|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Snuppa har alltid protestert høylydt på det aller meste. Derfor kjøpte vi et kombisete som kunne snus hvis det ble for ille. Det ble det faktisk ikke. Hun satt pent bakovervendt i setet sitt til hun var 3,5.
![]() |
![]() |
#62 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?
Jeg har inntrykk av at det er et tema i omtrent alle bilsetediskusjonene jeg har sett, så dette er jeg ikke enig i. Jeg kan forstå at det er vondt for de som føler at de må snu barnet på grunn av bilsyke, men jeg synes ikke bilsyke bør styre informasjonsstrømmen i bilsetedebatten. Det tryggeste alternativet er det som etter min mening bør anbefales, så får det være opp til foreldrene å vurdere risiko- og fordelsanalyse på sitt barns vegne. Iallefall fram til eventuell lovendring. Slik jeg har forstått det er det ingen automatikk i at barn som lett blir bilsyke blir bedre av å snus framover, så det å på generelt grunnlag anbefale å snu barnet ved bilsyke blir feil.
![]() |
#63 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jenta mi er også snart 4, og i den bilen som hun dessverre ble snudd har hun spurt om vi ikke kan snu tilbake igjen.
![]() |
#64 |
Bedreviter
|
Jeg er enig med Irma; Jeg kan knapt huske en diskusjon om bilsikring der ingen har trukket frem bilsykemomentet, så jeg tror ikke det er et veldig uteglemt moment, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
bilsete |
|
|