Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Legger du deg opp i ting du ikke har noe med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 18:36   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legger du deg opp i ting du ikke har noe med?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg syns det er naivt å tro at man er anonym på nett.

Jeg vet godt at jeg ikke er anonym. Men samtidig så tenker jeg som så at enkelte ting er rett og slett umoralske. Og samtidig er jeg klar over at det finnes mange umoralske personer, så blir jeg like fullt irritert over mennesker som ikke har skrupler med å legge seg opp i privatlivet til andre.

Gammel 14-12-08, 18:37   #22
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Her er det ikke snakk om å legge seg opp i tråder som er på selve forumet, men å bruke pm, søke på andre fora, google osv for å stille nysgjerrigheten sin.

Jeg har heldigvis et eget liv.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:37   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ikke veldig anonym. Men hvis andre ønsker å være det og av en eller annen grunn slumper til å vise hvem de er, så er det jo greit å si hei - dette er meg?

Jeg tar ikke som noen selvfølge at andre ville gjort det da - men det er det jeg ville gjort om jeg kjente igjen noen.

Faktisk var vel første innlegget mitt her inne et stort kjempehei til Miromurr fordi jeg trodde hun var en jeg kjente på et annet sted med samme navn for mange år siden - hvilket var helbom. :kløne:

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:37   #24
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg vet godt at jeg ikke er anonym. Men samtidig så tenker jeg som så at enkelte ting er rett og slett umoralske. Og samtidig er jeg klar over at det finnes mange umoralske personer, så blir jeg like fullt irritert over mennesker som ikke har skrupler med å legge seg opp i privatlivet til andre.

Hvis det får deg til å føle deg bedre, så kan jeg jo innrømme at jeg spøkte. Jeg vet ikke hvem du er.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:40   #25
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njaei. Legger meg opp i og legger meg opp i. Jeg har noen ytterst få ganger gjenkjent personer ut i fra væremåte og opplysninger på et forum, og dobbeltsjekket på et annet om det er personen jeg kjenner igjen fra det andre forumet. For eksempel om antall barn og alder på barna stemmer. Når det brukes forskjellig nick vel og merke. Spørsmålet er om jeg ikke har noe med det å gjøre, at noen virker kjent for meg - og at jeg sjekker det opp.

Jeg søker ikke aktivt opp personopplysninger, sjekker at folk snakker sant osv. Dersom jeg fikk opplysninger om at noen jeg hadde mye kontakt med på nett drev med dobbeltspill, så ville jeg sikkert ha sjekket mer ut. Synes absolutt ikke det ville vært å legge seg opp i ting man ikke har noe med. Heldigvis har jeg ikke opplevd det enda.

Gammel 14-12-08, 18:43   #26
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har da morsommere ting å bruke tiden min på. :me myself I:

Gammel 14-12-08, 18:48   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg litt om så kanskje jeg må moderere meg.

Det var en gang noen her inne som fortalte noe veldig privat om livet sitt, og akkurat den opplysningen gjorde meg veldig interessert/nysgjerrig på hvordan og hvorfor og alle mulige saker rundt situasjonen vedkommende fortalte om. Da sendte jeg et par PM'er med spørsmål rundt dette.
Men jeg følte ikke selv at det var å legge meg borti noe jeg ikke hadde noe med da. Jeg følte bare at jeg viste interesse og at det ville vært helt feil å ta de spørsmålene i tråden.

Men jeg tror ikke det er helt slike ting du tenker på heller, eller?

Gammel 14-12-08, 18:50   #28
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nei, har ikke gjort det nei.
Kjenner jo ingen her i RL likevel, og hadde jeg fått signaler på om at dette kan være noen jeg visste hvem var, hadde jeg nok bare sendt en PM. :enkel:

Gammel 14-12-08, 18:52   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men jeg tror ikke det er helt slike ting du tenker på heller, eller?

Nei. Poenget her er at man går utenom den eller de det gjelder og heller tar kontakt med andre eller driver detektivvirksomhet på egenhånd. Da altså fremfor å stille et spørsmål rett ut og da enten få beskjed om å passe sine egne saker eller får et svar på det man lurer på. Og er det førstnevnte, så er det vel soleklart at man bør gjøre nettopp det, altså passe sine egne saker.

Gammel 14-12-08, 18:53   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd at jeg synes at noen går veldig langt i å fortelle A, men som ønsker å fortelle lite om B når folk ønsker utdypning. Det synes jeg er helt fair altså, men jeg er litt usikker på hvilken grad av frekkhet det vil være å grave når noen starter med å fortelle litt.

Gammel 14-12-08, 18:54   #31
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Spesielt om man har tattisen sin som avatar.
*finnes ikke anonym*

Gammel 14-12-08, 18:57   #32
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Spesielt om man har tattisen sin som avatar.
*finnes ikke anonym*

Juletatovering - finnes det virkelig noen som har det?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:57   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg søker ikke aktivt opp personopplysninger, sjekker at folk snakker sant osv. Dersom jeg fikk opplysninger om at noen jeg hadde mye kontakt med på nett drev med dobbeltspill, så ville jeg sikkert ha sjekket mer ut. Synes absolutt ikke det ville vært å legge seg opp i ting man ikke har noe med.

(sånn for å bidra til tråden også, ikke bare fjase: ) Mulig jeg ville gjort dette.
I det tilfellet jeg har vært borti, var "saken" allerede oppklart da jeg kom tilbake til det aktuelle forumet etter en toukers nettpause, så det ble ikke nødvendig.
Men skuffet, det ble jeg.
(Egentlig kunne dette svaret også vært i Joikas tråd, ser jeg nå.)

Gammel 14-12-08, 18:58   #34
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Juletatovering - finnes det virkelig noen som har det?

Tenkte på det idet jeg la inn innlegget: Søren, jeg har jo juleavatar for øyeblikket.
Men - sånn til hverdags, liksom!

Gammel 14-12-08, 19:41   #35
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg prøver bare å finne mine chattejenter under andre nick!

Gammel 14-12-08, 19:48   #36
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Niks, det gjør jeg ikke. Er kanskje ikke involvert nok.

Gammel 14-12-08, 19:48   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Gammel 14-12-08, 19:59   #38
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Nope.

Gammel 14-12-08, 20:03   #39
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Nei, hvorfor skulle jeg det....

Syns det høres litt suspekt ut å begynne å google folk man ikke kjenner.... Tror jeg hadde blitt litt skeptisk om jeg hadde fått hørt at noen hadde sjekket opp ting rundt meg om dette var en person jeg ikke kjente....

Gammel 14-12-08, 20:06   #40
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg har bedre ting å bruke tiden min på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.