Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Legger du deg opp i ting du ikke har noe med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 19:10   #41
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legger du deg opp i ting du ikke har noe med?

Jeg har "leita" litt her på fp etter en bestemt bruker. Det er fordi hun og jeg har en felles venninnne (som ikke er her). Denne felles venninna har sagt til både meg og henne at begge er her, og da ble jeg nysgjerrig på om jeg klarte å finne ut hvem det var - for så å sende en PM. Synes ikke det er snikete, egentlig, selv om jeg i grunn ikke har noe med hvilket nick denne venninnen av venninna gjemmer seg bak, når jeg tenker meg om.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:30   #42
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja..
Det var en jente i barselgruppen min på SM som fikk en gutt med svulst på hjernen. Etter hvert flyttet barselgruppen til et privat forum og jeg hadde det for travelt til å følge med på lasset, men akkurat skjebnen til denne lille gutten har hjemsøkt meg litt i etterkant. Jeg kunne tenkt meg å i det minste huske nicket hennes, slik at jeg kunne søkt og sett om det sto noe om hvordan det gikk, om gutten lever og har det bra o.l.

Ellers er det vel ingen som har vekket min interesse såpass at jeg har "snoket" på dem. Vel å merke når vi snakker om vanlig forumaktivitet, som admin har jeg flere ganger googlet folk, sjekket opp i innleggene deres og sett etter ting som ikke henger på greip dersom jeg har hatt mistanke om, eller fått høre rykter om, at denne personen kanskje ikke er den h*n gir seg ut for. Da føler jeg at det blir på en annen måte, vi vil ikke ha forumtroll hos oss.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:34   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:36   #44
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gjort det med en bestemt forumbruker. Vedkommende har holdt på i mange år, og det har vært mange stygge tilfeller der hun har lurt folk trill rundt. Det mest reale er å ta det opp med vedkommende synes jeg. Men da mange har gjort nettopp det, og det bare fører til nickbytte og/eller nytt forum, samme taktikk, da har det hendt jeg har sagt ifra til andre brukere. Jeg hadde ikke gjort det om det gjalt bagateller, men da man sier ting på linje med "sønnen min har fått kreft", da reagerer jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:44   #45
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nylig brukt masse tid og krefter på å finne en barselvenninne som drev og gjemte seg for meg her inne.....men jeg fant henne til slutt!

Trodde hun kunne lure MegaMie..

Gammel 14-12-08, 19:51   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det med at admin følger med og passer på oss søte små for forumtroll synes jeg er noe annet - det er bare fint for min del.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:53   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En ting jeg lurer på i denne tråden. Hvis andre ikke har noe med opplysninger som gis bør de vel ikke ligge ute åpent på nett? Jeg kan ikke helt skjønne problemet.

Nei, om du ikke skjønner det, så er det jo ditt problem. Om du syns det er helt greit at jeg samler sammen alt jeg kan om informasjon om deg og har mitt eget lille Hattifnattsystem, der jeg finner ut alt mulig om deg, så er det vel ingenting å skjønne.

Gammel 14-12-08, 19:57   #48
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Nei vet du nå hva.

Gammel 14-12-08, 19:57   #49
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei. Jeg liker ikke tanken på å bli stalket, og stalker følgelig ikke selv.

Gammel 14-12-08, 19:58   #50
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg søker ikke etter brukere på andre fora for å finne ut mer, nei. Da må det isåfall være ved mistanke om uærlighet og løgn, men det skjer heldigvis ikke så ofte.

Gammel 14-12-08, 20:02   #51
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har igrunn nok med meg og mitt, så å søke opp andre på nettet har jeg ikke overskudd til. Jeg husker litt fra forskjellige nick her på forumet, men ikke noe mer enn det. :nysgjerrig, men susete:

Gammel 14-12-08, 20:02   #52
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg lurer på i denne tråden. Hvis andre ikke har noe med opplysninger som gis bør de vel ikke ligge ute åpent på nett? Jeg kan ikke helt skjønne problemet.

Det tenkte jeg også. Hvis man skriver ting på nett som gjør det enkelt for folk å finne ut hvem du er, kan man vel ikke akkurat bli dødelig fornærmet om noen skulle finne på å google litt?
Jeg hadde ikkje giddet å sende PM til noen for å spørre om hvor de bor eller slikt, men å google noen hvis de oppga navnet sitt på nett; Hvorfor ikke? (Det måttte jo være i tilfeller der jeg av en eller annen grunn hadde lyst til å finne ut mer om den personen- til nå har det ikkeskjedd...)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:04   #53
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Setter noen opp systemer altså? Var det det du mente?

Det har faktisk blitt gjort mot meg tidligere, så ja, det kan skje. Da ble jeg forfulgt på nett av et par som fant ut at jeg var så slem og ekkel at de måtte finne ut alt de kunne, for å se om de kunne samle det til en anmeldelse til slutt.

Gammel 14-12-08, 20:05   #54
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det tenkte jeg også. Hvis man skriver ting på nett som gjør det enkelt for folk å finne ut hvem du er, kan man vel ikke akkurat bli dødelig fornærmet om noen skulle finne på å google litt?
Jeg hadde ikkje giddet å sende PM til noen for å spørre om hvor de bor eller slikt, men å google noen hvis de oppga navnet sitt på nett; Hvorfor ikke? (Det måttte jo være i tilfeller der jeg av en eller annen grunn hadde lyst til å finne ut mer om den personen- til nå har det ikkeskjedd...)

Her er det snakk om å måtte finne informasjon på diverse nettsteder på tvers av både landegrenser og tema. Litt mer enn vanlig interesse, spør du meg.

Gammel 14-12-08, 20:05   #55
Left
Passiv

Standard

Nei.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:06   #56
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker en ting til: Man kan jo opptre med forskjellige profiler på ulike fora. Fordi man bruker ulike fora til ulike problemstillinger?
Jeg er feks ikke profilert som kranglete og sær på lavkarbo. (Ikke med meningen ihvertfall). Jeg er ikke profilert som glup på bilforumet. (Definitivt med vilje). Jeg er ikke profilert som smart på data her (hehe - med gode grunner vil nok noen si).

Men det passer jo inn på meg alt sammen likevel, på de ulike arenaene. Likevel ville det jo bli bare tull hvis noen skulle løpe fra forum til forum og prøve å profile meg siden det er ulike sider av meg som er aktuelle på ulike steder.

Hvis noen skulle være interesserte i meg spesielt (not gonna happen I guess), så har jeg valgt å gjøre det lett med å ha samme nick overalt med unntak av på dol, men der er jeg ikke aktiv mer heller.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:07   #57
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det har faktisk blitt gjort mot meg tidligere, så ja, det kan skje. Da ble jeg forfulgt på nett av et par som fant ut at jeg var så slem og ekkel at de måtte finne ut alt de kunne, for å se om de kunne samle det til en anmeldelse til slutt.

OMG. Da hadde jeg nesten blitt redd tror jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:09   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fremmede folk som du ikke hadde drept katten til eller noenting?

Jammen er det mye rart der ute!

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:10   #59
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det du beskriver er jo forfølgelse. Sånt synes jeg ikke er OK verken på nett eller privat.

Uskyldig stalking synes jeg blir noe annet.

Vel, jeg syns ikke at annen stalking er like morsomt alltid heller. Bare fordi at folk er så jævlig nysgjerrige at de ikke kan passe sine egne saker.

Gammel 14-12-08, 20:11   #60
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det snakk om å måtte finne informasjon på diverse nettsteder på tvers av både landegrenser og tema. Litt mer enn vanlig interesse, spør du meg.

Men man må vel ha en eller annen "ledetråd" hvis noen skal være i stand til å finne denne informasjonen? Er man redd for det, bør man ikke legge ut noe folk kan bruke til slikt.
Er du litt Sitron? Databaser og informasjon på tvers av landegrenser?
Har man lagt ut nok info på nett til at noen (uvisst av hvilken grunn?) skulle klare å lage en database om deg, da kan man vel bare klandre seg selv? Eller?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.