Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Legger du deg opp i ting du ikke har noe med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 21:11   #61
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legger du deg opp i ting du ikke har noe med?

Uskyldig stalking, til eget bruk/tilfredsstillelse av nysgjerrighet er for så vidt greit. Men jeg syns grensa går når man leter opp bekjente, leser innlegg og refererer dem i sosiale sammenhenger. :brent barn:

Gammel 14-12-08, 21:13   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjempeparanoid.

Gammel 14-12-08, 21:13   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Uskyldig stalking, hva er egentlig det? Når man forfølger noen for å gi dem en klem eller en grønn prikk?

Jeg opplevde på ett forum ved en anledning å få et troll mer enn behagelig interessert i meg - det var ikke noe hyggelig. Alt jeg skrev ble rakket ned på og hengt ut. Jeg er glad det ikke har vært sett tegn til sånne her. Selvom denne ikke løp etter meg på andre nettsteder eller noe sånt som sitron beskriver da. Det hadde vært skikkelig kjipt.

:kanskje man burde ha ulike nick likevel?:

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:15   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er kjempeparanoid.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:17   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er kjempeparanoid.

Det betyr ikke at de ikke var etter deg likevel, vettu.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:19   #66
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har stalket tremenningen min en gang. Jeg så et bilde på et forum som lignet veldig på tremenningen min. Jeg leste på profilen hennes og leste noen av innleggene hennes. Da ble jeg overbevist om at det var henne og sendte PM for å gi meg til kjenne. Jeg angrer ikke veldig på at jeg gjorde det, snarere tvert i mot.

Det er vel heller ikke det det er snakk om her.

Gammel 14-12-08, 21:23   #67
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En ting er å tenke at "dette hørtes kjent ut, er det Xxx på det andre forumet", men å samle infor om noen for å anmelde?? Det hørtes litt sykt ut!

Gammel 14-12-08, 21:26   #68
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men man må vel ha en eller annen "ledetråd" hvis noen skal være i stand til å finne denne informasjonen? Er man redd for det, bør man ikke legge ut noe folk kan bruke til slikt.
Er du litt Sitron? Databaser og informasjon på tvers av landegrenser?
Har man lagt ut nok info på nett til at noen (uvisst av hvilken grunn?) skulle klare å lage en database om deg, da kan man vel bare klandre seg selv? Eller?

Sitron er ikke paranoid.
Enkelte kan bli såpass opphengt i en person på nett at de faktisk kopierer alt vedkommende skriver og lagrer dette. At de da også leter opp alle fora vedkommende er registrert på, uavhengig av land, er en videreføring av dette.

Jeg tror jeg hadde blitt kjempeparanoid om det hadde skjedd med meg, og dere hadde nok ikke sett meg på nett mer. Og da hadde jo "stalkerne" vunnet på en måte. Leit, men sant.

Og som svar på hovedinnlegget: Nei. Det har jeg verken tid eller lyst til.

Gammel 14-12-08, 21:27   #69
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

I hovedinnlegget var du lite spesifikk. At det siktet til grove tilfeller av personforfølgelse klarte ikke jeg å tolke ut at det som stod først.

Det gjorde jeg ikke heller. Men det er da forskjell, syns jeg, på å stalke noen på måten du beskriver og gi deg til kjenne, og det å stalke noen, finne ut info som man bruker til å sladre med andre med mens den som blir stalket er lykkelig uvitende (eller kanskje ikke) om hva som foregår.

Gammel 14-12-08, 21:28   #70
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønte ikke spørsmålet i hovedinnlegget, men har selvfølgelig aldri forfulgt noen.

Gammel 14-12-08, 21:30   #71
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er enig med sitron. Å kjenne igjen noen, se etter om det kan stemme, og deretter gi seg til kjenne er jo ikke å stalke sånn sett. Det er å kjenne igjen noen og si hei.

Det sitron beskriver er skikkelig stygt. Er imponert over at du ikke har rømt webben etter det.

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:32   #72
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En ting skal jeg gjerne innrømme i denne sammenheng og det er at jeg ikke er overbegeistret for alle tagsene og hvor enkelt det har blitt å google det som ligger på den åpne delen av FP. Det er sikkert positivt for forumet, men jeg kjenner at det gjør meg litt paranoid.

Tags sier du??

Gammel 14-12-08, 21:33   #73
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Nei, har ikke tenkt på nytten av å google folk her før, men nå ble jeg jo litt nysgjerrig.

Googlet nettopp mitt eget nick... Det er flere av meg!

Gammel 14-12-08, 21:33   #74
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Sitron er ikke paranoid.
Enkelte kan bli såpass opphengt i en person på nett at de faktisk kopierer alt vedkommende skriver og lagrer dette. At de da også leter opp alle fora vedkommende er registrert på, uavhengig av land, er en videreføring av dette.

Mener dere at om noen hadde kopiert alle inneggene mine og forsket litt på de f.eks, kunne de ha funnet ut hvem jeg er? Jeg føler ikke at jeg har vært åpen nok her inne til at det skal være mulig. (Men nå ble jeg litt )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:34   #75
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Å si ifra om man oppdager noen man kjenner synes jeg ikke er stygt, snarere tvert imot. Ofte skriver jo folk det i forbindelse med at de legger ut bilder og slikt også, at man skal si ifra om man kjenner dem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:35   #76
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Mener dere at om noen hadde kopiert alle inneggene mine og forsket litt på de f.eks, kunne de ha funnet ut hvem jeg er? Jeg føler ikke at jeg har vært åpen nok her inne til at det skal være mulig. (Men nå ble jeg litt )

En kar, som ikke stalket meg akkurat, fant ut hvor jeg bodde ved at jeg la ut et bilde der det viste bittelitt av et hus utenfor vinduet mitt. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken på at det gikk an, å se en liten vegg av et hus, ikke noe annet rundt. Men det gikk altså an.

Gammel 14-12-08, 21:35   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Nei, har ikke tenkt på nytten av å google folk her før, men nå ble jeg jo litt nysgjerrig.

Googlet nettopp mitt eget nick... Det er flere av meg!

:google smilefjes:

Hey - jeg er KJENDIS jeg!

Viktig oppdatering: Ser ut som det er en smilefjes på kvinneguiden også, det er ikke meg tror jeg, for hun er visst gravid. Og sosial ser det ut som.

Sist redigert av Slettet bruker : 14-12-08 kl 21:47. Årsak: I tilfelle noen skulle ha interesse.
  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:44   #78
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sitron - hvordan fikk du vite at han hadde kjent deg igjen? Tok han kontakt eller noe?

Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:45   #79
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På forum, altså? Bruker du tid og krefter på å finne ut ting om andre brukere, selv om det strengt tatt ikke er noe du har noe med?

Slik du beskriver det senere i tråden, nei. Men jeg er nok et "naturtalent" innenfor snoking hvis jeg hadde villet. Jeg har god hukommelse, husker nick, vendinger, spesielle ord osv Selv om jeg ikke har snoket slik du har beskrevet har det vært enkelte jeg har fulgt med på nett.

Jeg synes ikke du er spesielt anonym. Jeg vet både hvor du bor og hvor du jobber - med mindre det du har skrevet ikke stemmer. Vet det var en diskusjon om dette angående det å "pynte på sannheten" for å være mer anonym. Det er mer enn jeg vet om mange andre nick her inne med lengre fartstid og flere innlegg.

Gammel 14-12-08, 21:46   #80
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sitron - hvordan fikk du vite at han hadde kjent deg igjen? Tok han kontakt eller noe?

Jada, han sa det med en gang. Han hadde ikke kjent meg igjen, men hvor jeg bodde.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.