|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Den var ikke ment til annet enn å lokke en av disse snille, hyggelige og veloppdragne kvinnene ut på flatmark. Og det virket jo. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stemmer helt med mitt inntrykk. "Teamwork er tingen" for noen her inne. Har til og med opplevd at folk har "ropt på" andre i en diskusjon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Jeg tror ikke det handler om team-work, men at den det ropes på er/har vært veldig engasjert i dette temaet tidligere. Og det har enten vært den som har "ledet" diskusjonen eller vært stakkaren som iherdig har forsøkt å svare for seg mot en gjeng som har vært av motsatt oppfatning i den aktuelle saken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er meget mulig, med det er helt klart at en viss "gjengdannelse" er det her inne. Det er vel kanskje naturlig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Jeg syns FP ofte fremstår som veldig politisk korrekt, men jeg syns det er en bra ting.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Ja, det synes jeg. Særlig på noen områder, som politikk, matlaging, sosial samvittighet, kunst/kultur, barneoppdragelse og -sikring, og også ordbruk.
|
|
|
#7 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scarlett sier det bra her, synes jeg. Ja, FP er veldig PK.
|
|
|
|
#8 |
|
Originala
|
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Jeg har ikke tenkt over at FP er det, men jeg tror kanskje flere her inne tar opp ytringer de ikke er enige i sammenlignet med for eksempel NM. Og jeg opplever at mange her inne skriver godt og er dyktige til å debattere. Kommer man med en kontroversiell uttalelse, må man regne med å måtte svare for seg. Og det liker jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Ja, det synes jeg, men jeg er overbevist om at jeg på endel områder har et mer bevisst syn nå etter FP enn før. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Selvfølgelig er FP veldig PK - jeg kan ikke skjønne at noen i fullt alvor kan hevde det motsatte?
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Det vi nok kunne hatt mer av her inne var at vi virkelig hadde turt å reflektere mer og sett flere vinklinger på vanskelige saker. Det er enkelte diskusjoner jeg bare ikke går inn i lenger, fordi det er for mange som har innstilt kun på PK i en del saker. Og det blir jo lite utfordrende i lengden. |
|
|
|
#13 |
|
***al-logisk
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
![]() ![]() |
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Er det egentlig noen som kan forklare hva dette PK (eller forsåvidt UPK) egentlig er for noe? Så langt ser det kun ut til å bli tatt til inntekt for både det ene og det andre synspunktet. (Å så kjedelig innlegg. Nå må jeg skynde meg å være morsom så jeg ikke fremstår som PK, men jeg skal være UPK nok til å avstå.)
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Åpenbart ikke.
|
|
|
#15 |
|
Hogger i stein
Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Jeg tror nesten at begrepet har endret seg utover tråden, og at vi som gruppe er blitt mer samstemte i ordets mest positive forstand. Det meste er lov, innenfor visse grenser. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Egentlig ikke. Det har vel vært (en av!) stidens eple i denne diskusjonen, hva PK er. Jeg mener PK er et uttrykk som gjenspeiler hva en spesiell gruppe mener er riktig. Mens Polyanna (med flere) mener at det kun spesielle emner hvor man kan snakke om PK eller ikke. Eksempelvis rasisme.
|
|
|
#17 |
|
***al-logisk
![]() ![]() |
Kanskje spørsmålet mitt er feil stilt? At man heller bør se på hvordan PK/UPK brukes i ulike sammenhenger for å forstå betydningen. F. eks. at enkelt bruker PK til å sparke oppover, mens enkelte bruker PK til å sparke nedover... Eller blir PK brukt i samme øyeblikk man bruker "moralistisk".
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hogger i stein
Denne holder for meg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har heller ikke skjønt det helt utfra denne diskusjonen, jeg svarer bare for å si at det var hyggelig å se deg igjen. (Jeg husker deg ut fra det kule nicket)
|
|
|
#20 |
|
***al-logisk
![]() ![]() |
Takk for den. Skulle gjerne ha prikket deg, men det var visst deg jeg prikket sist jeg var aktiv (i 2006 eller noe sånt), så du får nøye deg med en
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, paddemobbing, whisky |
|
|