Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 01:03   #1
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Um, nå er jeg sikkert skikkelig teit og typisk dame, men: Hæ? (Som i: "Hva betyr denne setningen?")

Den var ikke ment til annet enn å lokke en av disse snille, hyggelige og veloppdragne kvinnene ut på flatmark. Og det virket jo.

Bare så det er sagt fra meg til Skilpadda. Jeg synes ikke du, eller noen av ditt slag, er teite og typiske. Tvert om. Om jeg kjedet meg hadde jeg forlatt.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:01   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Den er noen damer hvis type jeg kjenner igjen fra skolen, som ligger i bakgrunnen og skal liksom føye den uskikkelige inn i folden. De er sterke, de er mange, og som gode kvinner jobber de i team. Og så er de totalt nazi på noen få områder, da er du fullstendig fjollete som i det hele tatt åpner munnen din - At du våger, liksom! De er speisielt gode å projisere sine ting på deg, som nå vil jeg eksepelvis kunne få en sånn: "Du har nevnt noe om kvinner tidligere du", og dermed er liksom argumentet ødelagt.

Stemmer helt med mitt inntrykk. "Teamwork er tingen" for noen her inne. Har til og med opplevd at folk har "ropt på" andre i en diskusjon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:07   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Stemmer helt med mitt inntrykk. "Teamwork er tingen" for noen her inne. Har til og med opplevd at folk har "ropt på" andre i en diskusjon.

Jeg tror ikke det handler om team-work, men at den det ropes på er/har vært veldig engasjert i dette temaet tidligere. Og det har enten vært den som har "ledet" diskusjonen eller vært stakkaren som iherdig har forsøkt å svare for seg mot en gjeng som har vært av motsatt oppfatning i den aktuelle saken.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:19   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg tror ikke det handler om team-work, men at den det ropes på er/har vært veldig engasjert i dette temaet tidligere. Og det har enten vært den som har "ledet" diskusjonen eller vært stakkaren som iherdig har forsøkt å svare for seg mot en gjeng som har vært av motsatt oppfatning i den aktuelle saken.

Det er meget mulig, med det er helt klart at en viss "gjengdannelse" er det her inne. Det er vel kanskje naturlig. Det er riktignok litt mer krevende å diskutere når det er så mange som bombaderer deg med innlegg, men det "går seg jo til."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 00:53   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns FP ofte fremstår som veldig politisk korrekt, men jeg syns det er en bra ting.

Man påvirker hverandre her inne, og jeg kan garantere at jeg tar helt andre valg i forhold til mennesker rundt meg og i forhold til Poden nå enn jeg ville gjort uten å ha hengt her.

Det er ikke så viktig om folk faktisk lever så PK i rl, eller om de alltid gjør de "riktige" tingene. Men det er viktig å argumentere for det som man er interessert i at andre skal ta til seg.
Om mange nok argumenterer for hvordan man vil at verden skal være, så er det alltids noen som tar etter og faktisk lever slik.
Det er bra.

Gammel 15-12-08, 00:55   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det synes jeg. Særlig på noen områder, som politikk, matlaging, sosial samvittighet, kunst/kultur, barneoppdragelse og -sikring, og også ordbruk.

Jeg er med på mye av det, og det er sikkert enda mer jeg ikke en gang spotter. Og det meste er jo genuint og objektivt sett Bra Ting. Det er vel ikke så veldig rart at man danner seg en felles forståelse av hva som er OK og hva som ikke er det. Og som Skilpadda synes jeg selvironi er noe av det som tar brodden av det her.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 09:33   #7
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, det synes jeg. Særlig på noen områder, som politikk, matlaging, sosial samvittighet, kunst/kultur, barneoppdragelse og -sikring, og også ordbruk.

Scarlett sier det bra her, synes jeg. Ja, FP er veldig PK.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 00:57   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tenkt over at FP er det, men jeg tror kanskje flere her inne tar opp ytringer de ikke er enige i sammenlignet med for eksempel NM. Og jeg opplever at mange her inne skriver godt og er dyktige til å debattere. Kommer man med en kontroversiell uttalelse, må man regne med å måtte svare for seg. Og det liker jeg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:01   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, det synes jeg, men jeg er overbevist om at jeg på endel områder har et mer bevisst syn nå etter FP enn før.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 00:59   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten et klarsynt øyeblikk og ser at endel igjen vil reagere på Fargos innlegg.

Du stiller deg liksom så laglig til for hogg.

Gammel 15-12-08, 01:16   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er FP veldig PK - jeg kan ikke skjønne at noen i fullt alvor kan hevde det motsatte?
Det er jo det vi er stolte av, er det ikke? At vi er bevisste, oppegående mennesker som betrakter verden på en reflektert og tolerant måte?

Jeg synes PK er en god ting, jeg, og selv om jeg tillater meg å himle med øynene over brukere som aldri spiser annet enn økologisk&fairtrade, insisterer på at barn opp til 12 år skal sitte bakovervendt samtidig som suppeposer blir betraktet som djevelens verk og brukerne av slike anses som DårligMorTM, må jeg jo si at det er kun som en liten hake å regne ved det å ha tilgang på så mange brilliant minds på samme sted.

(...og denne tvilsomt lange og litt dårlig formulerte setningen kan sees på som en føjulsgave til flisespikkerne. )

Gammel 15-12-08, 11:41   #12
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Selvfølgelig er FP veldig PK - jeg kan ikke skjønne at noen i fullt alvor kan hevde det motsatte?
Det er jo det vi er stolte av, er det ikke? At vi er bevisste, oppegående mennesker som betrakter verden på en reflektert og tolerant måte?

Jeg synes PK er en god ting, jeg, og selv om jeg tillater meg å himle med øynene over brukere som aldri spiser annet enn økologisk&fairtrade, insisterer på at barn opp til 12 år skal sitte bakovervendt samtidig som suppeposer blir betraktet som djevelens verk og brukerne av slike anses som DårligMorTM, må jeg jo si at det er kun som en liten hake å regne ved det å ha tilgang på så mange brilliant minds på samme sted.

(...og denne tvilsomt lange og litt dårlig formulerte setningen kan sees på som en føjulsgave til flisespikkerne. )

Det vi nok kunne hatt mer av her inne var at vi virkelig hadde turt å reflektere mer og sett flere vinklinger på vanskelige saker. Det er enkelte diskusjoner jeg bare ikke går inn i lenger, fordi det er for mange som har innstilt kun på PK i en del saker. Og det blir jo lite utfordrende i lengden.

Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 16:06   #13
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Er det egentlig noen som kan forklare hva dette PK (eller forsåvidt UPK) egentlig er for noe? Så langt ser det kun ut til å bli tatt til inntekt for både det ene og det andre synspunktet. (Å så kjedelig innlegg. Nå må jeg skynde meg å være morsom så jeg ikke fremstår som PK, men jeg skal være UPK nok til å avstå.)

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 16:09   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Er det egentlig noen som kan forklare hva dette PK (eller forsåvidt UPK) egentlig er for noe?

Åpenbart ikke.

Gammel 17-12-08, 16:12   #15
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Jeg tror nesten at begrepet har endret seg utover tråden, og at vi som gruppe er blitt mer samstemte i ordets mest positive forstand. Det meste er lov, innenfor visse grenser.

Gammel 17-12-08, 16:11   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det egentlig noen som kan forklare hva dette PK (eller forsåvidt UPK) egentlig er for noe? Så langt ser det kun ut til å bli tatt til inntekt for både det ene og det andre synspunktet. (Å så kjedelig innlegg. Nå må jeg skynde meg å være morsom så jeg ikke fremstår som PK, men jeg skal være UPK nok til å avstå.)

Egentlig ikke. Det har vel vært (en av!) stidens eple i denne diskusjonen, hva PK er. Jeg mener PK er et uttrykk som gjenspeiler hva en spesiell gruppe mener er riktig. Mens Polyanna (med flere) mener at det kun spesielle emner hvor man kan snakke om PK eller ikke. Eksempelvis rasisme.

Gammel 17-12-08, 16:23   #17
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Egentlig ikke. Det har vel vært (en av!) stidens eple i denne diskusjonen, hva PK er. Jeg mener PK er et uttrykk som gjenspeiler hva en spesiell gruppe mener er riktig. Mens Polyanna (med flere) mener at det kun spesielle emner hvor man kan snakke om PK eller ikke. Eksempelvis rasisme.

Kanskje spørsmålet mitt er feil stilt? At man heller bør se på hvordan PK/UPK brukes i ulike sammenhenger for å forstå betydningen. F. eks. at enkelt bruker PK til å sparke oppover, mens enkelte bruker PK til å sparke nedover... Eller blir PK brukt i samme øyeblikk man bruker "moralistisk".

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
Gammel 17-12-08, 16:28   #18
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Kanskje spørsmålet mitt er feil stilt? At man heller bør se på hvordan PK/UPK brukes i ulike sammenhenger for å forstå betydningen. F. eks. at enkelt bruker PK til å sparke oppover, mens enkelte bruker PK til å sparke nedover... Eller blir PK brukt i samme øyeblikk man bruker "moralistisk".

Denne holder for meg.

Gammel 17-12-08, 16:17   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke skjønt det helt utfra denne diskusjonen, jeg svarer bare for å si at det var hyggelig å se deg igjen. (Jeg husker deg ut fra det kule nicket)

Gammel 17-12-08, 19:25   #20
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har heller ikke skjønt det helt utfra denne diskusjonen, jeg svarer bare for å si at det var hyggelig å se deg igjen. (Jeg husker deg ut fra det kule nicket)

Takk for den. Skulle gjerne ha prikket deg, men det var visst deg jeg prikket sist jeg var aktiv (i 2006 eller noe sånt), så du får nøye deg med en

Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.