|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett
Jeg tror FP er et særegent forum når det kommer til kvalitet på diskusjonene. Det er mange her med svært høy diskusjonskompetanse, og som holder selv de mest opphetede debatter på et sivilisert nivå. Det nytter ikke å komme med "alle er slemme med meg" eller "nå må alle ta seg sammen, det var ikke sånn jeg mente det". Det at du nå antyder at det er slik at den som har kortest fartstid som må "gi seg" (hva nå enn det betyr, jeg har aldri sett at noen er tvunget til å måtte forlate diskusjoner) illustrerer egentlig bare poenget mitt. Jeg tror det er helt feil. Jeg tror det er måten å diskutere på som skaper reaksjoner, ikke det at man er ny bruker i seg selv.
![]() |
#302 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettMen rine, jeg vil anta at de aller fleste her inne vet at det skjer oftere ulykker på strekninger med lav hastighet enn på motorveier, og at det derfor ikke har vært nødvendig å linke til informasjon og statistikk på dette.
![]() |
#303 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen ganger kan en bruker, ny som gammel formulere seg klønete, selvfølgelig. Min erfaring er likevel at man fortere tar: Hva mener du egentlig her- varianten til en nykommer enn til en gammel traver. Har lest mange innlegg der nykommere har formulert seg veldig tydelig og godt etter min mening, men likevel har blitt "misforstått." Jeg har heller ikke blitt tvunget til å forlate en diskusjon, på ingen måte, men det er unektelig litt komisk at veldig mange av mine kranglete med-debattanter oppfatter meg som nettopp det. Jeg er jo det, (knegg
Du har nok rett i det, det jeg oppfattet som komisk, var at den ene ulykken etter den andre ramlet inn, sånn helt på tampen. Likevel, jeg må jo tro på det. Man lyver ikke på seg en ulykke, antar jeg. Hadde du forresten på deg bilbelte og likevel gikk det så ille? |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJa jeg hadde på meg bilbelte. Jeg har en psykisk sperre som gjør at jeg ikke kan starte bilen om jeg ikke har bilbelte på meg.
![]() |
#305 |
Hertuginne
|
Ehhh, jo, jeg var nok det.
Så du tror meg ikke? Jaha, det var jo greit å vite. Men om du vil absolutt vite alle detaljer, jeg stod helt i ro og skulle ut på en forkjørsvei, med 60-sone. Det viste seg dessverre at det jeg trodde var en god luke ikke var det, og jeg plasserte fronten på bilen rett i siden på en bil som kom kjørende, jeg hadde da kjørt maks fem meter, så jeg kan umulig ha holdt høyere fart enn 10 km/t. Men bilen jeg traff holdt fartsgrensen (60) og siden det er den totale hastigheten i en krasj som betyr noe så ble det en ganske solid kollisjon. Begge airbaggene på bilen løste seg ut, fronten på bilen min fikk seg en veldig kraftig trøkk og jeg endte på legevakt med et solid blåmerke etter bilbeltet. Det var skader for nesten 100 000 på bilen min, hvor mye jeg klarte å skade motparten har jeg ikke turd å spørre om, men siden jeg klarte å ta forskjerm, bakskjerm og begge dørene på siden vil jeg tippe det kostet ganske mye. Og jeg er veldig glad det ikke var passasjerer i den andre bilen, for de ville nok blitt skadet.
![]() |
#308 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJa, og unnskyld meg for at jeg ikke kom med eksempelet mitt tidligere i tråden. Skal huske på til neste gang at om en tråder blitt lenger enn 250 innlegg er det ikke noen vits i å si sin mening.
![]() |
#309 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettrine: Hva tror du skjer med barnet som sitter usikret skulle bilen kræsje (med en lykestolpe, f.eks.) i 30 km/t? Har du den oppfatningen at hastigheten er for lav til at barnet tar skade? |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
#312 |
Leser
|
Grunnen til at man lettere forstår en "gammel" bruker enn en "ny" bruker er selvfølgelig at man kjenner de gamle brukerne bedre. Jeg forstår feks søstrene mine bedre enn de fleste, dette kommer selvfølgelig av at vi har felles referanser og en god del felles holdninger. Det er ikke noe hokus-pokus ved dette, og det er heller ikke fordi at man vil være lite grei mot nye brukere at man oppfører seg slik. (Man bør kanskje prøve å være oppmerksom på det, hvis man vil at nye skal føle seg velkommen, men det er en annen sak.)
![]() |
#313 |
Pauset
|
Flott at du kan lære (viser tegn til vett |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
At du sitter og antyder at folk lyver, er ikke bare ufint, men det vitner også om total uvitenhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg skulle ØNSKE jeg løy, Rine. For da hadde vi ikke vært uten bil i flere måneder etterpå, og jeg hadde ikke hatt hjertestans hver gang noen kommer for fort inn fra høyre i rundkjøringer.
![]() |
#316 |
Pauset
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettJeg har kun kræsjet med speilet i husveggen her jeg da.. det ble bare dyrt egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
This is normal!
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettEtter gårsdagens sparktur, kan jeg melde at bråstopp selv i lav fart gjør vondt.
![]() |
![]() |
#318 |
Pauset
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettOg små barn må jo bare bli enda mer skvist.. huff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I alle dager. |
![]() |
![]() |
![]() |