Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 19:18   #161
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skjønner selvsagt at det å være nedlatende ikke er bra, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor det er galt å være PK.

Hvis jeg aldri snyter på skatten, aldri nasker i butikker, aldri kjører med mine barn usikret i bil, aldri kjøper svart arbeid og dessuten er nedlatende overfor andre som gjør noen av disse tingene, så skjønner jeg at nedlatenheten er dårlig, men jeg synes fortsatt det er bra med alle de andre tingene.

Med andre ord: Jeg synes det er dumt å være nedlatende, men bra å være PK.

Ja, var det ikke noe slikt jeg sa?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er mest "in" å ikke være PK, siden FP visstnok er PK.
Litt sånn anti-PK-rebeller da... FPs svar på blitzerne.

Moi? En rebell? Tror ikke det. Jeg er vel rimelig PK selv, det må jeg innrømme. Gidder bare ikke være så veldig "Det ville jeg aaaaaaaaaaaldri gjort." Det er vel det jeg oppfatter som "over the top- PK", og som jeg reagerer på med en viss*kremt* misnøye... Jeg etterlyser nyanser og litt mindre svart/hvitt (jada, gjentar meg selv, I know) Det virker som om noen ikke ser skogen for bare tøybleier, eller noe slikt.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Fargo glemte hele kapittelet om økologisk mat, Odd Molly og skrivefeilene som det slås ned på.

*venter på neste avsnitt*

Fargo har nok tråkket på noen tær i dag, selv om innlegget hans ikke traff spikern helt på hodet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:22   #162
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her inne bedrives ekstrem-PKhet av og til.

Gammel 15-12-08, 19:27   #163
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Dette faller litt i samme gaten som folk som buser ut med alle mulige kommentarer om og til andre som kan virke sårende, men hey, det gjør jo ingenting, for man er jo ærlig! Og ærlighet er fint, er det ikke? Kan jo ikke være motstander mot det? Well, jeg synes at av og til er det bedre å være litt sosialt smart og formulere seg litt diplomatisk enn å bare si akkurat det som faller en inn rett fra levra.

:digresjon, og ikke myntet på noen spesielle medlemmer på FP:

Ja, hjelpes - folk som snakker "rett fra levra"

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Fargo, nå traff du virkelig ikke spikeren på hodet. Det du beskriver her er jo bare en kjedelig raddis.

Nå måtte jeg tenke hardt for å finne ut av hvem som skulle tas på kornet, men må melde om at jeg ikke kunne komme på en eneste sjel her inne dette kunne treffe et ømt punkt hos.

Gammel 15-12-08, 19:34   #164
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Fargo har nok tråkket på noen tær i dag, selv om innlegget hans ikke traff spikern helt på hodet.

Tråkket på tær? Nei. Da hadde det kanskje vært litt festligere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:55   #165
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tråkket på tær? Nei. Da hadde det kanskje vært litt festligere.

Jepp. Såre tær er mye morsommere enn dårlig humor.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:02   #166
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Selvfølgelig er FP PK, og det er ikke noe galt i det. Dessuten blir man ikke akkurat halshugd om man har meninger som kræsjer med gjengen heller, man får vel heller kred hvis man klarer å argumentere godt og saklig for seg.

Og måten du gjør det på er at du nesten ubemerket sier deg helt enig å hva som er PK.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:05   #167
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

@Fargo: :not amused: Sarkasme og ironi er en kunst. Det er ikke for alle.

Jeg tar en slik en mens jeg venter på at du skal vise meg triksene.

Gammel 15-12-08, 20:08   #168
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Og måten du gjør det på er at du nesten ubemerket sier deg helt enig å hva som er PK.

Come again?

Jeg tar en slik en mens jeg venter på at du skal vise meg triksene.

Se og lær, kompis. Se og lær.

Gammel 15-12-08, 20:13   #169
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Come again?

Se og lær, kompis. Se og lær.

Du mente vel kamerat?

Gammel 15-12-08, 20:15   #170
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du mente vel kamerat?

Nei?

Gammel 15-12-08, 20:16   #171
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke særlig vanskelig å bli enig om hva som er PK? Spørsmålet er om man vil være det selv eller ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:16   #172
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Venter fortsatt på forklaring på denne. In your own time, of course.

Gammel 15-12-08, 20:17   #173
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tror jeg svarte i denne tråden i går, men jeg ser at du drar meg fram igjen som selve anti-PK igjen, Skremmern.
Jeg mener, som sagt, ikke at det å være PK er en fæl ting. Å være politisk korrekt er synonymt med mange gode egenskaper. Flere gode enn dårlige egentlig. I en del innlegg her (og nei, jeg tenker ikke spesielt på bilsikringedebatten) tar det etter min mening litt av. Man benytter enhver anledning til å ri sine kjepphester, koste hva det koste vil. Og jeg oppfatter mange som nedlatende overfor dem som ennå ikke har sett Lyset, det være seg barneseter eller Nugatti på skolematen.

Se f.eks denne tråden, (de første svarene)

For å avspore litt. Det kommer an på hvilken side av debatten man står på. Jeg synes du tar helt av når du bruker så mye tid og energi på å forsvare noe du ikke står for selv engang. Ja, jeg sikter til bilsikringsdebatten. Du er så opptatt av å arrestere andre med "kåmm ån, alle slurver iblant, man er da menneskelig" at dette på en måte blir utgangspunktet ditt. Glem død, fordervelse, lammelse eller skader, glem tall og Trygg Trafikk, utgangspunktet for diskusjonen blir å nøste opp i alle usannhetene folk sprer rundt seg, right? Når det etterhvert kommer frem at nei, alle slurver faktisk ikke, er man plutselig PK, hylekor sammensatt av diverse bedrevitere og forståsegpåere og hva_har_du. Du er liksom standpunktløs og diskuterer bare for å være uenig med røkla. Man skal ikke være uenig i noe, man skal ikke ha en mening eller sine prinsipper, man kan ikke engang mene at blonde småjenter ikke har noe i dopvideoer å gjøre. Og hele tiden legger du vekt på at sannheten er den du fremstiller, at røkla overreagerer for dette er jo faktisk uskyldig osv. Din fremstilling er din egen, ikke sannheten, rine.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:17   #174
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Fargo prøver vel hardt.

Gammel 15-12-08, 20:17   #175
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nedlatende, selvgod og skremmende.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:28   #176
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nå skal jeg være fint lite PK og si rett ut at jeg synes Fargo er domm såmm et brø og veldig, veldig lite morsom. Men hva vet vel jeg, som verken bor i Oslo, stemmer SV eller lyver på meg cup-størrelse.

Sitat:

Den er noen damer hvis type jeg kjenner igjen fra skolen, som ligger i bakgrunnen og skal liksom føye den uskikkelige inn i folden. De er sterke, de er mange, og som gode kvinner jobber de i team. Og så er de totalt nazi på noen få områder, da er du fullstendig fjollete som i det hele tatt åpner munnen din

Sist redigert av Minerva : 15-12-08 kl 20:50.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:28   #177
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Venter fortsatt på forklaring på denne. In your own time, of course.

Det var til setningen som inneholdt "man får vel heller kred hvis man klarer å argumentere godt og saklig for seg."

God og saklig blir man vel først når man er enig med hva som er PK, og kred får vel den som på sett og vis sklir inn i folden. Du har eksempelvis ennå ikke vist meg hva som er bra ironi, og jeg regner med at jeg snart har et par tre korte kommentarer (fra andre) mot meg av typen: "Du er ikke festlig". Kommentarene er selvfølgelig ikke etterfulgt av noe som virkelig er festlig. Og så kommer det nok noen stikkere av typen "jeg regner med alle forstår hvem jeg skal ta nå", selv om jeg liksom ikke sier det rett ut.

Dog, for å være veldig ærlig - og det skal man vel ikke være når man skal være PK - så ble jeg indignert da jeg tidligere i dag leste kommentarer fra presumtivt voksene folk mot en stakkars popjente som altså ikke er her på forumet. Det kan ha bidratt, men jeg fastholder at jeg er morsommere enn minst et par av pulverheksene jeg har på nakken. Og det uten engang å prøve veldig hardt.

Gammel 15-12-08, 20:29   #178
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører for øvrig SUV.

Gammel 15-12-08, 20:30   #179
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Stakkars popjente.

Gammel 15-12-08, 20:45   #180
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det var til setningen som inneholdt "man får vel heller kred hvis man klarer å argumentere godt og saklig for seg."

God og saklig blir man vel først når man er enig med hva som er PK, og kred får vel den som på sett og vis sklir inn i folden. Du har eksempelvis ennå ikke vist meg hva som er bra ironi, og jeg regner med at jeg snart har et par tre korte kommentarer (fra andre) mot meg av typen: "Du er ikke festlig". Kommentarene er selvfølgelig ikke etterfulgt av noe som virkelig er festlig. Og så kommer det nok noen stikkere av typen "jeg regner med alle forstår hvem jeg skal ta nå", selv om jeg liksom ikke sier det rett ut.

Hvor har du det fra at man må skli inn i folden og være enig med røkla for å få kred? ...og at du ikke har oppdaget ironien betyr ikke at den ikke er der.
Altså, Fargo, du skal ha for pågangsmot, men det virker for meg som om du tror at du "skjønner greia", og når du så skal bevise det og virkelig... ta oss på kornet, ja, da blir det bare litt kleint. Synes jeg.

Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.