Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-08, 13:06   #501
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

II parallel'l adj -elt, -e (fra gr) 1om to rette linjer i samme plan, om to plan el. ett plan og én rett linje: som ikke skjærer hverandre hvor langt de enn forlenges 2ved siden av nye metoder nyttes parallelt med de gamle / behandling og forebyggende arbeid må foregå parallelt / samsvarende de to utviklingslinjene er helt p-e / i musikk: stemmene løper helt parallelt

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:06   #502
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ihvertfall parallell, men det ble nok litt for komplisert når det skulle være en t på slutten. Parallelt, da?

Gammel 16-12-08, 13:06   #503
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Nei?
Jammen så si det som er riktig, da!

Parallell - parallelt.

Gammel 16-12-08, 13:07   #504
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

ESP er når den gjør at det er umulig å slædde. Jeg prøvde meg i dag, og da lyste det godt opp på dashbordet. (Skrives det sånn?)

Du må trykke av den der knappen med bilen med bremsespor etter seg før du skal håndbrekksladde, Adrienne.

:har samme bil:

Gammel 16-12-08, 13:07   #505
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er stor forskjell på hvordan du og rine blir behandlet. Hvis du ikke ser det selv, så har du et problem.

Dette hadde jeg egentlig lyst til å si, men det ville jo da havnet rett i "sutre-kurven", så jeg lot være. Fint at man får inn objekektive innspill. Selv om aC påberoper seg nøytralitet her, er nok ikke det tilfellet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:07   #506
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg ser selvfølgelig det. Og så er jeg frekk nok til å påpeke at det har noe med at det er stor forskjell på hvordan rine og jeg behandler andre.

Jaha, så bare folk oppfører seg slik og sånn så kan man behandle dem akkurat som man vil? Jeg har ikke sagt at rine oppfører seg som en engel, jeg sier at behandlingen av rine begynner å nærme seg et lavmål - og det er helt uavhengig av hvordan rine oppfører seg.

Eller synes du det er greit å plage andre, bare de er frekke nok? Er det sånn at jenta på skolen som ligger med typen til noen fortjener bank? Oppførselen hos offret kan forklare alle mulige overgrep?

Gammel 16-12-08, 13:08   #507
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dette hadde jeg egentlig lyst til å si, men det ville jo da havnet rett i "sutre-kurven", så jeg lot være. Fint at man får inn objekektive innspill. Selv om aC påberoper seg nøytralitet her, er nok ikke det tilfellet.

Nei, aC er ikke nøytral. Når det er sagt, så hadde det vært fint om du også kunne rulle inn på en del innlegg.

Gammel 16-12-08, 13:08   #508
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Du må trykke av den der knappen med bilen med bremsespor etter seg før du skal håndbrekksladde, Adrienne.

:har samme bil:

Jeg hadde jo ikke tenkt å håndbrekksladde, bare kjøre litt fort ut på en usaltet vei. Og med litt for stort trykk på gassen så ble det disco på dashbordet. Man har det ikke mer gøy enn man lager selv.

Gammel 16-12-08, 13:10   #509
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

II parallel'l adj -elt, -e (fra gr) 1om to rette linjer i samme plan, om to plan el. ett plan og én rett linje: som ikke skjærer hverandre hvor langt de enn forlenges 2ved siden av nye metoder nyttes parallelt med de gamle / behandling og forebyggende arbeid må foregå parallelt / samsvarende de to utviklingslinjene er helt p-e / i musikk: stemmene løper helt parallelt

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Det er ihvertfall parallell, men det ble nok litt for komplisert når det skulle være en t på slutten. Parallelt, da?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Parallell - parallelt.

Takk.

Gammel 16-12-08, 13:10   #510
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser også at rine blir behandlet litt røffere enn det jeg kanskje synes er greit, men så var det det med å behandle andre som man vil bli behandlet selv.

Gammel 16-12-08, 13:10   #511
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaha, så bare folk oppfører seg slik og sånn så kan man behandle dem akkurat som man vil? Jeg har ikke sagt at rine oppfører seg som en engel, jeg sier at behandlingen av rine begynner å nærme seg et lavmål - og det er helt uavhengig av hvordan rine oppfører seg.

Eller synes du det er greit å plage andre, bare de er frekke nok? Er det sånn at jenta på skolen som ligger med typen til noen fortjener bank? Oppførselen hos offret kan forklare alle mulige overgrep?

Oi! Det var vel å lese mye mellom linjene?

Det jeg har sett er at rine ikke akkurat har valgt den mest vennskapelige linjen, og at man da fort får svar i samme tone. Og så ser jeg at jeg gjør akkurat det samme som jeg oppfordret til å ikke gjøre før i tråden, nemlig å dra gammelt gruff inn i ny tråd. Det beklager jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:11   #512
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig har jeg aldri påberopt meg å være nøytral, jeg bare skryter skamløst av at jeg kan spotte ironi eller spydigheter selv om jeg ikke er i målgruppen.

Gammel 16-12-08, 13:12   #513
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tror forresten ikke Ulvefar er så veldig imponert over miljøvennligheten min, med to biler, snart hytte og stort hus. Men jeg er overbevist om at jeg klarer å blidgjøre ham dersom han kommer på besøk, vi har minst 30 forskjellige typer Whisky i kjelleren. (Og ja, Ulvefar, kjelleren er låst, så du kan ikke snike deg inn for å tyvsmake.)

Shhh - ellers får du drømmeprinsen på besøk også - han elsker whisky.

Benytter anledningen til å spørre siden jeg tydeligvis har en kjenner her. Kan du anbefale en god whisky som han kan få til jul? Han liker single isle malt, jeg aner ikke hva det vil si bortsett fra at det pleier å lukte røyk av dem. Noe med cask strength eller noe sånt tror jeg?

(Siden tråden først sporer av mener jeg)

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:14   #514
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Shhh - ellers får du drømmeprinsen på besøk også - han elsker whisky.

Benytter anledningen til å spørre siden jeg tydeligvis har en kjenner her. Kan du anbefale en god whisky som han kan få til jul? Han liker single isle malt, jeg aner ikke hva det vil si bortsett fra at det pleier å lukte røyk av dem. Noe med cask strength eller noe sånt tror jeg?

Highland Park er ikke helt dum.

Gammel 16-12-08, 13:15   #515
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du vet, jeg har en sånn pussig evne til å se objektivt på ting selv om jeg ikke nødvendigvis er i målgruppen.

Forøvrig har jeg aldri påberopt meg å være nøytral, jeg bare skryter skamløst av at jeg kan spotte ironi eller spydigheter selv om jeg ikke er i målgruppen.

Objektiv og nøytral, blir ikke egentlig det omtrent det samme?

Gammel 16-12-08, 13:15   #516
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Generøs flashing av pupper er et bomsikkert sjarmtriks som de fleste setter pris på.

:tipser:

:Host:

Etter et betydelig vekttap og to unger skal jeg være snill og la være å følge den impulsen der. :hensynsfull, men ikke sjenert:

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:16   #517
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Jeg er ingen kjenner, jeg liker ikke sånt brunt skvip. Min mann, derimot. Men rett spørsmålet til Ulvefar eller Fargo, så skal du se du får svar.

Sist gang jeg kjøpte sånt brunt skvip kjøpte jeg Caol Ila (sånn det staves?). Det fallt i smak.

Gammel 16-12-08, 13:26   #518
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg hugger ved hver dag på jobb, + hjemme. Kan ikke røre en skogsmaskin, men kan hente ut tømmer med hest! :bretter opp ermene:

Vi har murhus, men har kledd det, hjelper det? Elsker miljøsaker, men denne hadde jeg ikke hørt før!! Hva menes med binder opp?

Om du henter ut ved med hest, så er jeg full av imponasje. Det er nesten så jeg gir meg ende over. CO2 er jo ikke skadelig, sånn til hverdags. Du drikker det jo, om du skal drikke brus. For mye av sorten, i atmosfæren, er imidlertid uheldig - har jeg lest. Fossilt brennstoff frigir CO2 som ellers ikke ville blitt en del av det naturlige kretsløpet - fordi det er hentet opp fra under bakken hvor det lå trygt i lommer av sandstein og annet gufs.

Tre i skogen råtner, og frigir dermed CO2. Om du klarer å hindre treet å råtne, så binder du CO2. Ser du i forhold til vedbrenning, så frigir det CO2, men altså CO2 som likevel ville ha blitt frigitt fordi det råtnet på rot. Derfor er det miljøvennlig å brenne ved fremfor olje, selv om altså begge frigir gassen. Når du binder CO2 er du med andre ord ekstra miljøvennlig, fordi du bidrar til å ta vekk gass - i stedet for å frigi mindre.

Sist redigert av Fargo : 16-12-08 kl 13:33.
Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:29   #519
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selvinnsikt nok til å se at mange av mine innlegg ikke akkurat bærer preg av den helt store ydmykheten. Jeg blir veldig sjelden overrasket over røde prikker eller krasse tilbakemeldinger på innlegg. Det virker bare som om helt andre regler gjelder for meg ( nye generelt?) enn for mange andre her inne.

Jeg leser mange diskusjoner som jeg ikke nødvendigvis tar del i selv, og ser ofte eksempler på ulogiske, frekke og skarpe kommentarer som ligger helt på høyde med det jeg måtte komme med. Mange ganger av de samme brukerne som hevder at jeg bør passe på hvordan jeg uttrykker meg. ) Jeg tok dette opp senest i bilsikringstråden (den siste, så langt) og spurte om det rett og slett var andre regler som gjaldt for nye medlemmer/medlemmer som ikke er en del av den klikken man muligens bør være en del av? Det kan nemlig virke slik.
Vil også benytte anledningen til å minne om at de fleste (over halvparten i alle fall ) av innleggene mine her faktisk er ganske så søte og uskyldige.

Og sånn helt på tampen; Jeg har ikke lagt med typen til noen her inne! (Tror jeg da )

Nei, aC er ikke nøytral. Når det er sagt, så hadde det vært fint om du også kunne rulle inn på en del innlegg.

I`ll do my best.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 13:32   #520
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Kan du anbefale en god whisky som han kan få til jul? Han liker single isle malt, jeg aner ikke hva det vil si bortsett fra at det pleier å lukte røyk av dem. Noe med cask strength eller noe sånt tror jeg?

Caol Ila er god. Scapa er veldig spesiell, nesten konjakkaktig og rund i smaken, men jeg liker den. Hvis det derimot er røyksmak du er ute etter så prøv en Talisker eller en Laphroaig -sistnevnte kan du tjærebre båter med men smaker aldeles glimrende og er en av mine favoritter ved siden av Scapa.

Jeg er heller absolutt ingen kjenner, kan ikke akkurat ramse opp navn og faguttrykk, men dette er hva jeg liker i alle fall. De over vel kjent som kvalitetswhiskyer, men smaken er veldig individuell så det er ikke godt å si hva som passer ham.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.