Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?
Jeg vet hva det er, og jeg snakker sant 141 78,33%
Jeg vet hva det er, for jeg har Googlet 17 9,44%
Jeg tror ikke det skrives sånn 5 2,78%
Jeg trenger flere svaralternativer, men det kan gjelde en annen poll 17 9,44%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 00:13   #21
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?

Vet ikke hva det er. Trenger jeg å vite?

Gammel 17-12-08, 00:14   #22
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Menkomel er ekkel fløteerstattning laget av skummetmelk og planteolje.
Den er full av mindre sunne tilsettningsstoffer og annet møl.
Det er ikke sikkert personer med melkeallergi kan bruke dette smakløse produktet.

De finnes blant annet i liter kartonger til sauser og pisking (ÆSJ) og små engangspakninger til kaffe.

Sa jeg at jeg ikke liker menkomel noe særlig.

Gammel 17-12-08, 00:18   #23
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vet du hva en kaffetrakter er?

Jada, og jeg vet hva kaffe er også

Gammel 17-12-08, 00:19   #24
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

Menkomel er ekkel fløteerstattning laget av skummetmelk og planteolje.
Den er full av mindre sunne tilsettningsstoffer og annet møl.
Det er ikke sikkert personer med melkeallergi kan bruke dette smakløse produktet.

De finnes blant annet i liter kartonger til sauser og pisking (ÆSJ) og små engangspakninger til kaffe.

Sa jeg at jeg ikke liker menkomel noe særlig.

*lest*
Trengte ikke vite dette.

Gammel 17-12-08, 00:27   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet hva det er hvis definisjonen er at jeg vet hvor det står i butikken og hva det brukes til. Jeg vet ikke hva det er hvis definisjonen er at jeg vet hva det er laget av og hva som skiller det fra andre, lignende produkter.

Gammel 17-12-08, 00:29   #26
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Krem på sprayboks sant?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:49   #27
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Aldri hørt før.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:57   #28
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri sett det i annet enn små enkeltpakninger.
Kan man lage krem av den der kaffehvittgreia eller er det noe annet fra samme produsent man kan lage krem av?

Det kommer i kartonger og som krem på boks og.
Selges i velassorterte matbutikker.
Spraykremen er utrolig god, til spraykrem å være.

Gammel 17-12-08, 01:04   #29
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det vet jeg hva er, har vel laget oreokaker...

Gammel 17-12-08, 01:55   #30
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Krem på sprayboks sant?

Ja, det også, smaker vemmelig.

Gammel 17-12-08, 02:44   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Er ikke det sånne soyafløteerstatningsgreier som kan brukes i Oreokake?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 06:46   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig vet jeg hva det er. Jeg har da laget oreokaker. (Kan fryse kakene hvis man bruker menkomel. )

Gammel 17-12-08, 06:57   #33
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig vet jeg det.
Jobber ikke på institusjon for ingenting.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 07:03   #34
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Er det ikke sånn melk man har i kaffen?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 07:13   #35
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, vet godt hva det er. Det var noe som jeg måtte gå å hente en ny kartong av i min gamle jobb(hadde ikke slike små pakninger der) - mange kunder brukte det i kaffen sin En erstatning for melk eller fløte i kaffen, kan brukes til krem og man får vel forresten også ferdig krem på boks av Menkomel.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 07:15   #36
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Wannabe-kaffemelk ja.

:jobbet som servitør i mange år:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 07:19   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke bare "kaffehvitt", man har vel også Menkomel Whipping, som er wannabe-krem. Jeg antar at Menkomel lager liksom-melkeprodukter, generelt.

Gammel 17-12-08, 07:47   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet det pga. den der Oreo-kaketråden på NM. Så jeg har visst det i mange år allerede.

Gammel 17-12-08, 08:17   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Selvfølgelig vet jeg hva det er. Jeg har da laget oreokaker. (Kan fryse kakene hvis man bruker menkomel. )

Ja, og så trekker ikke menkomel til seg så mye fuktighet som fløte gjør.
- men noen sa til meg at det skulle taes ut av markedet?

Ellers så er det jo menkomel "krem" på sprayboks og de prøvde seg på slik matlagings"fløte" for noen år siden. Den forsvant raskt.

Jeg vet altså hva menkomel er for noe altså.

Gammel 17-12-08, 08:18   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Man kan vel ikke piske Menkomelfløte?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.