|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
med mange baller i lufta
|
![]() Kjøper du lodd o.l på døra?I går ringte det to jenter på døra. De solgte julekjeks (Mormors et eller annet..) til inntekt for en skoletur. Jeg kjøpte en boks sjokoladekjeks, var innmari sjokoladesugen akkurat da.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Det kommer en del på døra her, men det er ytterst sjelden vi kjøper noe. Rett og slett fordi vi omtrent aldri har kontanter i hus.
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Jeg prøver å gjøre det. Dvs. jeg har alle gode intensjoner om å gjøre det. Sist gang var jeg så glad fordi jeg hadde masse småpenger og var klar til å kjøpe lodd. "Hvor mye koster et lodd?" Svaret var ... 50,-! Så mye småpenger har jeg ikke. :kortbruker:
![]() |
#5 |
En som trener
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Så lenge de er høflige og pengene går til et godt formål, kjøper jeg av de som kommer på døra. Særlig (eller kanskje egentlig bare) hvis det er barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Sjelden, fordi jeg så og si aldri har kontanter.
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Jeg kjøper, og håper andre også gjør det når mine barn skal til pers om noen år.
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Ja, jeg har som oftest noe kontanter liggende sånn at jeg kan kjøpe. Som oftest er det til et godt formål så det er en grunn, og så er det i ren sympati med ungene, det er så kjipt å selge lodder. Jeg har tilbragt mange ettermiddager med å selge lodd til idrettslag, speiderforening, korps og lignende. Jeg husker en gang mor tvang oss til å selge lodd for Høyre i et arbeiderstrøk. Det var vel egentlig lavmål i loddsalg for meg.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Det kommer an på hvem som kommer på døra. Jeg kjøper lodd o.l. av ungene i gata her, men ikke av de jeg ikke kjenner. Unntaket er vel om det faktisk er noe jeg trenger, som julenek eller dopapir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Det kommer aldri noen til oss og prøver å selge noe slikt, så jeg har ikke hatt anledning til å kjenne etter om jeg vil kjøpe eller ikke.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Om vi har kontanter kjøper vi.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Hvis jeg har småpenger i lommeboka og det er en god sak så kjøper jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Jeg tror vårt hus er et av de mest populære husene å gå til i nabolaget, for vi kjøper alltid. Jeg husker med gru hvor kjipt det var å gå og selge lodd e.l. og hele tiden få nei, det samme gjør mannen, så vi har det som prinsipp at vi kjøper. Det har hendt at vi ikke har hatt kontanter, men som oftest så har vi nok til å skrape sammen til et lodd eller to.
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?
Akkurat det samme her. Og jeg har nesten alltid minst 200 kroner i lommeboka, så kontanter er sjelden noe problem.
![]() |
![]() |
#16 |
Står på egne ben
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Vi pleier stort sett bestandig og kjøpe av de ungene som kommer på døra og selger lodd og div. til inntekt for lag og klassen og sånn. Så lenge det er lokale ting. Har det kommet 3-5 med samme loddbok så har jeg sagt nei til slutt. De nærmeste naboungene handler jeg bestandig av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Det hender vi kjøper, og ja jeg synes at 50,- er dyrt.
![]() |
#18 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Jeg har blitt flinkere...
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Vi kjøper om vi har kontanter. De som kommer på døra er stort sett barn fra nabolaget som vi kjenner fra før av. Det er alt mulig,kjeks,lodd,pins osv. Jeg kjøper ikke av voksne eller av de som kommer fra f.eks regningsselskapet ol. Kun lokale ting.
![]() |
#20 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?Jeg kjøper alltid hvis jeg har kontanter. Vi har ikke så mye av det her, og det er stort sett bare barn som kommer.
![]() |
|
|