Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tør du invitere en kokk på middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tør du invitere en kokk på middag ?
Selvsagt, da kan jeg vise hva jeg er god for. 24 18,60%
Ja, de trenger vel mat de også. 78 60,47%
Kanskje, hvis det ikke er en veldig flink kokk. 3 2,33%
Nei, jeg liker maten jeg lager og trenger ikke kommentarer 2 1,55%
Nei, jeg hater å lage mat. 8 6,20%
Vet ikke jeg, kanskje. 9 6,98%
Idiot spørsmål 5 3,88%
Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 12:38   #61
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Jeg inviterer gjerne kokker og restaurantfolk på middag, og har bare positive erfaringer fra det. Men jeg må jo innrømme at jeg foretrekker å være gjest.

Gammel 17-12-08, 13:07   #62
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare hvis det er en hyggelig kokk. Dvs. jeg ville invitert vedkommende som en venn/bekjent, ikke for å få bedømt matlagingen min eller som en veldedig handling ("de trenger vel mat de også").

Gammel 17-12-08, 13:28   #63
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Min bror er kokk. Men det er mange år siden han jobbet som det da.

Han spiser middag her av og til og jeg kan ikke si jeg tenker over det. Annet enn om han tar over litt på kjøkkenet, da kjenner jeg hat han fikser og mikser annerledes enn jeg hadde kommet til å tenke på, og det smaker faktisk mye bedre ja...

Gammel 17-12-08, 13:32   #64
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Ja det går helt greit, stakars kokker som bare må være kokker da..
Er ikke spes flink til å lage mat, men mannen er ganske flink

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:39   #65
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Har hatt kokker her mange ganger, men jeg sørger for at det faller seg naturlig at de lager maten selv.

Gammel 17-12-08, 14:03   #66
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir nervøs uansett når jeg inviterer på middag, så jeg tror det skulle gått.

Jeg lager vel helt allright mat, tror jeg, og kan også lage ting fra bunnen. Men jeg blir alltid litt usikker på om andre synes det er like godt som meg og mannen.

Har arvet et par tonn med prestasjonsangst fra min mor når det gjelder vertinnerollen/vellykket selskap osv...

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:21   #67
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en venninne som ikke er kokk direkte, men har gått kokkelinje og jobbet som frokostkokk og lignende. Hun er veldig god på å lage mat, og lager det meste fra bunn av. Jeg derimot lager fint lite på den måten, men vi ber dem på middag likevel. Så får de mene hva de vil. Vi har det hyggelig uansett. Og en del ting smaker jo godt selv fra meg. Synes jeg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:58   #68
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Annet enn om han tar over litt på kjøkkenet, da kjenner jeg hat

Note to self: Ikke ta over på kjøkkenet til Mjau.

Gammel 17-12-08, 18:37   #69
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, mamma er kokk og jeg har ingen problemer med å invitere henne på middag.

Gammel 17-12-08, 18:41   #70
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada. Det tør til og med jeg. Og min kokkevenninne synes jeg lager verdens beste pizza.
(At jeg har stjålet halvparten av henne, har hun tydeligvis glemt.)

Om jeg tør å invitere Mim, derimot ...

Gammel 17-12-08, 19:22   #71
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg regner med kokker klarer fint å spise mat som ikke-kokker har laget, og vet at ikke alle andre er kokker. Så jeg hadde ikke vært flau over å servere middag til en kokk, eller kaker til en konditor for den saks skyld. (Jeg lager mye bedre kaker enn de bakerne som er her i byen, ihvertfall...) (Har dessverre ikke Pascal og denslags her).

De fleste bakerier bruker eggpulver og da blir smaken ikke den samme som med ordentlige egg.
Vi er så heldig at jeg får kjøpe økologiske egg fra frittgående høns direkte fra bonden, de er helt fantastiske.

Gammel 17-12-08, 19:24   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eggpulver høres stusslig ut, ja. Jeg syns sånne vanlige bakerikaker er veldig kjedelige. Marsipankake, napoleonskake, tørr sjokoladekake - og ostekake og suksessterte som virker som de har vært frosne. Ikke imponert over kakeutvalget her i det hele tatt, så jeg baker heller selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:45   #73
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det tror jeg da. Jeg har ei i familien som er kokk og akkurat nå jobber jeg på et hotellkjøkken. Jeg er ikke akkurat imponert over kokeleringen deres. Litt for mye halvfabrikat og "sette sammen ting som allerede er ferdig". Men de har a la carte meny også, men den blir ikke laget når jeg er på kjøkkenet (formiddag). Konditorens jobb ser mer morsom ut da (hotellet har det også). Selv lager jeg så gode kaker at jeg glatt hadde servert en konditor. Men kunstner er jeg ikke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:54   #74
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ja, lage mat til kokker har jeg gjort mange ganger.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:59   #75
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Bare hvis det er en hyggelig kokk. Dvs. jeg ville invitert vedkommende som en venn/bekjent, ikke for å få bedømt matlagingen min eller som en veldedig handling ("de trenger vel mat de også").

Jeg inviterer stort sett bare hyggelige mennesker sånn generelt sett jeg. *enkel*

Gammel 17-12-08, 22:00   #76
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja de trenger vel mat de og. Dessuten er det mannen som lager maten her i huset, så da har jeg ingenting å være redd for.

Gammel 17-12-08, 22:03   #77
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, jeg hater å lage mat.

Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 22:04   #78
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner ingen kokker og vi har så og si aldri middagsgjester. Så den problemstillingen er lite aktuelle for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 22:59   #79
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er ikke noe flink til å lage mat, men jeg har hatt en kjøkkensjef på middag, første og eneste gang jeg har tilberedt kalkun. Han klaget ikke i hvert fall

Gammel 17-12-08, 23:03   #80
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kommer på søndag?

Da skal jeg lage noe enkelt, raskt greie jeg bare rører sammen. Ikke helt etter dine kvalitetskrav, men det bør være spisende.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.