Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?
Jeg vet hva det er, og jeg snakker sant 141 78,33%
Jeg vet hva det er, for jeg har Googlet 17 9,44%
Jeg tror ikke det skrives sånn 5 2,78%
Jeg trenger flere svaralternativer, men det kan gjelde en annen poll 17 9,44%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 09:46   #61
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Jeg vet hva det brukes til, men ikke hva det er laget av. Vet jeg da hva det er?

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:02   #62
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hva ER det? Altså, hva inneholder det?

Kaffefløteversjonen av menkomel:

Sitat:

Kaffefløte 0,5 L Menkomel

Sitat:

Ingredienser:
Vann, vegetabilsk fett (soya), glykosesirup, melkeprotein, emulg. (E471, E472e), stabilisator (E340, E331, E407), antioksydant (E307, E304, E322), salt, fargestoff (betakaroten)

Næringsinnhold pr. 100g:
Energi: 368kj (89kcal) Protein: 0,9 g Karbohydrat: 2,9 g Fett: 8,2 g
Tilleggsinformasjon:
Ikke bare hjertegodt men godt for alle! Maks 0,01g lactose Husholdningshvitt er basert på soyaolje. Ca. 17% metted fettsyrer. Ca. 62% flerumettede fettsyrer hvorav ca. 8 % OMEGA 3. Ca. 21% enumettede fettsyrer. Ideell til bruk i supper sauser, bakverk, vafler og pannekaker, og selvfølgelig også i kaffen. Oppbevares kjølig etter åpnet.

Gammel 17-12-08, 10:09   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skeptisk til soyaolje, den er vel varmebehandlet og ikke akkurat særlig sunn? Fløte er etter min mening mye mer naturlig og sunnere enn Menkomel, men når vi snakker sprayboks smaker Menkomel MYE bedre.

Gammel 17-12-08, 10:11   #64
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor mener du at den er varmebehandlet? Hva er det som gjør at den ikke er særlig sunn hvis den er varmebehandlet?

Gammel 17-12-08, 10:14   #65
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Ja, jeg vet det, spraykremen og kaffefløten har jeg visst om lenge og whipping versjonen har jeg vistt om noen år pga. Oreokaken. Men jeg bruker kremfløte i Oreokaken, menkomel smaker yuck.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:17   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvorfor mener du at den er varmebehandlet? Hva er det som gjør at den ikke er særlig sunn hvis den er varmebehandlet?

Den er jo ikke kaldpresset, jeg tror ikke vi får tak i kaldpresset soyaolje her i landet, i hvertfall. Fettsyrene kan jo ødelegges ganske fort ved oppvarming av flerumettet fett. Dessuten er den rik på omega 6, noe vi får i oss for mye av fra før av. Jeg velger i hvertfall andre (kaldpressede) oljer fremfor denne.

Gammel 17-12-08, 10:18   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Der var det mye "ymse" innhold!

Gammel 17-12-08, 10:36   #68
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menkomel er vel et merke og ikke et produkt. De lager kunstig melk, fløte, krem mm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:40   #69
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Hvit topping

Varm sjokolade med et ekkelt hvitt skumlag på toppen. Eller varm eplekake med en hvit dott som sakte, men sikkert sklir av kakestykket og går i oppløsning, til det samme tynne skummet bløter bunnen.

Jeg foretrekker krem laget av fløte.

Gammel 17-12-08, 10:46   #70
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet hva det er, ja. Det er ulike melkeerstatningsprodukter. Fake krem, fake fløte ol. Farmor har alltid en sånn kremboks i kjøleskapet. Hun "tror ikke på dette med utløpsdato" så jeg mistenker det er den samme hun har hatt siden årtusenskiftet. Hun serverer den med alt fra halvtint eplekake til sjokoladepudding og varme bær, og det er alltid mugg på tuten. Jeg får grøsninger bare av å se flaska.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:53   #71
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet hva det er. Jeg har jobbet på et pannekakehus. Der delte vi ut sånt til kaffen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:42   #72
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Aner ikke, og kunne ikke brydd meg mindre.

Gammel 17-12-08, 12:42   #73
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det har jeg i kjøleskapet, både i sprayform med krem og i kartong. Jeg tåler dårlig ren melk, men dette fikser magen min. Så ja, det vet jeg hva er.

Gammel 17-12-08, 12:43   #74
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det kommer i kartonger og som krem på boks og.
Selges i velassorterte matbutikker.
Spraykremen er utrolig god, til spraykrem å være.

Den smaker softis.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:46   #75
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg vet hva det er fordi jeg har hatt det i hus flere ganger, men det er lenge siden nå, så jeg måtte tenkte lenge UTEN å google det

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:18   #76
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg ser bilde så vet jeg hva det er. Men ville ha kjøpt den orange toppingen fra Tine(?). Den er bedre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:28   #77
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg vet hva det er. Jeg har laktoseintoleranse og synes det er supert at det finnes sånne produkter.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:43   #78
Maia
Fullverdig medlem

Maia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Maia er litt kul
Standard

Aner ikke hva det, gidder ikke å google det, men går utifra at jeg finner svaret her siden jeg ble litt nysgjerrig.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 15:22   #79
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fake krem på boks.
Menkomel er muligens produsenten, men det er nå det jeg tenker på når jeg hører ordet Menkomel.
Ja, også sånne bittesmå kaffehvit-greier.

Gammel 17-12-08, 15:24   #80
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker det som erstatning til min melkeintollerante jente. Bruker det i bakster og matlaging.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.