|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julegave fra Gjedremhttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=539009 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Sv: Julegave fra GjedremSå bra. Han har nok merket presset i det siste.
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Julegave fra GjedremBra, så får vi håpe at 2009 blir et bedre år. Men kjenner jeg fortsatt er litt
|
|
|
#5 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegave fra GjedremDet vesentlige i denne sammenheng er jo bankene da. Spiller ingen rolle at styringsrenten er på 3% om bankene ikke tør gå under f.eks. 4% liksom. Men jeg er i utgangspunktet positiv så, som jeg vanligvis sier vi får tro det verste og håpe det beste.
|
|
|
#6 |
|
Miss Distriktsnorge
Sv: Julegave fra GjedremMin bank setter ned 1 % fra 1.1.2009, og med dagens rentekutt fra Norges bank håper og tror jeg at de setter ned et drøyt poeng til fra februarish. Det betyr drøye 2000 kroner mindre i måneden i renteutgifter for meg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Julegave fra GjedremHvis banken følger etter med 1,75 så er det ca 3000 per måned for meg - minus skattedelen da. :jatakk: |
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegave fra GjedremFinfint for de som har lån. Dumt for oss som sparer.
|
|
|
#10 |
|
Miss Distriktsnorge
Sv: Julegave fra Gjedrem
Spørs om jeg får igjen så mye på skatten i 2010, men rentekuttet er likevel svært velkommen fra min side. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Julegave fra Gjedremjeg er litt rente-dum. La oss si en mill i lån, hvor mye mindre blir det å betale liksom? Kommer vi virkelig til å merke denne nedgangen? Ser noen snakker om ca 2000 mindre i mnd, men da har de vel mer i lån og tenker jeg..
|
|
|
#13 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
1 % av 1 million er jo 10.000 - dvs setter banken ned renta med 1 % så kryper låneutgiftene med 10.000 i året. Dette utgjør 833 pr måned før skatt. Krymper rentene med 10.000 i året, så krymper rentefradraget og skatten øker med 2.800 så nettobesparelsen er på 7.200 pr år (600 pr mnd)
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Julegave fra GjedremDet er klart man merker det mer om man har 3 mill enn om man har 1 mill i lån. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julegave fra GjedremDet hjelper veldig når en får beskjed om at det er to, muligens tre i magen ja.
|
|
![]() |
|
|