|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Hva vet vi om han var i psykose på det tidspunkt da han besluttet å ikke ta pillene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bør asylsøkene få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Nordmenn vil vel i veldig få tilfeller søke asyl i andre land, så det synes jeg blir totalt irrelevant.
![]() |
#63 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Dessverre blir det slått stort opp i media når det gjelder asylsøkere som begår slike handlinger.
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett. Sist redigert av Dinochef : 17-12-08 kl 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Erfaren
![]() Sv: Bør asylsøkene få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Det skjer at nordmenn begår slike handlinger også, men de kan vi tross alt ikke sende ut av landet. Det kan vi derimot gjøre med asylsøkere. Det er vel det diskusjonen dreier seg om. Når det er sagt, så er ikke gjerningsmannen i Bodø asylsøker. Han kom til Norge i 1990, men er et godt eksempel på at mennesker som får innvilget opphold her har store problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkene få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Da er han jo Norsk statsborger og kan selvsagt ikke sendes ut av landet.
![]() |
#67 |
Tittel og tittel....
|
Vet du at grunnen til at han har disse problemene er fordi han er fra Iran? At det kan relateres til det at han muligens kom til landet som asylsøker?
![]() |
#68 |
Erfaren
Ja, gjerningsmannen i Bodø må være norsk statsborger - jeg har aldri hevdet noe annet. Jeg brukte ham kun som et eksempel på folk som ikke burde gått fritt rundt. Hvis du leser mine tidligere innlegg, så er brodden i mitt synspunkt at Norge må yte skikkelig oppfølging til asylsøkere som får oppholdstilatelse. Hvis ikke må vi spørre oss selv om vi kan gi dem det. Hvis vi først skal hjelpe, så får vi gjøre det til gangs, også av hensyn til oss selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Jeg tror nok aldri helsetilbudet her i landet vil bli så bra at det vil kunne fange opp alle som trenger hjelp fordi de er psykisk syke. Iallefall ikke til å følge opp.
![]() |
#70 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Men, Jentemamma, skal vi da ikke ta inn asylsøkere som har/ står i fare for å få psykiske problemer før vi kan garantere at psykiatrien er optimal? Som forebygging, liksom?
![]() |
#71 |
Erfaren
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?Faktum er at mange asylsøkere har problemer, mange er traumatiserte. Faktum er at tilbudet per i dag er for dårlig. Å innvilge asylsøkere opphold i Norge forplikter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Leser
|
![]() Sv: Bør asylsøkere få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?
Ville bare oute en prikk som jeg fikk på innlegget mitt. (Vedkommende hadde ikke lyst til å skrive i tråden, i og med h*n sier hvor h*n jobber) Da har jeg lært noe i dag også.
![]() |
|
|