Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?
Jeg vet hva det er, og jeg snakker sant 141 78,33%
Jeg vet hva det er, for jeg har Googlet 17 9,44%
Jeg tror ikke det skrives sånn 5 2,78%
Jeg trenger flere svaralternativer, men det kan gjelde en annen poll 17 9,44%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 16:36   #81
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Dette inneholder makkverket
Ingredienser:
Vann, vegetabilsk fett (soya), glykosesirup, melkeprotein, emulg. (E471 , E472e), stabilisator (E340, E331, E407), antioksydant (E307, E304, E322), salt, fargestoff (betakaroten)

E471 - som er Mono- og diglyserider av fettsyrer (som regel grisefett) ofte genmodifisert.
E472e - som er Eddiksyreestere av mono- og diglyserider av fettsyrer (som regel grisefett) ofte genmodifisert.
E340 - betegner en type fosfat.
E331 - er en type natriumsitrat (natrium = salt)
E407 - Karragenan, dette stoffet bør man være på vakt mot.
E307 - Alfa-tokoferol - genmodifisert.
E304 - Askorbylpalmitat, dette stoffet bør man være på vakt mot.
E322 - Lecitin, dette stoffet bør man være på vakt mot det er antatt allergifremkallende og genmodifisert.

Det fremstår ikke som det sunneste alternativet til fløte.

Fløte erstattninger basert på melk og olje inneholder ofte stoffer som kan være allergi/kreft-fremkallende mm.

Sist redigert av Dinochef : 17-12-08 kl 18:00.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 17:16   #82
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Papp-krem på boks!!!!! :urk:

Smaker papp og ser ut som oppbløtt papp...

Gammel 17-12-08, 17:30   #83
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?

en kremsak? Skal vel være på oreokake?

Gammel 17-12-08, 17:34   #84
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fake-melk, selvsagt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 18:03   #85
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg vet hva det er. Har jobbet på institusjonskjøkken en gang i tiden og der brukte vi det mye.

Gammel 17-12-08, 19:14   #86
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet hva det er og svarer uten å ha lest et eneste svar i tråden.

Det er fløtelignende greier, men vegetabilsk i motsetning til vanlig fløte. Kan brukes til å lage krem. (Og finnes vel også som ferdig krem på sprayboks når jeg tenker meg om.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:23   #87
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet hva det er, men har aldri smakt det. Jeg orker ikke sånne meieriprodukt-erstatninger. Smør må det være, og fløte. Alle kan lage god mat hvis de har ubegrenset tilgang til smør og fløte.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:23   #88
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg orker ikke sånne meieriprodukt-erstatninger. Smør må det være, og fløte. Alle kan lage god mat hvis de har ubegrenset tilgang til smør og fløte.

Gammel 17-12-08, 20:05   #89
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Selvfølgelig vet jeg det.
Jobber ikke på institusjon for ingenting.

Stakkars sjuke, gamle folk. Vi har nettop bevitnet et grasrotopprør for kremfløte og meierismør

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:08   #90
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

E471 - som er Mono- og diglyserider av fettsyrer (som regel grisefett) ofte genmodifisert.

Hm, kan egentlig muslimer spise dette?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:03   #91
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke hva det er og gidder ikke google

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:44   #92
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bør jeg google det hvis jeg ikke vet det?

*ja jeg er ærlig, jeg har ikke peiling*

Signerer!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:46   #93
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Hm, kan egentlig muslimer spise dette?

Dette kan blant andre ikke muslimer spise nei.

E471 er fremstillt av fett fra dyr og som oftest svin siden svinefett er billigst.

Så ja, menkomel inneholder svinefett.

På matvarer som muslimer ikke kan spise er det en rekke av disse tilsettningsstoffene.
Det finnes på egne lister over produkter muslimer ikke skal spise der er blant annet disse e-stoffene nevnt.

Sist redigert av Dinochef : 17-12-08 kl 22:19.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 22:10   #94
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle som har laget Oreo-kake har vært bort i det.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 22:13   #95
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har vært borti de små begrene man får som melkeerstatning i kantiner og denslags. Men jeg måtte google før jeg kom på hva det var.

Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 22:18   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste svaret, og det er helt sant.

Dette er nemlig en av ingrediensene i NMs meget populære Oreo-kake. Så i sin tid leste jeg meg opp på temaet og konkluderte med at i den kaka kan man like gjerne bruke kremfløte. Men jeg har i hvert fall lært hva det er.

Gammel 17-12-08, 22:21   #97
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet hva menkomel sprayboks-krem er. Det er blant annet hvalfett i den.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:44   #98
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Krem på sprayboks. Hvit og grønn flaske, i allefall før.

Gammel 17-12-08, 23:48   #99
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Alle som har laget Oreo-kake har vært bort i det.

Niks, man har da ekte kremfløte.
(men jeg har lest om det i oppskriften, om det også betyr å ha vært bort i det).

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:17   #100
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager oreokake med kremfløte og det gikk bra med meg.

Det var veldig mye ymse i produktet, isj.

Kan man piske havrefløte eller andre "alternative" ting?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.