Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

For tidlig med ski til 2-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 23:52   #41
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: For tidlig med ski til 2-åring?

Det kommer sikkert helt an på barnet. Men Lillemann fikk ski til jul i fjor, og gikk som om han ikke har gjort annet. Da var han 1 år og 8 måneder. Vi brukte skiene mye hele vinteren, og de er godt brukt hittil i år.

Gammel 17-12-08, 23:54   #42
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det altfor tidlig å kjøpe ski til ei jente på 2 år og 2 måneder, tro?

Nei. Storebror her i huset hadde sin første skitur da han var ett år og ti måneder. Storesøster rakk å bli to og et halvt før hun prøvde. Lillebror var akkurat som jenta di er nå. Fin alder å begynne i.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:54   #43
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvor lange ski skal du ha?

Hvor korte mener du?
skulle jeg ha hatt ski hadde jeg nok kjøpt meg ski
de har masse på brukt butikken.
Sist jeg gikk på ski var i 1997. Da hadde jeg så store klomper under skiene at jeg slang skiskjiten i fra meg å sa aldri mere
har aldri likt ski, uten om når vi bodde nordpå. ingen som tvang deg til å gå på ski, mens her så har man blitt tvingt gjennom hele skolen å gå rundt opp på fjellet å skulle ha syntes det var kjempeskøy
ski"nasjonen" rana in my ass

Gammel 18-12-08, 13:13   #44
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

A blir 2 år i januar, og vi venter nok til neste vinter.

Min lille blir også 2 i januar, og vi venter til neste vinter. I år blir det akebrett med ratt, det synes han er kjempegøy!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 17:58   #45
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Min lille blir også 2 i januar, og vi venter til neste vinter. I år blir det akebrett med ratt, det synes han er kjempegøy!

Det er dritt skøy
Spes om man bor oppe på toppen av en 3 km lang bakke og så setter man utfor mor og sønn og håper det ikke kommer noen gående eller på ski ned gang\tur veien

Gammel 18-12-08, 18:01   #46
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror har mine ski fra jeg var liten. De er røde og man bruker dem med vanlige sko - slik de du viser Elinblu.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 01:38   #47
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mini her fikk ski på forskudd i Nov, da var han 2 år og 3 mnd. var gøy og gøy på helt til han falt. Vi prøver igjen når snøen kommer tilbake. Så nei jeg synes ikke det er for tidlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 11:22   #48
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Jeg jobber i sportsbutikk, og selger masse ski til 2-åringer. Hvis man går for det anbefaler jeg å beregne litt plass i skoa, i håp om at de kan holde en vinter til. Men riktig lengde på skia for i år, så kan de heller ha litt for korte ski neste år. Bedre med for korte ski neste år, enn for lange i år..

Sånn av egen erfaring så prøvde ikke storebror seg på ski her i gården før enn han var 3, og jeg venter nok like lenge med lillebror skulle jeg tro..

Gammel 21-12-08, 11:35   #49
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for alle svar! Vi har ikke bestemt oss helt ennå. Hun får visst akebrett fra besteforeldrene, så det alternativet er oppbrukt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:35   #50
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Her fikk guttungen sine første ski da han var 2 år og 3 mnd. *skifamilie*
Han var med på sitt første renn da han var 3 år og 5 mnd.

Gammel 23-12-08, 22:38   #51
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt ski til lillebror som ble 2 i august. Han var så lei seg da storesøster gikk på ski ved forrige skiføre og han ikke hadde. Det blir jo ikke de lange turene, men litt blir det kanskje.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 22:42   #52
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk noen slike barnas superski i fjor vinter, da guttungen var 2 år. Jeg er glad vi ikke investerte i mer og dyrere utstyr ... det var ikke så veldig populært. Vi bruker dem i år også, så får vi heller se om vi venter til neste år med skikkelig langrenn/slalomutstyr ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:26   #53
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Atter en vinter med 2-åringer!
Vi lurer på å gå "all in" med "ordentlige" ski i romslige skostørrelser (som også kan brukes til neste år)... I motsetning til to-åringen over, så er jo disse 2,5 år og født og oppvokst i vinter-Norge. Det blir vel en del ta-av-ing og ta-på-ing av disse skiene, så patenterte skibindinger vil nok være en fordel.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:33   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes sånne reimeski er bare mas, det er mye enklere for dem å gå på ski med ordentlige bindinger. Det er skimarked på annenhvert idrettshus de nærmeste helgene, så det er lett å få billig og pent brukt hvis man vil spare penger og miljø. :reklamerer:

My hood har de to siste i oktober, tror jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:33   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også hatt en ny sesong med 2-åring på ski siden tråden ble opprettet, Scully. Noen braksuksess var det ikke denne gangen heller, men gudskjelov trivdes han i pulken, og med den på slep greide jeg å holde varmen i 4-åringens 1 km/t-tempo også (pluss slapp å løfte henne opp for hver 5. meter).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:34   #56
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Ungene mine går mye på ski i barnehagen, og de på friluftsbasen anbefaler at ungene får skikkelige skisko-ski fra begynnelsen av (dersom de ikke har ski fra før) for at de skal få inn hel-løfte-gangen fra starten, det får de ikke med ski som spennes fast i vanlige sko. Fireåringen min er en racer på ski, og skal nå inn i sin tredje sesong med skigåing. Toåringen gikk litt i vinter (før han ble to), men det er nok først fra kommende vinter at han kommer til å gå i større grad i barnehagen.

Her i byen bruker forresten skiklubben å arrangere bruktmarked en gang i begynnelsen av hver sesong, der er det visstnok mulig å finne skikkelige bruktski til en rimelig penge. Vi har kjøpt finfine barneski på loppis, med signaturer til alle de store 90-talls skiheltene på. Stor stas, særlig for Murrmannen.

Gammel 17-10-11, 19:35   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten fikk sine til jul i fjor, da 2 år og 4 mnd. Med en skostørrelse som vi mener skal vare til i år. De ble ikke sånn suuuupermye brukt, men han syntes det var stor stas.

Gammel 17-10-11, 19:38   #58
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har arvet sånne ski til å feste på vanlige vintersko, men jeg var skeptisk fra starten av. Men kanskje teste interessen med dem først, og så kjøpe vanlige ski dersom det skulle slå til? Hun vil være sånn ca 2 år og 4 måneder når jula kommer.

Gammel 17-10-11, 19:43   #59
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan jo benytte anledningen til å vise fram eldstemann på sin aller første skitur, i gata hos oss, ett år og ni måneder. Han gikk kanskje 20 meter før han ble lei.

Sist redigert av Miromurr : 10-05-15 kl 20:55.
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:45   #60
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fin skiløper!
Jenta prøvde ski inne på teppegulv sist vinter, ute var hun ikke like interessert i å bruke de

Men vi tenker å kjøpe ski til jul. Vi flytter like ved lysløypa der de tråkker opp spor, så det her mulig å ta seg noen korte turer uten for mye pes. Kjøper med skikkelige bindinger. De går vel fra str 25?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.