|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Det kommer sikkert helt an på barnet. Men Lillemann fikk ski til jul i fjor, og gikk som om han ikke har gjort annet. Da var han 1 år og 8 måneder. Vi brukte skiene mye hele vinteren, og de er godt brukt hittil i år.
|
|
|
#42 |
|
Introvert optimist
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?
Nei. Storebror her i huset hadde sin første skitur da han var ett år og ti måneder. Storesøster rakk å bli to og et halvt før hun prøvde. Lillebror var akkurat som jenta di er nå. Fin alder å begynne i.
|
|
|
#43 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor korte mener du?
|
|
|
|
#44 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min lille blir også 2 i januar, og vi venter til neste vinter. I år blir det akebrett med ratt, det synes han er kjempegøy! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Det er dritt skøy
|
|
|
|
#47 |
|
Drømmer
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Mini her fikk ski på forskudd i Nov, da var han 2 år og 3 mnd. var gøy og gøy på helt til han falt. Vi prøver igjen når snøen kommer tilbake. Så nei jeg synes ikke det er for tidlig. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Jeg jobber i sportsbutikk, og selger masse ski til 2-åringer. Hvis man går for det anbefaler jeg å beregne litt plass i skoa, i håp om at de kan holde en vinter til. Men riktig lengde på skia for i år, så kan de heller ha litt for korte ski neste år. Bedre med for korte ski neste år, enn for lange i år..
|
|
|
|
#49 |
|
intro
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Takk for alle svar! Vi har ikke bestemt oss helt ennå. Hun får visst akebrett fra besteforeldrene, så det alternativet er oppbrukt.
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Her fikk guttungen sine første ski da han var 2 år og 3 mnd. *skifamilie*
|
|
|
#51 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Jeg har kjøpt ski til lillebror som ble 2 i august. Han var så lei seg da storesøster gikk på ski ved forrige skiføre og han ikke hadde. Det blir jo ikke de lange turene, men litt blir det kanskje. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Vi fikk noen slike barnas superski i fjor vinter, da guttungen var 2 år. Jeg er glad vi ikke investerte i mer og dyrere utstyr ... det var ikke så veldig populært. Vi bruker dem i år også, så får vi heller se om vi venter til neste år med skikkelig langrenn/slalomutstyr ...
|
|
|
#53 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Atter en vinter med 2-åringer!
|
|
|
#54 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Jeg synes sånne reimeski er bare mas, det er mye enklere for dem å gå på ski med ordentlige bindinger. Det er skimarked på annenhvert idrettshus de nærmeste helgene, så det er lett å få billig og pent brukt hvis man vil spare penger og miljø. :reklamerer:
|
|
|
#55 |
|
intro
|
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Jeg har også hatt en ny sesong med 2-åring på ski siden tråden ble opprettet, Scully.
|
|
|
|
#56 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Ungene mine går mye på ski i barnehagen, og de på friluftsbasen anbefaler at ungene får skikkelige skisko-ski fra begynnelsen av (dersom de ikke har ski fra før) for at de skal få inn hel-løfte-gangen fra starten, det får de ikke med ski som spennes fast i vanlige sko. Fireåringen min er en racer på ski, og skal nå inn i sin tredje sesong med skigåing. Toåringen gikk litt i vinter (før han ble to), men det er nok først fra kommende vinter at han kommer til å gå i større grad i barnehagen.
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Knerten fikk sine til jul i fjor, da 2 år og 4 mnd. Med en skostørrelse som vi mener skal vare til i år. De ble ikke sånn suuuupermye brukt, men han syntes det var stor stas.
|
|
|
#58 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Vi har arvet sånne ski til å feste på vanlige vintersko, men jeg var skeptisk fra starten av. Men kanskje teste interessen med dem først, og så kjøpe vanlige ski dersom det skulle slå til?
|
|
|
#59 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Jeg kan jo benytte anledningen til å vise fram eldstemann på sin aller første skitur, i gata hos oss, ett år og ni måneder. Han gikk kanskje 20 meter før han ble lei.
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17 Join the nerds, we have pi Sist redigert av Miromurr : 10-05-15 kl 20:55. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: For tidlig med ski til 2-åring?Fin skiløper!
|
![]() |
|
|