Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Navnelapper - hva skriver dere på dem?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 14:55   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Fornavn, etternavn, telefon. Når jeg bare skriver rett på merkelapper i klærne skriver jeg bare fornavn. Jeg synes det er helt greit å ha podens navn i klærne.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Brukar stort sett merkepenn. Skriver fornavn på vaskelapp eller på navnelapp som etterkvart er å finne på ein del plagg. På dyrare ting som dressar, ytterjakker og sko, skriver eg fullt navn og nummer.

Gammel 18-12-08, 15:00   #22
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har ikke kuttet ut fornavn fordi jeg er rett for kidnapping. Heller fordi ungene arver etter hverandre og jeg synes ikke det er morsomt å stryke på navnelapper.

Jepp, etternavn og miblnummer.

Gammel 18-12-08, 15:05   #23
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har litt forskjellig. Strykelapper med bare etternavn og mobilnummer. Stryke og klistrelapper med fornavn og første bokstav i etternavn og mobilnummer. Vevde navnebånd med bare etternavn.

Ang tvillinger, så trodde jeg ikke det var så vanlig å ha separate klær til de. Hos meg ville det iallfall definitivt gått om hverandre, og de hadde helt sikkert hatt felles klesskap og. Her har mine jenter noen skuffer med fellesting, f.eks sokker har vi bare en skuff med. Så derfor er alle sokker kun merket med etternavn. Men minsta bruker også endel ting som er merket med storesøstras fornavn. De barnehageansatte skjønner det.

Eh, ja. Spørsmålet ditt har jeg glemt.

Gammel 18-12-08, 15:47   #24
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Vi bruker fornavn, etternavn og telefonnr. Innbiller meg liksom at det kan bli litt mye for alle de ansatte i barnehagen å lære seg etternavnene til alle de 39 barna som går der.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:52   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornavn, etternavn og mitt mobilnummer.

Ved en anledning har jeg skrevet "Storebror" og "Lillemann" "Pettersen" - med tanke på at Lillemann arver klær etter bror sin.

Gammel 18-12-08, 15:57   #26
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Dessuten er mannen fullt ut i stand til å blande sammen klærne til barna - til tross for at de bruker helt forskjellig størrelse.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:58   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Dessuten er mannen fullt ut i stand til å blande sammen klærne til barna - til tross for at de bruker helt forskjellig størrelse.

Har vi samme mann?

Gammel 19-12-08, 03:50   #28
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg hadde fornavn, etternavn og mob.nr. tidligere, men har nå kuttet ut mobilen. Mine tre har ikke samme etternavn, så jeg må nok sette på nye lapper uansett. Men prinsens klær hender det jeg skriver kun etternavn om jeg skriver med penn.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 08:12   #29
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For-, etternavn og mobil nr til mannen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 08:42   #30
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Har vi samme mann?

Dette har min samboer også problemer med.

Jeg skriver fornavnet til jentene.

Gammel 19-12-08, 08:43   #31
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Fornavn og første bokstaven i etternavnet og noen ganger telefonnummer.

Gammel 19-12-08, 10:56   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2x fornavn, etternavn og mobilnummer. Altså x og y etternavn, tlf: xxxxxxxxx

Jeg har også unger som arver etter hverandre og delvis bruker samme klær.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:58   #33
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ungene har lapper med fornavn, etternavn og telefonnummer.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:39   #34
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Har skrevet hele navnet-hele 4 navn! +tlf nummer. Skriver jeg rett på tøyet med tekstilpenn så skriver jeg kun fornavn

Gammel 04-01-09, 01:59   #35
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sist gang fant jeg ut at jeg skulle ha navnet til begge ungene på lappen. Så vi har fornavnene til begge ungene + etternavn og mitt mobilnr. Veldig greit til ting som blir arvet, utstyr, matbokser osv. Så slipper jeg og lete huset rundt etter guttungen sine lapper og bare finne jentungen sine

Gammel 04-01-09, 02:05   #36
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Fornavn og etternavn og mitt mobilnummer. Har bare ett barn.

Gammel 04-01-09, 02:09   #37
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etternavn og mobilnummer. Jeg har et sjeldent stedsnavn som etternavn, så det er vanskelig å blande med andres.
Men for det meste skribler jeg fornavn med permanent penn. Knøtta skal alltid ha med seg et kosedyr i barnehagen, og for å unngå å miste det, skriver jeg på vaskelappen minuttet før vi styrter ut døra.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 02:54   #38
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har skrevet: storesøster eller lillebror sin, og mob nr.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 10:51   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kun ullklær jeg merker med strykelapper - der står det navn, etternavn og mitt mobilnummer.

I vanlige klær skriver jeg fornavn på vaskelappen.

Gammel 04-01-09, 12:00   #40
Left
Passiv

Standard

Gutta har to etternavn, så nå har jeg begynt å merke med bare etternavn. Da kan jeg de bruke samme lappene til begge. Har ikke telefonnummer.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.