Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du plæstikk-juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du plæstikk-juletre?
Ja, det er så flott med gjenbruk av juletrær! 63 42,00%
Nei, jeg liker støvsuge. 80 53,33%
Jeg har et i backup, i tilfelle jeg ikke finner "det perfekte tre". 1 0,67%
Har ikke juletre. 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 15:26   #181
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men atte, gjelder det alle? Kan jeg kjøpe juletrær av en hvilken som helst juletreselger i sentrum og vite at det plantes nye?

De driver jo gjerne med juletrær hver sesong og da må de jo nødvendigvis plante nye.

Det beste er jo forsikre seg om at de er hugget lokalt. Veldig mange trær importeres fra Danmark, og da er transporten miljøbelastende. Hvis du skal være 100% PK.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:34   #182
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser for meg skumle juletretyver i svart kamo stjele juletrær om natta.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 16:10   #183
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern: du kan få komme og hente et tre sammen med meg.
Da er det iallefall lokalt!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 19:05   #184
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke for Skremmern, kanskje?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 19:08   #185
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,det har jeg ikke.

Gammel 18-12-08, 19:09   #186
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det er grusomt mot barna å droppe juletre eller ikke kommer da veldig an på hvordan man har det og gjør det. Det er vi som skaper tradisjonene, ikke barna, og jeg er helt sikker på at de kan bli like glad i den store julesteinen som man finner ute sammen og maler med konditorfarge og melis eller hva man nå skal finne på. Litt verre hvis en blir allergisk som 12-åring, kanskje, men at det er grusomt og på grensen til omsorgssvikt å velge bort plastre synes jeg er å dra det temmelig langt.

Nå er jeg veldig lite tradisjonsbundet som person, det kan selvsagt påvirke mine valg.

- No. 4 -
Gammel 18-12-08, 19:19   #187
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Om det er grusomt mot barna å droppe juletre eller ikke kommer da veldig an på hvordan man har det og gjør det. Det er vi som skaper tradisjonene, ikke barna, og jeg er helt sikker på at de kan bli like glad i den store julesteinen som man finner ute sammen og maler med konditorfarge og melis eller hva man nå skal finne på. Litt verre hvis en blir allergisk som 12-åring, kanskje, men at det er grusomt og på grensen til omsorgssvikt å velge bort plastre synes jeg er å dra det temmelig langt.

Nå er jeg veldig lite tradisjonsbundet som person, det kan selvsagt påvirke mine valg.

Omsorgssvikt.
Jeg skrev i hvertfall at jeg snakker om unger som vil ha juletre, at det er annerledes med de som ikke bryr seg. Dersom ungene ønsker seg juletre men ikke får fordi mor eller far ikke liker plasttrær, synes jeg det er direkte slemt.

Gammel 18-12-08, 19:21   #188
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spurte nettopp mannen om han følte jula var kjipere med fake-tre. Han er nemlig oppvokst med årntli' juletrær, akkurat som meg. Men, nei, han vil ha plastikk pga dryssinga. Han synes det er koseligere med et pent pynta tre man kan nyte og som ikke medfører stress av noe slag.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 20:59   #189
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Omsorgssvikt.
Jeg skrev i hvertfall at jeg snakker om unger som vil ha juletre, at det er annerledes med de som ikke bryr seg. Dersom ungene ønsker seg juletre men ikke får fordi mor eller far ikke liker plasttrær, synes jeg det er direkte slemt.

Og jeg mener at det ikke nødvendigvis er barna som bestemmer alt sånt. Her hos oss teller alle stemmer like mye. Hvis lillesøster ikke tåler gran og mamma og pappa får psykosomatisk elveblest av plasttrær, kan ikke storebror bestemme at vi skal ha det likevel. Da får vi bli enige om hva som er viktigst for hvem, og hvordan man kan kompromisse. Tradisjoner er hva man gjør det til.

Julen må ikke nødvendigvis være rød og grønn heller. :brannfakkel:

- No. 4 -
Gammel 18-12-08, 21:53   #190
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er, surprise surprise, fullstendig enig med Scarlett. Og lurer på hvorfor pokker'n jeg ikke bare plukka med meg en stein inn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 21:55   #191
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Poll: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Nei, plasttrær gir meg samme ikke julefølelse.

Kjenner jeg er på linje med HH her...

Gammel 18-12-08, 22:02   #192
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi har skikkelig jul vi. Med plasttreet vårt.

Jaja, om jeg måtte ha et plasttre så skulle vi nok fått feiret jul uansett.
Sikkert hatt det like hyggelig også.
Men jeg synes ikke det er pent, og ikke like koselig som et ekte tre.
Elsker lukten treet drar med seg inn i huset.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:09   #193
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke lukten av skog er så avgjørende for julefølelsen. Kommer ikke akkurat i julestemning av å gå i skogen en sommerdag.
Men jeg vasker gjerne gulvet med furunåls-grønnsåpe i jula. Ja, og ellers.

Gammel 19-12-08, 18:46   #194
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Da er plæstick-treet pyntet! :nøgd:

Vi er ikke allergiske engang.
Grunnen til at jeg kjøpte et plasttre var at jeg fikk helt makk av å se det gamle juletreet ute på verandaen på nyåret (inntil det snødde ned). Og for ikke å snakke om da det åpenbarte seg da snøen smeltet!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 19:20   #195
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Plæstikk-fæntastikk!

Treet er pyntet og minstemann får puste denne jula også

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 20:09   #196
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Treet er pyntet og jeg kan kose meg uten eksem, nysing, kløing, rennende øyer i år.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 15:37   #197
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Treet blir god ved til neste år.

Gammel 20-12-08, 17:56   #198
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes ikke lukten av skog er så avgjørende for julefølelsen. Kommer ikke akkurat i julestemning av å gå i skogen en sommerdag.

Jaja. Jeg tror godt om deg, og tipper du skjønte hva jeg mente.
Lukten er liksom bonusen av det å ha ekte tre.
Plastikk fåes vel kanskje med lukt snart også.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 21:05   #199
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hehe ja, jeg skjønte den. Måtte bare kverulere litt. Jeg har aldri noensinne tenkt over lukten, nemlig. Jeg er oppvokst med ekte juletre, men har aldri tenkt over at det lukter noe og har aldri forbundet grantrelukt med jul. Derfor er den "problemstillingen" så ukjent for meg. Heldigvis, kanskje, for da slipper jeg jo å føle at jeg går glipp av noe ved å ha uekte tre. Treet står ferdigpyntet her nå, det er SÅ flott å se på, jeg storkoser meg. *D

Gammel 20-12-08, 21:38   #200
Ineva
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Drammen
Ineva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi skal ha plastikktre i år for første gang på grunn av allergi. Synes det er ordentlig kjipt, for jeg synes at man må ha et ektre tre for å få jula komplett. Jaja, det blir vel jul med plæstikk også.

Ineva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.