|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?
Hvordan seriekobler man?
![]() |
#43 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Våre er koblet sammen via kabler. Ble lagt inn i tak og vegger her da vi bygde huset. Sist redigert av Carrera : 18-12-08 kl 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ikke fullt så fin
|
Ok. Takk for svar.
![]() |
#45 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?4, 2 i hver etasje. Når vi overtar gården installerer vi et anlegg som går på alle bygningene.
![]() |
#46 |
Glad
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Jeg var på et brannkurs en gang, og da fikk jeg høre hva som kan skje på barnerom uten røyk/brannvarsler. De fleste soverom er ikke elektrisk dimensjonert for alle elektroniske apparat som barn har nå til dags. Tildekkes ledninger/koblingspunkt med klær og hybelkaniner kan det fort oppstå ulmebrann som kan ta livet av den sovende uten at detektorer på utsieden av rommet fanger opp røyken. Derfor har vi satt opp en brannvarsler inne på jentungen sitt soverom. I tillegg til stue, kjøkken og loftsstue. Seriekoblet og koblet til sentral. Det kurset skremte meg virkelig.
![]() |
#47 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?2 akkurat nå etter at den ene ble plukket ned. Den peip og ulte i all slags vær.
![]() |
#48 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har 4 akkurat nå, men jeg skal oppgradere anlegget når jeg bare kommer meg tilbake på jobb. I tillegg trenger vi minimum en på loftet nå som vi har pusset opp det.
![]() |
#49 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Jeg har to, for det mente alarm-mannen fra securitas at var akkurat passe med vårt hus. (Veldig åpen løsning). De er koblet til Securitas. |
![]() |
![]() |
#50 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har en på hvert soverom, en i gangen, og en direktekoblet til G24S i stuetaket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Våre er forresten koblet til hele jævla systemet, så om det brenner 3 blokker nedenfor, så uler det her også.
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?En i hver etasje. Koblet til alarmselskap. De rykker ut og sjekker, og tar kontakt med brannvesenet om vi ikke svarer på telefonen.
![]() |
#53 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har seks stykker, men skal utvide med to til fordi vi har bygget på.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har tre; en i hver etasje. Vi har seriekoblete varslere (trådløst), men det et eller annet galt med dem så de uler titt og ofte. Vurderer å skifte dem ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har en nymfeparakitt. Når den ramler over ende i buret sitt, er det på tide å evakuere resten av innbyggerne.
![]() |
![]() |
#56 |
Protonterapeut
|
Nei, det har vi ikke.
![]() |
#57 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har en som dekker store delen av leiligheten vår (100kvm) og som er koblet til Securitas Direct |
![]() |
![]() |
#59 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Vi også, men jeg kan fortelle deg at våre brannvarslere har gått uten at fuglen så mye leet på et øyelokk.
![]() |
#60 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har tre røykvarslere, en i hver etasje. Røykvarsleren i kjøkken/stueetasjen funkerer også som matklokke, da den stort sett setter i gang med å pipe når maten er ferdig.
![]() |
|
|