|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Men det er muligens større sjanse for at han hadde brydd seg, om denne tråden hadde vært om "valg av bærbar", eller "hvilke fordeler har jeg med en stasjonær PC". Men jeg har bedt ham lese tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Fargo skrev litt om det i presentasjonen sin da han kom. |
![]() |
![]() |
#263 |
Mother of Dragons
|
Jeg vet at du ikke har problemer med å sette deg inn i problemstillingen til Electronica, dere er jo helt enige.
![]() |
#264 |
Pauset
Mens jeg ikke kan forstå at ønsket om et barn umiddelbart skal antas som ødeleggende for familien. Kanskje jeg vet best? Kanskje er det mannen som er hensynsløs? |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Ustabil
|
Kanskje ditt og kanskje datt - ja. Men det å anta at man selv vet best og at mannen er hensynsløs og altså ikke vet best, det er jo en smule nedlatende, og så videre? Ikke noe godt utgangspunkt for et godt forhold, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Bedreviter
|
Vet best, hva da? Hva som er best for mannen din? Hvordan kan du "vite best" i en sak der det ikke finnes noe rett og galt og man bare er heldige hvis man har sammenfallende syn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Mother of Dragons
|
Det er den som setter fram ultimatet som er ødeleggende for familien, uansett om det er den som nekter å ha barn, eller den som ønsker barn.
![]() |
#268 |
Pauset
Nei så klart ikke. Men før i tråden antok man det motsatte. At å ville ha flere barn var hensynløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg blir svett av sånne ekstremt bastante syn, ihvertfall når det gjelder ting som har så ekstrem stor påvirkning på begge parter. Jeg hadde aldri villet tvinge på en mann et barn han ikke ønsket, og ingen mann kan tvinge på meg et barn jeg ikke ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Bedreviter
|
Har noen sagt det? Det folk har sagt er at det er hensynsløst å ville overkjøre den andre partens ønsker.
Hæ!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Mother of Dragons
|
Eh, nei. Å ville ha flere barn er ikke hensynsløst. Men det å stille ultimatum ovenfor partneren sin, når man allerede har en familie som man skal ta seg av, det synes jeg er hensynsløst. Jeg synes det er en helt grei ting å gjøre dersom man ikke har barn fra før av, men dersom man har et barn, så skal man først og fremst tenke på hva som er bra for det barnet.
![]() |
#274 |
Mother of Dragons
|
Hva er en MIKE-tråd?
![]() |
#275 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#277 |
Ustabil
|
Ja, det er sikkert oftest menn som sier nei. Og hvis det likevel blir et barn til, så greier de stort sett å tilpasse seg det, akseptere den nye situasjonen. Det er jo bra, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Borte
|
For meg høres det i så fall ut som om kvinner etter din mening tar svært lett på det å få barn. Det er jo tross alt ikke som å kjøpe seg et par sko. For meg var det iallefall veldig big deal og jeg ville aldri tenkt at "det ikke var så farlig" å få et til. Det er et merkelig syn å ha på å sette til verden et nytt liv, forandre livet til flere mennesker og alt som hører med det å få flere barn.
![]() |
#279 |
Ringskrømt
|
Når du skriver "hva blir det neste, liksom" tolker jeg det som spydighet fra din side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Pauset
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Nå drar dette ut i langdrag, og plutselig har jeg blitt en som tvang mannen min til å få barn og som er både hensynsløs og diverse. Sist redigert av Dronningen : 19-12-08 kl 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
grupper, konservativ, rødstrømper |
|
|