Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ultimatum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 20:21   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ultimatum

Jeg har til dags dato aldri stilt ultimatum, håper jeg slipper for all fremtid også. Jeg kan egentlig ikke tenke meg en situasjon hvor jeg kunne stilt et ultimatum til noen jeg kjenner.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 20:22   #62
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Temaer jeg kunne funnet på å stille ultimatum i forhold til er:

- frp eller meg
- røyking innendørs
- dersom jobb ble prioritert foran et velfungerende familieliv
- dersom interesse og ansvarsfølelse overfor felles barn uteble

Jeg er fristet til å dra inn dåp og kirkebryllup også, men vet ikke om jeg ville vært like bastant dersom jeg hadde falt for en som var kristen. Når det gjelder etikk, livssyn, rasisme, Frp osv. så har jeg en følelse av at det ikke ville måtte komme så langt som til et ultimatum. Rett og slett fordi jeg tror det ville stoppet seg litt tidligere. Jeg klarer ikke se for meg at jeg kan tenne på noen jeg vet har rasistiske holdninger.

Dette gjaldt i hovedsak samliv da. Med unntak av røykingen. Jeg ville ikke "sagt opp" bestemora mi om hun stemte Frp liksom.

Gammel 19-12-08, 20:23   #63
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan forresten heller ikke huske å ha stilt et ultimatum noen gang.

Gammel 19-12-08, 20:33   #64
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om, så har jeg stilt et ultimatum.

Hvis vi skal fortsette sammen, må du slutte å lyve for meg.

Han sluttet ikke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 21:02   #65
Skvetten
Passiv

Standard

Mulige ultimatumssaker for meg ville vært:
-dersom Mannen TM ville ha barn
-dersom jeg ble løyet for

Det skal sies at jeg har stilt ultimatum, det endte med at jeg gikk gitt. Når alt det er sagt håper jeg at jeg aldri kommer til det igjen hverken i forhold til Mannen TM eller i andre sosiale relasjoner.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:02   #66
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

1. Jeg tillater ikke røyking inne.
2. Min kjæreste må like friluftsliv. Hater han teltliv og fysisk aktivitet, passer vi nok ikke sammen.
3. Pga allergi hos barnet mitt kan han ikke ha dyr.
4. Jeg skal ikke ha flere barn, så han må også være ferdig med barn.
5. Han må elske meg fordi jeg er meg, og ikke ønske å forandre meg.
6. Han må være seg selv.

Gammel 19-12-08, 22:48   #67
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ikke stilt ett ultimatum rett ut til noen, men tenkt i mitt stille sinn og så valgt å dra har jeg jo gjort
Men jeg kunne nok stilt noen nå om jeg skulle ende opp i ett forhold, i forhold til livssyn og flere barn bl.a.

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:39   #68
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det nærmeste jeg har kommet et ultimatum i forholdet vårt er at jeg har sagt at det var vanskelig for meg å se for meg en framtid sammen med ham hvis han ikke ville ha flere barn enn ett. Vi har forsåvidt vært enige om det da, han har bare brukt mye lenger tid på å bli klar for nummer to enn det jeg har.

Gammel 19-12-08, 23:51   #69
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kan forresten heller ikke huske å ha stilt et ultimatum noen gang.

Jeg har stilt et ultimatum en gang. Det var ikke noe kult, for selv om vedkommende valgte meg, så gikk jeg i mange år og lurte på om jeg hindret vedkommende i å gjøre noe som egentlig var viktig for ham, og var redd for at det ble gjort bak min rygg. Det var ingen god følelse, og jeg lurte mange ganger på om jeg heller burde ha tatt ansvaret selv og gått selv enn å la det være opp til ham.

Gammel 20-12-08, 00:11   #70
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har måttet be mannen velge mellom kona si og wow.
Han valgte meg, til en viss grad. Dvs. han trappet grundig ned på spilletiden.

Gammel 20-12-08, 00:48   #71
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Problemer med rusmidler.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 01:28   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt som var til skade for barna.

At han var gjennomgående slem mot meg.

(Altså: Det ville vært grunnlag for ultimatum. Det har aldri vært aktuelt. Eller, det er ikke sant, jeg har droppet en som ikke var snill mot meg, men det var ingen barn involvert)

Gammel 20-12-08, 02:13   #73
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vold mot barna eller meg
Om man heller vil feste hele tiden enn å være med familien

Jeg har stilt ultimatum en gang, det var en som flørtet med meg å ville bli sammen med meg men da fikk han beskjed om å gå fra samboeren først ellers var det ikke aktuelt. så da ble det samboeren eller meg å han valgte heldigvis sier jeg nå samboeren sin.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 09:15   #74
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde det, men det har vist seg at jeg ikke klarer å ta konsekvensen av et eventuelt ultimatum. Da mannen og jeg var i skikkelig turbulens for halvannet år siden lærte jeg (og han) at vi ved hjelp av tid og samtaler faktisk kan løse opp i det aller, aller meste.

Jeg synes at det er vanskeligere å være så konkret og direkte med de som står meg nærmest. Jeg har stilt et ultimatum til moren min, men hun er ikke aller nærmest meg. Hvis venner eller bekjente gjør noe jeg føler som utrolig graverende og et forsøk på løsning ikke bærer frukter, så kan det nok være at jeg ber dem holde snavla eller gå.

Gammel 20-12-08, 10:35   #75
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det måtte være hvis partneren forsøkte å begrense meg eller vise generell uvilje mot aktiviteter som er viktige for min livsutfoldelse. Jeg vil ikke leve sammen med en begrensende partner.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 10:57   #76
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Når det gjelder ultimatum i forhold er jeg litt sånn at jeg tenker hvis det at dette er viktig for meg ikke er nok, hvis jeg må fremsette trusler og ultimatum for å få deg til å gjøre det, da kan det bare være. Da går jeg uten å stille noe ultimatum først.

Jeg vil ikke ha en mann som gjør som jeg sier av frykt for konsekvensene. Jeg vil ikke leve sammen med en som gjør noe han er blitt presset til av meg. Jeg tror det er et dårlig utgangspunkt for en ok fremtid videre.

Sier jeg, eplekjekt. Så er jeg også alene.

Godt sagt.
Det var vel i flere_barn_eller_ikke-diskusjonen i en av de andre trådene det var snakk om at det kunne være nødvendig å stille ultimatum, hvis konsekvensen av å ikke skulle få flere barn ville være at man alltid ville kjenne på savnet av dette mulige barnet, kjenne seg utilfreds med tilværelsen og derved ikke oppnå størst mulig lykke i eget liv.
Men hva da med partnerens liv hvis denne er presset til noe han/hun i utgangspunktet ikke vil? I situasjonen flere barn eller ei, tror jeg nok de aller fleste vil elske et nytt barn, selv om dette er presset igjennom. Men det er ikke sikkert de er like tilfreds med situasjonen som familieforøkelsen medfører.

Jeg tror ikke jeg kunne stilt noe ultimatum. Jeg håper og tror andre typer valg, samt kompromiss omkring viktige saker skal gi det beste utfallet for meg og mine nærmeste.

Gammel 21-12-08, 13:29   #77
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

-Det å få barn (og mer enn bare ett barn)
-Narkotika. Nulltoleranse.
-Røyking. Er totalt anti og hadde ikke orket å leve sammen med en røyker

Hva gjør dere forresten hvis dere blir stilt ultimatum til? Hvor går grensen for hva som kan inngåes kompromiss om?

Gammel 21-12-08, 14:13   #78
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jo, jeg har en gang stilt et ultimatum til faren til barnet mitt. Jeg hadde ikke noe valg, for jeg visste at enten satt jeg der med ingenting, eller jeg ville "vinne". Det kunne ikke bli verre, for å si det sånn. Jeg "vant", og har ikke hatt dårlig samvittighet i det hele tatt. Jeg gjorde det for barnet mitt. Dere som kjenner meg her inne vet hva jeg snakker om.

Gammel 21-12-08, 14:16   #79
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Hva gjør dere forresten hvis dere blir stilt ultimatum til? Hvor går grensen for hva som kan inngåes kompromiss om?

Jeg hadde nok ikke blitt veldig blid om jeg hadde fått noen ulitmat... hvordan man nå enn bøyer det, i ansiktet. Ferdig med det, egentlig. Det er nok også grunnen til at det skal være rimelig big deal før jeg sier "take it or leave it" til noen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 14:27   #80
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Om noen hadde det jeg oppfattet som en hang til å stille ultimatum, ville vi ikke passet sammen. Jeg er tilhenger av å snakke sammen og komme fram til omforente løsninger.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.