Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips til treåringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 23:31   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips til treåringer?

"Når to"-bøkene til Tor Åge Bringsværd og Tina Soli er kjempefine, og det har kommet ut en hel haug av dem. Poden liker dem fremdeles veldig godt, og andre barn jeg kjenner har også pleid å like dem.

Gammel 19-12-08, 23:33   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Når to"-bøkene til Tor Åge Bringsværd og Tina Soli er kjempefine, og det har kommet ut en hel haug av dem. Poden liker dem fremdeles veldig godt, og andre barn jeg kjenner har også pleid å like dem.

Å, ja! De husker jeg at vi har lånt på biblioteket for lenge siden. Takk for tips!

Gammel 19-12-08, 23:33   #3
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På avdelingen hvor jeg jobber er bøkene om Mamma Mø, (visstnok enkelt å uttale også) og Lille Ugle veldig populære. Vi fikk nettopp en bok der Lille Ugle blir beskylt for å være selveste julenissen. Den har sikkert blitt lest tredve ganger siste uken. Og dumme Mamma Mø som prøvde å klatre over gjerdet da...

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:41   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

På avdelingen hvor jeg jobber er bøkene om Mamma Mø, (visstnok enkelt å uttale også) og Lille Ugle veldig populære. Vi fikk nettopp en bok der Lille Ugle blir beskylt for å være selveste julenissen. Den har sikkert blitt lest tredve ganger siste uken. Og dumme Mamma Mø som prøvde å klatre over gjerdet da...

Takk for tips! Lille Ugle har jeg faktisk aldri hørt om.

Gammel 20-12-08, 00:11   #5
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bøkene om Benny, av Barbro Lindgren har vært/er pop her i huset. (Jamen, Benny og Neimen, Benny - fins flere, men det er de vi har lest) http://www.nynorskbok.no/2007/12/10/...n-jamen-benny/

De er riktignok på nynorsk, men jeg leser dialekt uansett.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 13:31   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Den gir jeg bort i julegave.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 15:59   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips alle sammen!

Den lokale bokhandelen hadde dessverre ikke all verdens spennende utvalg. Jeg endte opp med å kjøpe Mamma Mø og Pulverheksa.

Gammel 21-12-08, 18:18   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Den gir jeg bort i julegave.

Satt og kikket på en av assistentene mine og tre av barna forleden. Hun leser om lille Ugle, og barna sitter rundt med alvorlige ansikter og nikker, stakkars lille Ugle som blir beskyldt for å være noe han ikke er, og når han sier han er julenissen så blir ikke det bra heller. Jammen ikke enkelt å gjøre andre fornøyd. Det er en fin bok.

Var på et seminar for en stund siden og hadde en "foreleser" fra biblioteket. Hun fortalte om veldig mange morsomme nye barnebøker. Slik kan et tur på biblioteket være et nyttig tips. De kan gjerne masse om barnebøker og kan gi gode tips i forhold til hva slags bøker man kan kjøpe.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.