|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Noen som kjenner seg igjen (Dagbladet)
Javisst, dette er jeg fullt klar over.
Jeg aner ikke om dette er tilfeldig; jeg har ikke fått med meg dette spørsmålstegnet eller hvem som har stilt det. Jeg følger ikke med på dette stoffet. Hva mener du er sammenhengen her, du som har lest det?
Selvsagt ikke. Du misforstår meg tydeligvis. Når du/man snakker om kulturelite og åndssnobber, så er det veldig ofte Se og Hør som nevnes som "motstykket". Altså at en av de tingene som karakteriserer "kultureliten", er at de ser ned på dem som leser Se og Hør. Så jeg påpekte bare at jeg synes det å uttale seg dobbeltmoralsk om kongefamilien er minst like utbredt i Se og Hør som blant "kultureliten", og at dette dermed ikke er noe som er spesielt eller karakteristisk for "kultureliten".
OK, da er jeg med. Jeg så bare ikke den åpenbare sammenhengen mellom design og uøkologisk, men nå skjønner jeg hva du mente. (Jeg synes ellers slett ikke det er spesielt miljø-uvennlig å kjøpe dyre ting, ettersom dette nødvendigvis gjør at man kjøper færre ting, noe som helt klart er mer miljøvennlig enn å kjøpe mange og billige ting.)
Selvsagt kan man det.
Det er helt sant. Men det er de fleste av oss i vår generasjon i det rike Vesten veldig gode på.
|
|
|