Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye juleribbe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 19:38   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye juleribbe?

Vi blir 8 voksne og 6 barn her på julaften. De tre minste spiser sannsynligvis ikke ribbe, tipper de vil foretrekke medisterkaker/ julepølse. Holder det med 4,5 kg ribbe da?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 19:54   #2
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvor mye juleribbe?

Jeg leste akkurat at man burde beregne ca 500 gr. pr. person så det høres vel ganske passe ut.

Gammel 21-12-08, 20:55   #3
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Vi blir 8 voksne og 6 barn her på julaften. De tre minste spiser sannsynligvis ikke ribbe, tipper de vil foretrekke medisterkaker/ julepølse. Holder det med 4,5 kg ribbe da?

Jeg ville regnet ca 350-400 gram per voksen og ca 200 gramm pr barn (under 12 år) med svineribbe. Noe variabelt ihht. tilbehøret.

Det skal holde akkuratt, men jeg ville likt å ha litt mer det er også veldig godt med svineribbe på skivene i romjulen.

Gammel 21-12-08, 21:08   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det høres lite ut. Vi hadde ribbe her for et par uker siden. 2 voksne og 3 barn. 2,8 kg stekte jeg og det var et lite stykke igjen.

Gammel 21-12-08, 21:49   #5
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det hørtes utrolig lite ut. Vi var 4 voksne som spiste ribbe her for en måned siden og jeg stekte nesten 3.5 kilo ribbe. Det var en liten flis igjen etterpå.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 21:56   #6
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingrid-lille, her.

Jeg synes det hørtes utrolig lite ut. Vi var 4 voksne som spiste ribbe her for en måned siden og jeg stekte nesten 3.5 kilo ribbe. Det var en liten flis igjen etterpå.

Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 21:57   #7
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg har forøvrig handlet inn omtrent like mye per pers som deg, MokkMokk. Gjorde det i fjor også, og det var rikelig igjen. Men vi har masse grove medisterkaker og -pølser til også, da.

Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:01   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingrid-lille, her.

Da spiste dere mye.......

Gammel 21-12-08, 22:03   #9
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Beregner en ca 500 gr pr prs med div. tilbehør så blir det rester igjen dagen derpå.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:04   #10
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Da spiste dere mye.......

Glemte visst en vesentlig detalj:

Jeg har 4 uker igjen til termin..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:11   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å ha rester av ribbe. Noe kan pannestekes som kina-restemat og noe på skive eller i lefse med sennep.

Gammel 21-12-08, 22:18   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi blir fire voksne og to bittesmå og har ei ribbe på godt over fire kg. Gleder meg til både nattmat og kald ribbe til frokost.

Gammel 21-12-08, 23:14   #13
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Altså, det er mamma som skal steke ribbe for meg, og da hun kjøpte inn så var det ikke planlagt at vi skulle bli så mange. Men så kommer det et par svigerinner med barn i tillegg, ergo ble vi ganske mange flere. Vi skal selvsagt ha medisterkaker og julepølse i tillegg. Spørsmålet er egentlig om jeg skal dra ut i morgen og handle litt ekstra ribbe som jeg kan steke her hjemme, i tillegg til det mamma har med seg. Kanskje jeg skal gjøre det. Ribberester blir jo uansett spist opp.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:19   #14
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Altså, det er mamma som skal steke ribbe for meg, og da hun kjøpte inn så var det ikke planlagt at vi skulle bli så mange. Men så kommer det et par svigerinner med barn i tillegg, ergo ble vi ganske mange flere. Vi skal selvsagt ha medisterkaker og julepølse i tillegg. Spørsmålet er egentlig om jeg skal dra ut i morgen og handle litt ekstra ribbe som jeg kan steke her hjemme, i tillegg til det mamma har med seg. Kanskje jeg skal gjøre det. Ribberester blir jo uansett spist opp.

Ja, jeg ville kjøpt inn litt ekstra det er fryktelig dumt å risikere å gå tom.

Gammel 22-12-08, 00:27   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville ha byttet ut ribba med noe sikkelig mat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.