Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den store pinnekjøttråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 22:51   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store pinnekjøttråden

Kjøttet legges i vann kvelden før, evt. tidlig neste morgen. Bytter vann om morgenen om det har stått over natten.
Det skal ikke være noe røkt kjøtt nei, det er best uten.
Dampes på nyspikket bjørkepinner, alt. pinner kjøpt i butikken, står og damper til kjøttet begynner å løsne fra beinet. Vi beregner vel 500 gr. pr. pers. - men jeg vet at mamma beregner mer (etter en jul hvor jeg og brodern satt til livs en pinneside på egenhånd).

Serveres med kålrabistappe (m/pinnefett, en dæsj fløte, smør, salt og pepper) og en halv potet til hver.
Akevitt klarer jeg ikke, så det får andre ta seg av. Den kommer selvsagt rett fra kjelleren. Ellers er det rødvin og brus og juleøl og hva_man_enn_ønsker å drikke.

Emneord
julemat, pinnekjøtt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.