Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tvehendt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 00:57   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvehendt?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Jeg kan spille piano med en finger på gehør, vet ikke om det teller? Ellers er jeg passe god på tegning, og elsker å finne løsninger på utfordringer av ymse slag (kreativitet).

Synes den biten med testosteron var litt interressant. Jeg har PCOS og dermed fohøyet testosteroninnhold i blodet. Kan det ha noe å si? *grubler*

Jeg kan spille med BEGGE hender.

Jeg hadde faktisk også en ganske lang og vanskelig fødsel som foster/nyfødt. Ikke rart jeg ble litt kokko egentlig....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 01:00   #22
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er høyrehendt, men når jeg sminker meg legger jeg mascara på høyre øyet med høyre hånd og på venstre øyet bruker jeg venstre hånd.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 01:05   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er venstrehendt og venstrebeint. Stemmer til og med Venstre.
Høyrehanda bruker jeg like bra som venstre på pc og til sms. Ellers duger den ikke til så særlig mye av finmotoriske ting.

Gammel 22-12-08, 01:14   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha sett en ambi... ambidextrous? fyr spille biljard skulle jeg virkelig ønske jeg var det. :trener: Ellers lærte jeg meg å bruke venstrehånda ganske flittig da jeg gikk med småtælper på høyrearmen støtt og stadig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 01:25   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg oppfordrer mine slagverk-elever og mine fotballjenter til å bruke sin "svake" hånd/fot mer i det daglige liv, da de blir bedre i nesten alt av å mestre begge sider tilnærmet likt. Mulig det er annerledes når man trener opp den svake hånden kontra man er ambidexter i utgangspunktet, sånn i forhold til lærevansker/konsentrasjonsproblemer-teoriene?

Jeg er iallfall fornøyd over å en greit fungerende venstrehånd/fot når jeg spiller tromemr, fotball, innebandy, bordtennis, biljard, hva_som_helst... Jeg skriver ikke like pent med venstre hånd, men kan klare meg. (har jo stygg skrift i utgangspunktet, så kanskje derfor forskjellen ikke blir så stor? )

Gammel 22-12-08, 01:28   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vel egentlig en venstrehendt som lærte å skrive med høyre, så jeg bruker venstre til å skjære, klippe, kaste, sparker, alt faller for det meste naturlig å gjøre med venste, men siden jeg skriver, bruker pc-musa, spiller golf etc med høyre, så er jeg litt forvirret noen ganger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 01:47   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tvehendt?

Jeg er ambidextrous.
(Finner ikke ambidekster i bokmålsordboken.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 02:03   #28
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Venstrehånda mi er helt uten funksjon - med unntak av touch. Sånn ellers tror jeg at jeg har bedre kontroll på tærne omtrent.

Her er det høyrehånd for alle penga.

Jeg må bare signere.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 09:25   #29
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skriver med høyre hånd og kaster ball med høyre hånd. Jeg deler ut kort, skreller appelsin, åpner flasker, og visper med venstre hånd. I tillegg har jeg kniven i venstre hånd når jeg spiser med kniv og gaffel.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 09:34   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var det mer tidligere. Jeg er i utgangspunktet høyrehendt.
Jeg kan skrive med begge hendene, men jeg gjør det jo aldri så snart kan jeg vel ikke skrive med noen av dem. Jeg kan kaste ball med begge hendene, og jeg kan sparke med begge føttene. Hvor mye som er tillært er ikke greit å si, men jeg var som sagt bedre før.

Men jeg bruker begge hendene nesten like mye.

Jeg bowler bedre med venstre hånd enn med høyre, forresten. Både IRL og på Wii-en. Til mannens store irritasjon.

Gammel 22-12-08, 09:36   #31
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er høyrehendt.
Ikke når jeg spiser med kniv og gaffel. Da er kniven i venstre hånd.

Gammel 22-12-08, 10:55   #32
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker ikke den venstre til noe fornuftig i det hele tatt.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:40   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig er jeg kreativ da - selv om venstrehånda mi ikke virker helt.

Gammel 22-12-08, 12:51   #34
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er høyrehendt og klarer ikke bruke venstre til stort.

Poden på 3,5 derimot er vi fremdeles ikke sikre på om er høyre-, venstre eller tvehendt. Det kan nesten se ut som det siste. Han spiser i allefall med begge hender; skje/gaffel flyttes frem og tilbake. Tiden vil vel vise.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 11:14   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Tvehendt?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg er ambidextrous.
(Finner ikke ambidekster i bokmålsordboken.)

Det står i Tanums store rettskrivningsordbok. Bokmålsordboka har alltid hatt dårlig ordforråd.

Sist redigert av Bluen : 23-12-08 kl 15:46.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 11:34   #36
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Når kan man egentlig fastslå om et barn er det ene eller det andre (eller begge deler )?

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 11:40   #37
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg er høyrehendt. Før var jeg flinkere med begge, men etter en ulykke som i en periode førte til lam venstre hånd, så mistet jeg litt av koordinasjonen på venstre. Ble vel mer normalt høyrehendt etterpå.

Gammel 23-12-08, 11:42   #38
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ambidekster.
Finmontorikken er mye mer trent på høyre, men jeg har ingen dominant side. Jeg har heller ikke lærevansker.

Jeg skriver med høyre, men klipper med venstre. Jeg kan skrive med venstre hvis jeg vil, jeg skjærer brød med høyre, dopapir med venstre, spiser som en venstrehendt, spiller badminton med høyre etc. Salig kaos. Hadde et anfall av volleyballtrening på jobb her (15 år siden sist) og da høyrehånda streika på serven (vond muskel) var det ikke noe problem å bare bytte til venstre selv om jeg aldri har gjort det før. Jeg bruker mus på venstre og høyre hånd like godt.

Det er faktisk ganske frustrerende for jeg tenker ikke som en høyre-eller venstrehendt. Hvis jeg f.eks skal klippe julepapir (med venstrehånda) så ruller jeg det gjerne ut som en høyrehendt slik at rullen blir liggende i veien for saksa, hvis dere skjønte den. Det er jo en grunn til at venstrehendte snur brødet når de skjærer etter en høyrehendt.

Forresten har jeg venstre øye dominant.

Jeg aner ikke når jeg fant ut at det "var sånn", men jeg har alltid skrevet med høyre og klippet med venstre. Jeg skriver helt normalt pent, men kan finne på å ha mange forskjellige håndskrifter.

Gammel 23-12-08, 11:46   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er stort sett den dominante hånden (venstre) som gjør det meste.

Gammel 23-12-08, 11:49   #40
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me seier kapphendt.

Storesøster har vore kapphendt lenge. No foretrekker ho stadig oftare venstre. Burde me oppfordre til bruk av begge hender? Kan dette ha ein samanheng med at ho skriver begge vegar, altså både speilvendt og riktig veg. Bokstavane skrives riktig, men rekkefølgen på bokstavar og ord er baklengs.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.