|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og alderJeg reagerer også. Jeg ammet til vesla var 1 år, men jeg kjenner at jeg gjerne skulle ha ammet henne til hun var nærmere 2. Om hun hadde ønsket kveldspupp litt lenger enn det, så kunne det nok ha blitt vurdert. Nå er hun 2,5 og jeg begynner etter hvert å føle at det å amme henne nå hadde vært rart og litt feil. Så jeg trpr det er omtrent der grensen går for meg.
|
|
|
|
#42 |
|
Leser
|
Sv: Amming og alder
For min del, opplever jeg det å lage avstand til barna er noe som skjer innstinktivt. Jeg tenker på katter, hunder og fugler jeg har sett som har barn, de også avviser barna etter hvert. Jeg gjør det innstinktivt, men også fordi jeg tror at barna mine er de personene i verden jeg har vært aller, aller nærest, men jeg tror ikke jeg er den personen for dem. Barna mine skal frigjøre seg fra meg, slik at de kan få sine egne forhold, først venner, så kjærester og så egne barn. Og det føles litt vemodig, men jeg tror alikevel at mine barn vil elske sine barn høyere enn de elsker meg. Og slik skal det være. Jeg skal bli gammel og dø, men barna mine skal leve videre - uten meg.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og alderTrøste og bære!
|
|
|
#44 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Denne delen av innlegget er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Amming og alderJa, him, det tror jeg du har veldig rett i. På et tidspunkt blir det unaturlig å lage prumpelyder på stumpen deres, litt senere på magen. Og jeg har hørt at man visstnok en eller annen gang før de er 18 slutter å gå inn på rommet deres, stryke dem over kinnet, snuse på håret og oie seg over hvor fine de er.
|
|
|
#46 |
|
Leser
|
Nei, nei, man kommer aldri til å slutte å oie seg over hvor fine de er! Men resten slutter man med, tror jeg.
|
|
|
#47 |
|
ej ikke møjkets heije
|
OK. Jeg hører du sier det, men vi er veldig, veldig langt unna å slutte med dette.
|
|
|
|
#48 |
|
Audacious
|
Nå lurer jeg veldig på hvor gamle barna er når du synes det er motbydelig og blir kvalm, Sitron. Jeg synes dette er ganske sterk ord å bruke om et fysisk uttrykk for en relasjon mellom en mor og et barn du overhodet ikke kjenner eller vet noe om.
|
|
|
#49 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Amming og alderJeg bruker de ordene fordi det er de som beskriver MINE følelser når jeg ser et eldre barn som ammes. Jeg blir fysisk uvel og jeg forlater aller helst stedet, om jeg kan. Det er nemlig ytterst ubehagelig. Om du ikke takler at man er ærlig med hva man syns, så er vel kanskje ikke FP rette plassen.
|
|
|
#50 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Amming og alderMå det nødvendigvis være et behov? Jeg ammer fremdeles, og slik jeg ser det er det ikke et reelt behov hos noen av oss. Vi gjør det for kosens, nærheten og litt vanens skyld. Jeg tenker at det kanskje bare har blitt sånn, helt uten en spesiell grunn eller behov som må tilfredstilles. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror du et barn har seksuelle tanker ang å suge på puppen? Er ikke dette noe vi voksne har "funnet på"? Puppen er jo ment for å gi babyen/barnet melk/kos, og jeg tviler sterkt på at et barn plutselig begynner å få seksuelle tanker om morens bryst. Det virker snålt i mitt hode.
Ongan 01, 04 og 07 Sist redigert av Isbjørn : 22-12-08 kl 22:10. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#55 |
|
Ringskrømt
|
Jo, selvfølgelig. Men som flere sier kan man tilfredstille behovet for kos og nærhet på andre måter, så selve ammingen trenger ikke å være en "unnskyldning" for å få dekket disse behovene. Ammingen kan altså være uttrykk for noe annet og mer uskyldig enn det å dekke behov. Det kan jo tenkes de fortsetter fordi de begge trives med det? At det er så enkelt? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Amming og alderMen er det ikke det det nettopp er for noen, en unnskyldning for å dekke disse behovene?
|
|
|
#57 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Amming og alderJeg ble ikke uvel eller noe sånt, mer, hva skal jeg si, fascinert. Fascinert over at de gidder. Og så lurer jeg på hva slags liv de lever som gjør at det er greit å die/amme så lenge. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man slutter å gå inn på rommet deres og oie seg mens de sover jo, for de sovner lenge etter en selv når de kommer i en viss alder.
|
![]() |
|
|