|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Ja, jeg er nok ingen kokk...
|
|
|
#2 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Jeg lar ofte potetene hvile mens jeg steker f.eks svin/oksefilét i 20 minutter, pluss hvile et kvarter.
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Er ikke det utrolig mye fløte til fem poteter, Line? Eller er ikke putt det jeg tror, altså en kartong? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
*_*
|
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Har du saus til? Det gjør jo ikke noe om kalkunbrystet får stå og hvile mens potetene er i ovnen. Og hvis du serverer varm saus ved siden av, trenger du jo ikke varme det opp igjen. Bare skjær kjøttet i tynne skiver, dander på fat og ha litt av sausen over.
|
|
|
|
#5 |
|
Viser tenner
|
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Har du mikrobølgeovn? I så fall lager du potetene i den, og mens kalkunbrystet hviler seg får potetene gratinere seg i ovnen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Du kan også lage fløtestuede poteter i kjele:
|
|
|
|
#7 |
|
Expired
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?
De potetene er svære, altså. Type bakepoteter. Man ser jo potetene an. Ca betyr nettopp det.
|
|
|
|
#8 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Jeg lager som regel fløtegratinerte poteter i en kjele. Koker til de er nesten gjennomkort, har de over i ildfast form, og gratinerer i ovnen 10 min mens kjøttet får hvile før severing.
|
|
|
|
#9 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Skjer poteter i skiver, kok dei møre i mjølk. Ha fløyte og litt av mjølka i ei anna gryte. Ha i pressa kvitlauk, salt og pepar til passe smak (her må du på ein måte smake det til til slik du likar dei fløtegratinerte). Kok opp. Ha så poteter i ei ildfast form, hell den ferdig krydra fløyta over så den dekker potetene, og ha litt raspa ost over. 15-20 min i omnen på sånn gratineringsfunksjon!
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?
|
|
|
|
#11 |
|
Expired
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Jeg skal forresten lage det i kveld. Med svinefilét, peppersaus, smørdampet asparges og minimais. :sikler:
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Det gjør jeg. Har faktisk akkurat spist det nå. Utrolig godt. Mye bedre enn juleribbe, pølse og kaker..... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Slik ville jeg ha gjort det også, blir veldig godt! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tante Sofie
|
Dette gjør jeg også. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Permakulturell
|
Sv: Åkei, fløtegratinerte poteter og kalkunbryst og kun en ovn. Hvordan løse det?Du gjør som jeg alltid gjør; koker skivede poteter møre i fløte, hvitløk og masse salt og pepper. Da trenger de kun 10 min. i ovn, alstå bare til osten har smeltet. Så lenge kan helt sikkert kalkunbrystene hvile.
|
![]() |
|
|