|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fjott
|
Sv: Den store surstektrådenAldri hørt om, men dette høres veldig godt ut og må absolutt prøves en gang. Det er noe med mat som skal ligge lenge og godgjøre seg, som gir meg fullstendig tenning.
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 25-12-08 kl 01:50. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store surstektrådenKjernetemperaturen nærmer seg 60 grader. Da er det snart på tide å ta steken ut.
|
|
|
#43 |
|
Epikur
|
Sv: Den store surstektrådenI min morfars familie (opprinnelig prestefamilie fra Hå) var det vanlig med surstek. Den ble stekt i ovnen, ikke i gryte og servert med vanlig stek-tilbehør. Min morfars bergenske kusine snakket om surstek som en del av sin mattradisjon, sammen med persetorsk, prinsefisk og andre godsaker. Hun spiste persetorsk på julaften.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 25-12-08 kl 18:57. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store surstektrådenMen hva smaker det av denne sursteken da? Stek? Virker denne prosessen inn på smaken, eller er det kun mørninga??
|
|
|
|
#45 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store surstektrådenDet smaker perfekt stek, Optimist.
|
![]() |
| Emneord |
| julemiddag, surstek |
|
|