|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er althorn stemt i ess?Ikke mye til hjelp- jeg ville bare si at jeg syntes det var en dum toneart det lå i, dersom det er små barn som skal spille dette. Korpsmusikere er oftest mere glade i b-tonearter.... Det vil sannsynligvis være lettere å transponere pianostemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er althorn stemt i ess?
Åh. Kanskje han ikke klarer å treffe tonene, da? Meningen er at de skal spille unisont, og grunnen til at det går i akkurat den tonearten er fordi utgangspunktet er pianonotene.
![]() |
#3 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Er althorn stemt i ess?Jeg skjønte det, men når det er læreren som skal spille piano, så er det nok enklere for han/henne å transponere sin stemme ned en hel tone, enn å få barna til å spille c-dur natura
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Er althorn stemt i ess?Dessuten så kommer det jo selvfølgelig også an på hvilken sang det er de skal spille. Det er jo ikke alle julesangene som har så stort register...-så kanskje blir det ikke noe problemer med hornets register ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
frakoblet
|
Det er den til Bjørn Eidsvåg - Tenn Lys. Hvis jeg ikke husker feil, så er det ikke mange tonene den spenner mellom.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
Jeg kan nok være enig. Dette er ikke min greie i det hele tatt, jeg ble forespurt av læreren om å hjelpe til med å øve med blåsere til juleavslutningen, fordi enern har fortalt at jeg øvde sammen med henne hjemme.
![]() |
#7 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Er althorn stemt i ess?Tipper du klarer å få det fint, jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Er althorn stemt i ess?Det blir nok koselig for deg å få se datteren din opptre |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Nemlig. Det er ikke verre enn som så: Lag nye pianonoter, der alle notene er flyttet en tone ned, og legg til to B i pianostemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
WF: BNBE
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
frakoblet
|
Nei, dessverre. Den sangen er jo fin. Dette er en annen, en skrekkelig kjedelige en, spør du meg.
Jeg tester ut med en øvelse først, de kommer kanskje hit i ettermiddag for å prøve. Hvis det går dårlig, så kan jeg jo spørre læreren om hun kan transponere.
![]() |
#13 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Er althorn stemt i ess?Blir spennende å høre hvordan det går |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|