Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye og hva drikker du i julen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-08, 23:18   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Har ikke vært på polet.

Vi kjøpte 6 bokser øl og 6 clausthaler i tillegg til brus før jul. Vin har vi massevis av, kjøper når vi er i utlandet og drikker såpass sjelden at vi rekker å få litt av et lager.

Ølen står fortsatt urørt, men brusen minker stadig da.

I løpet av disse juledagene har jeg drukket en kopp gløgg og en juleøl (til maten julaften). Mannen tok en juleøl til maten i går.
Det er vårt alkoholforbruk så langt. Blir kanskje litt vin til maten nyttårsaften, men sånn alt i alt går det ikke mye alkohol her i huset. Og nei, vi har ingen lag hvor vi blir å stå for alkohol.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:19   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Nei, som regel tar jeg evnt nyttårsafteninnkjøp i romjula. Spørs hvor mye vin jeg fikk i gave i julen, og om vi trenger akevitt og konjakk til gjester.
2) Hva drikker du i løpet av jula? For det meste vin, jeg liker ikke akevitt og behøver ikke konjakk til kaffen. Drikker ikke øl.
3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Hvis vi har selskap, noe vi ikke har hatt i år, så står vi for drikkevarene, men folk har ofte med seg en flaske vin.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:19   #23
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig?
Nei.
2) Hva drikker du i løpet av jula?
Det samme som ellers i året: Øl.
Mannen kjøpte en trelitersdunk med rødvin, to flasker rødvin (en for å gi i gave) og ei flaske konjakk.
3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene?
Nei.

Etter å ha lest de andre svarene i denne tråden føler jeg meg på grensen til utagerende festing.

Gammel 26-12-08, 23:19   #24
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

1: Kjøper alt i en omgang ja. I tillegg kjøpte jeg noen julegaver, så utad kunne det vel se ut som jeg ikke skulle gjøre annet enn å drikke i jula...

2: Jeg drikker rødvin og øl, og en bitteliten akevitt til julematen.

3: Vi sto for all drikke på julaften ja, og om vi skal ha flere selskap, så går det på oss.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:21   #25
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Nei.
Til nyttår blir det, som vanlig, 2 glass med rødvin på kvelden.

I år har det blitt 2 glass med rødvin. Blir nok 2 til før nyttår.

Nei.

Gammel 26-12-08, 23:21   #26
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

hittil i julen: ingenting.

Gammel 26-12-08, 23:21   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Tja, det varierer litt. Men vi drikker lite så det er uansett ikke store mengdene. I år var jeg på polet og kjøpte 5 flasker rødvin som vi ga bort i julegave.
2) Hva drikker du i løpet av jula? I år drikker jeg ikke noe alkohol i det hele tatt pga amming, men jeg drikker generellt lite alkohol, men det skjer jo at jeg drikker litt likør eller cider eller noe sånt.
3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Njei, i år er vi hjemme hos foreldrene mine og det er de som har stått for drikkevarene. Er vi hjemme skjer det at jeg inviterer venninner og da drikker vi stort sett ikke alkohol.

Gammel 26-12-08, 23:25   #28
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det noe godt til frokostrundstykkene da?

Du kan til og med heve rundstykker på øl! Mye god heving i øl.

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Mannen kjøpte en trelitersdunk med rødvin, to flasker rødvin (en for å gi i gave) og ei flaske konjakk.

Ja, det burde jeg kanskje også ha spurt om, om man handler inn gaver på polet. Grunnen til jeg spurte er jo at jeg ble overrasket over mengdene folk handlet. Vi kjøper (nesten) aldri vin eller sprit i gave, grunnen er at vi sender mye gaver og jeg orker ikke å sende ting som kan knuses i posten. (Jeg er skikkelig anti-post. Jeg har faktisk aldri masse utsendt noe, type takkekort fra bryllup, dåp, julkort, hvor noe ikke har kommet frem. Kan bare tenke meg hva de hadde gjort med knusende ting ...)

Gammel 26-12-08, 23:25   #29
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Nei, går nesten aldri på polet, har nok hjemme etter utenlandsturer. Akevitt har vi forøvrig nok av til flere juler.
- Juleøl evt. vin til maten, nipper litt til akkevitt. Mest for smakens del.
- Forventer ikke at folk tar med seg drikkevarer på julaften. Nyttår pleier vi som regel ferie med venner med barn, og da har vi også nok til alle. Hender folk tar med, men som regel er det mest som gave til oss.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:26   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det noe godt til frokostrundstykkene da?

Kanongodt
Okay, da, så drikker jeg melk, juice, kaffe, brus, vann og øl i jula

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:26   #31
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Vi har noe vin og cognac stående, så mannen kjøpte en halv akevitt og 6 juleøl på polet før jul. Har ingen planer om noen flere polbesøk i 2008.
2) Hva drikker du i løpet av jula? Rødvin, portvin og Baileys (hittil 3 glass rødvin, 2 glass portvin og 1 liten Baileys).
3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Vi skal ha venner på middag i morgen og serverer kanskje noen glass vin og øl, men i svært moderate mengder da barna skal være med.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:29   #32
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

1)Regner med at det av vin og øl mannen handlet før jul skal rekke til godt over nyttår. Brennevin og likører og slikt handlet mannen til forrige jul, og jeg tror jammen vi har det meste stående ennå.

2)Denne jula drikker jeg ikke pga. medisin. Ellers ville jeg nok ha drukket litt vin og kanskje litt konjakk eller Baileys. Jeg er temmelig måteholden. Forresten prøvesmakte jeg alkoholfri rødvin, men den smakte ekkelt og altervin, så det var ingen suksess. Mannen har drukket et par flasker øl og et par glass vin til nå i jula, så han er ingen stordrikker han heller. Jeg drikker melk, vann, te og brus. Og så har jeg drukket noe munkholm.

3) Vi har ikke de store drikkefestene, men serverer alkohol til gjester som skulle ha lyst på det, hvis det passer seg sånn.

Sist redigert av Kaija : 26-12-08 kl 23:37.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:30   #33
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, det burde jeg kanskje også ha spurt om, om man handler inn gaver på polet. Grunnen til jeg spurte er jo at jeg ble overrasket over mengdene folk handlet. Vi kjøper (nesten) aldri vin eller sprit i gave, grunnen er at vi sender mye gaver og jeg orker ikke å sende ting som kan knuses i posten. (Jeg er skikkelig anti-post. Jeg har faktisk aldri masse utsendt noe, type takkekort fra bryllup, dåp, julkort, hvor noe ikke har kommet frem. Kan bare tenke meg hva de hadde gjort med knusende ting ...)

Dette var vinflaske som ble pakket inn og gitt i gave i handa, så å si.
For øvrig stiller vi med drikke til maten når vi inviterer til middag, når jeg tenker meg om. Har bare ikke rukket det så langt denne høytida. Men i morra blir det!

Gammel 26-12-08, 23:30   #34
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I ugravid tilstand ville svarene mine ha blitt:
1. Ja jeg ville trolig kjøpt for både jul og nyttår på en gang. Det ville da blitt mest juleøl til mannen, liten akevitt, et par flasker rødvin samt muligens en Baileys.
2. Mest julebrus og vann, gravid eller ei. Og så kanskje en øl/et glass rødvin på kvelden.
3. Nei, vanligvis ikke. I så fall serverer vi rødvin og konjakk til kaffen.

Gammel 26-12-08, 23:31   #35
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Handlet vin, og fikk mye vin i vennegaver.
2) Hva drikker du i løpet av jula? Mengder av vann, farris, kaffe og rødvin.
3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Vi har selskap, men sjelden med alkohol. Vi står for drikkevarene. (Også de gangene vi serverer alkohol.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:48   #36
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

I år handlet jeg inn 8 flasker med rødvin. I tilfelle middagsselskap var det greit å ha, ellers så står det seg.

Vi kjøper av og til inn litt sprit til jul, men så varer det gjerne til neste jul og da. En flaske konjakk og en flaske med akevitt er det vi stort sett handler, i tillegg til vinen. Så hvis jeg må fylle på med sprit vil det jo se ut som vi skal drikke mye (8 flasker rødvin + 2 spritflasker), men vi har det lenge. Så vi drikker ikke mye fordi om vi handler inn en del.

Med andre ord:

1) kjøper inn til jul og nyttår + litt til samtidig
2) Vi drikker øl, vin og kanskje litt akevitt og konjakk - begrensede mengder altså
3) Vi har ofte selskap for endel personer, så vi kjøper inn til det også, men da serveres ikke drinker og slikt. Det går i øl, vin, brus og vann, samt en konjakk til kaffen.

Gammel 26-12-08, 23:50   #37
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Pepsi max <3

Fikk 3 flasker vin i julegave. En risling?!?! den blir kanskje drukket før 2010 en rødvin og e stygg hvitvin. Skulle ha vært bytte lapp på de

Kunne heller ha fått en pose twist

Sist redigert av Honda : 27-12-08 kl 15:40. Årsak: NOen gi meg nye øyner til jul haha
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 23:54   #38
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Var på polet før jul og handla inn 2 kartonger vin. Skal ha selskap med venner her 4. dag (uten unger), så har handla inn vin og øl til det. Sprit og Baileys har med i barskapet. Ellers i jula så drikk eg ingenting, ingen planer nyttårseftan heller. Mannen tar seg ei øl ein sjeldan gong på kvelden.
Til maten har me vatn eller brus.

Gammel 26-12-08, 23:54   #39
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir bare én poltur, ja. Øl drikker jeg egentlig ikke, men får jeg gjester og vi skal ha ribbe, handler jeg inn øl.
Det blir rødvin, litt øl til ribben og litt cognac.
Ja, vi hadde besøk julaften hvor vi holdt alt unntatt akevitt. Det hadde de med selv.

Gammel 26-12-08, 23:59   #40
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så langt i julen, så har jeg ikke drukket noe med alkohol i og jeg tror ikke det blir noe i romjulen og nyttårsaften blir det heller ingenting.

Vi har mye vin, sprit i skapet, men det skjer så mye med junior at vi vil ikke drikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.