|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Julemat og slankingHvert eneste år er det snakk om å slanke bort alt fettet man får både her og der i løpet av julen. Det er helt umulig å bare godta at man kan skeie ut en uke eller to (for de fleste enda mindre), neida, her skal alt inntak av god mat etterfølges av dårlig samvittighet og formaning om at nå må man trene og ha nyttårsforsetter som tilsier en slankere linje.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julemat og slankingJa, jeg er helt enig i at man skal kunne kose seg i jula uten dårlig samvittighet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Julemat og slankingDet er forresten det samme i ukebladene i mai: Slik blir du slank til bikinisesongen! Akkurat som det er det store målet for gud og hvermann. Snakk heller om sunn livsstil hele året! Og OGSÅ om julekos! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Julemat og slankingJeg følger deg på den Sitron.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julemat og slankingDette burde de droppet. Det er ille nok at ukebladene skal slanke av oss julefettet hver januar, om ikke barne-tv skal begynne å mase på ungene også.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Julemat og slankingFørst vil jeg si at jeg jo lever på mitt sære kosthold. Jeg er ekstremt bevisst på hva jeg putter i munnen min. Der kommer det ikke en eneste potetbit, sukkerholdig ting, ting laget av korn osv osv. |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Julemat og slankingUngene mine har fått en boks med nugatti nå i julen. Det er den eneste gangen i året de får. Det verste er at den ikke er halvspist engang.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Julemat og slankingMine fikk ikke bare en boks. De fikk en med sjokade, en med nugatti og en med nugatti air. Tanken var at vi voksne skeier jo ut med det vil har lyst på, så hvorfor ikke? Air varianten er det spist en del av - resten har de ikke åpnet. |
![]() |
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Julemat og slankingVi har glemt nugattien i år, men jeg kom ikke på det før jeg leste denne tråden. Den er altså ikke savnet. Vi har også glemt å ha godteri på bordet denne jula (vi har posevis på boden), men det har jaggu meg gått bra det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julemat og slankingJeg er helt enig med deg, Sitron! Unger skal få være unger, det er de voksnes ansvar å variere kostholdet. Så jeg mener det er helt feil å sende sånt på barnetv!
![]() |
#11 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Julemat og slankingMnja, jeg vet ikke helt jeg. Som tidligere Grete-Roede-gjenger må jeg jo si at jo, jeg er enig - innimellom (som feks julen) så må man få kose seg uten å tenke på riset bak speilet (eller akterspeilet generelt). MEN: hva er julen? Når begynner julen? Hvis man spiser godt julaften, første juledag og har litt selskaper og litt ekstra frem til nyttårsaften og så ferdig - da er det jo ikke noe problem. Men mange har jo en tendens til å begynne julefeiringen mentalt når julebordene starter midt i november, og da er det jo snart jul, ikkesant, og ingen vits å tenke på å holde igjen for nå blir det jo så mye fremover vet dere *blablabla*. Og hvis man er ordentlig glad i mat, og lar alle hemninger fare i 5-6 uker, så blir det noen ekstra kilo gitt. Hvis man er av dem som har anlegg for sånt.
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Julemat og slankingHuff ja, det er litt av noen verdier det projiserer til barna. Får flau smak i munnen av den barnetv episoden som du nevner. |
![]() |
![]() |
#14 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Julemat og slankingJeg ble også en smule paff av Julemorgen i dag. Ganske usmakelig, rett og slett. Glad ungene ikke tok videre notis av det.
![]() |
#15 |
By the Sea
|
![]() Sv: Julemat og slankingEnig med Sitron.
![]() |
#16 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Julemat og slanking
Ja, når jula begynner i november og varer til nyttårsaften så rekker jo mange å gå opp 3-5 kilo, og det er ikke alle som har like lett for å gå ned igjen. Og dette summerer seg når etter fem, seks, sju juler.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
Som du ser, så har jeg skissert et ganske (syns jeg) bredt tidsperspektiv i HI. Det er iallfall det jeg tar utgangspunkt i. For vår del er julegodismat begrenset til omtrent en uke, om man regner fra lille julaften og til andre dag, samt nyttårsaften og et par dager.
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Julemat og slankingOm man tenker på jula som den uka fra julaften til nyttårsaften i grove trekk, så synes jeg det å kose seg er helt legitimt. Og jeg synes det du refererer til i julemorgen på tv er helt bak mål.
![]() |
#19 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Julemat og slankingJeg så ikke dette, men syns det blir helt feil fokus. Jeg kan fint snakke om kosthold til ungene mine og jeg har også sagt at nå på nyåret skal vi skjerpe oss med godterspising o.l. Ikke fordi vi blir feite (ingen av oss er i nærheten av å være det), men fordi kroppen ikke har det godt når den bare får sånn mat. Fokuset blir på hva kroppen liker å få i seg og hvordan vi skal få kroppen til å fungere best mulig. De har selv påpekt at man kan bli feite, men da sier jeg at det er ikke det som er poenget, en som er tynn kan spise like usunt og kroppen kan være misfornøyd selv om man ikke er feit.
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() |
|
|