|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Eg har akkurat dei samme opplevingane som Maz, og storeungane i vår familie snakkar ofte med stjerner i blikket om dei selskapa/festane der voksne og ungar har kosa seg saman til langt på kveld, både med og utan alkohol. Dei legg tydelegvis ikkje spesielt merke til om ein har drukke eller ikkje. Fyll og tydeleg berusing er sjølvsagt noko heilt anna, men eg trur ikkje at born som elles opplever tryggheit og tillit ser på voksne med frykt og uro etter at dei har tatt eit glas vin eller to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?
Alt med måte selvsagt. Uansett bør en voksen alltid være kjørbar mener jeg. Om man tar ei pils eller to spiller neppe noen stor rolle, så fremt en voksen er kjørbar og helt rusfri.
![]() |
#83 |
Type R ;)
Hvor: Nord
For at den ene er ikke god hvitvin i sånn svart flaske :huskerikkenavn: og andre er rød og jeg drikker ikke det
![]() |
#84 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Dette kjørbar argumentet lurer jeg på, hva med de som ikke har bil eller ikke har lappen. Er de da uskikket som foreldre? Dersom kjørbarhet er poenget mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?[quote=him;1381877]
![]() |
#86 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ikke meningen å kverulere, det er ikke deg jeg er ute etter, det er mer generelt. Men bør/ må det alltid være kjørbare voksne tilstede til enhver tid? Betyr det at voksne mennesker bør ha sertifikat? Hva med dem som ikke har det? Er det et være-voksen-krav? Jeg vet at de fleste har det, men jeg setter det litt på spissen nå. Er det slik at voksne bør ha lappen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Nja, det har jeg ingen faste regler for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Pauset
|
Enig med deg. Man kan ta en taxi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? (Varierer, men etterfyller ofte i romjula) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Vi handler aldri inn noe ekstra til jul, ikke har vi noen selskapligheter som krever noe alkoholholdige drikker heller. Skulle vi hatt julaften her hjemme så hadde jeg handlet inn 2 flasker rødvin til 6 voksne (selv om jeg vet at det bare går en siden ikke alle skal ha). Selv drikker vi ikke alkohol i julen. Ikke noe ekstra til nyttår heller. Skulle vi få lyst på et glass så har vi i skapet, men de siste årene har vi ikke drukket alkohol på nyttårsaften heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Jepp, kjøper inn en kartong rødvin. Fast hvert år. Holder både jul og nyttår.
![]() |
#92 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Jeg tåler knapt alkohol (vektoperert) så jeg drikker uhyre sjelden. Drakk 2 slurker hvitvin på julebord nylig og ble pussa, og før det var det vel 1,5 år siden sist jeg prøvde meg.
![]() |
#93 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Drikker ingenting |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Originala
|
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Det varierer. Som regel har vi noe liggende til nyttårsaften. Får se om vi har noe som passer til kalkun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Vi har alltid vin og champis liggende, men denne gangen glemte vi det hjemme, så vi kjøpte litt på polet rett før jul. Mannen dro likevel hjemom og hentet det vi hadde glemt, så vi hadde vel med oss 9 flasker med vin og diverse opp på hytta.
![]() |
#96 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Du blir sjokkert fordi folk kjøper så mye?
![]() |
#97 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Med en mann som jobber i utlandet, og jeg har den jobben jeg har så er huset bra utstyrt med alkohol.
![]() |
![]() |
#98 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?Er veldig mange som handler julegaver! Og 10 flasker er nå ikke så mye, viss du har venner/familie på middag. Ganske normal handlekurv det der før jul!
![]() |
![]() |
#99 |
Introvert optimist
|
Sånn er i hvert fall jeg. Jeg blir fryktelig lett revet med av stemningen.
![]() |
|
|