Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er lego et herk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er lego et herk?
Ja, det blir bare rot med det 8 7,02%
Ja, det er kjedelig å leke med, og det blir bare rot 6 5,26%
Vi har ikke lego 2 1,75%
Nei, men vi trives i kaoset 72 63,16%
Nei, vi har det fint sortert slik du beskriver 19 16,67%
I coldn`t care less / dustepoll 7 6,14%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 18:46   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lego et herk?

Lime lego?! skulle jeg også si, men så kom Maxi meg i forkjøpet. Lego er fantastisk, synes Poden, og det er kjempestas å bygge nye flotte modeller, og han bygger også fine egenkomponerte ting av klossene etter at modellene er helt eller delvis slaktet. Han har heldigvis en far som er veldig opptatt av å ta vare på bruksanvisninger og som har kjøpt utallige bokser til å sortere klosser i, og som hjelper til med sorteringen med blant annet den tanken bak at det skal gå an å bygge opp de store modellene igjen. Den tanken appellerte veldig til Poden også, så han hjelper til med sorteringen (men han har litt for mye lego til at han helt greier å sortere alt sammen på egen hånd ut av det kaoset som har vært en stund nå).

Jeg kan skjønne at det er vanskeligere med en admini susende rundt, altså. Men likevel: Lime lego?! ( )

Gammel 28-12-08, 18:52   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ja, det er kjekt med lego sånn sett, men jeg blir så stresset av alle disse lekene som går i stykker. Litt dumt å ha lego brannstasjon og lego togbane og starwarslego, og brannbil,sykebil, politibil, kostebil osv osv når man aldri får lekt med det fordi det er som å lete etter nålen i høystakken når man skal ha tak i en del (dersom man husker hvilke deler som skal til).

Ja, det er derfor jeg ikke liker de settene, men bare vanlige legoklosser, med dører, vinduer, dyr, mennesker osv.

Gammel 28-12-08, 19:18   #43
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Lego er kjempebra.

Jeg har en sønn som nå er 14 år. Han har elsket å bygge lego. Da han var yngre hadde han en legokrok. Der fikk han ha sine legoprosjekter i fred. På ungdomsskolen har han laget utrolig flotte spaghettitårn og vunnet premie fordi hans konstruksjon var den sterkeste. Jeg snakket med læreren og hun var helt i "taket". Hun sa at han er helt rå i sine konstruksjoner. Rett før jul fikk han karakteren 6 av sin lærer i kunst og håndverk på et spaghettitårn han hadde bygget.

I vår fikk han 1. premie på Oppfinnermessa for en klimamodell han hadde bygd.

Jeg tror Lego har vært med på å gi han erfaringer og ikke minst interessen for dette han driver med idag.

Min nevø på 10 år har vært med på Legoleague. Elevene fra hans skole fikk en 2. plass. Han har kjøpt en egen Legorobot som han programmerer. Det er utrolig fasinerende. Det er slike ting barna burde lære på skolen. Bake inn fag i dette må jo være supert.

Så la for all del barna leke med Lego......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:32   #44
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Man må ta vare på "bruksanvisningen" til hver enkelt leke, og putte de i en mappe etterhvert som legoen kommer i hus. :erfaren:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:44   #45
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Lego er best!
Men det skal fribygges. Gjerne bygge de store tingene fritt etter hukommelsen.
Vi har bruksanvisninger i en perm. Har også permer med alt mannen hadde når han var liten.

Her kommer vi ikke til å stresse med å holde tingene sånn som de var. Og ny lege gjør jo bare at man kan bygge ENDA mer spennende fantasiting. Men så mye lego vi har fått på 2 juler og 1 bursdag kommer vi til å bli bygget ut av huset til slutt.

Men jeg GLEDER meg til å knuse alt mannen har stående på kontoret når gnomen blir eldre så vi kan fantasibygge!

Og så har vi fabuland i en kasse jeg gleder meg til å bygge med han.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:44   #46
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Og bruksanvisninger ligger på lego.com

Gammel 28-12-08, 21:16   #47
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Lego er et herk, kjedelig og lager mye rot. Vi har ryddet bort de få(heldigvis) legoene vi har.
Duplo har vi tonnevis av, men de liker mamman i huset.

Gammel 28-12-08, 21:27   #48
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ungene har et ganske stort utvalg i Duplo som de ar lekt utrolig mye med så i år
tenkte vi at vi skulle gå videre i utviklingen og begynne med smålego(som vi kaller det) .
De fikk to ganske store esker med klosser o.l. som man kan bruke fantasien med og
så fikk de brannbiler, politibiler, søplebil av besteforeldre + et par biler av oss,
de bygde litt med det 1.juledag og så måtte pappaen bygge alle bilene, når alt var
ferdig ble det satt i en hylle på "utstilling" og ikke lekt noe mere med.
2.juledag er de fult opptatt på rommet leeeeenge, da jeg kommer inn har de bygget en hel by med Duplo!
Smålegoen faller fort fra hverandre og tåler mye mindre enn duploen og så tar
det mye lenger tid å bygge hus o.l., duplo har hele vegger også.

Når det gjelder biler og sånne ferdige pakker med smålego så kommer jeg til å
putte alle bruksanvisninger i en samleperm, og så har vi en stor kasse hvor alt skal ligge.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:28   #49
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Lego er bare gøy.

Jeg samler alle bruksanvisningene i egen perm, sånn at de kan bygges sammen igjen om man har lyst senere.

Gammel 28-12-08, 21:29   #50
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Eneste jeg ikke liker med lego er at de er himmla vonde å trakke på når en skal liste seg barfot og lydløst igjennom soverommene.

Gammel 28-12-08, 21:31   #51
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har enda ikke noe lego i huset, men jeg tror jeg gleder meg til det kommer på plass om en stund.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:32   #52
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Junior har også en stor kasse med lego som han bruker til fantasibygging.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:44   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lego er stas!
Først er det morsomt å bygge etter oppskrift, deretter er det morsomt irriterende når byggverket går istykker og man ikke finner den manglende delen, og så blir det morsomt å bare bygge fantasisaker.

Nå når Poden begynnner å bli så stor at han har funnet interessen og kan leke med smålego tenker jeg at jeg liker han ganske godt.

Gammel 28-12-08, 21:44   #54
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lego er da helt fantastisk! 10 åringen i huset har rommet fullt av ferdigbygde ting. Har vel egentlig "litt" plassmangel for å ha det stående på en ordentlig måte. Tips mottaes med takk. Han er forresten utrolig flink til å bygge lego. Noen i klassen hans pleier å be han på besøk om de sliter med sine kreasjoner.
Om ting faller fra hverandre, og delene kommer bort putter vi alt i de store legoboksene. De klossene bygges det all slags kunstferdigheter av. 6 åringen er også veldig glad i lego. Han fikk hjelp av storebror til bygging før. Nå klarer han det meste selv ved å se i bruksanvisningen. Skikkelige avanserte starwarsskip.
Jeg synes Lego er utrolig kreativt o lærerikt.

Vil dere ha en borg som tåler lek må dere kjøpe Fisher Price sin plastborg. Den faller aldri fra hverandre.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:18   #55
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

LIME Lego?!

Ja, liksom. Det var kanskje litt drøyt, selv for meg.
Men all denne guttelegoen er virkelig noe herk. Jeg får mageknip når jeg ser tusenkronerskreasjonen ligge pulverisert ut over gulvet, for så å havne i de allerede overfylte legokassene og aldri bli satt sammen igjen.

:mimrer tilbake til gamle dager da huset var fylt til randen med søt og overkommelig jentelego i rosa, lilla og pastellgult:

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:26   #56
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene elsker lego. Det er faktisk også blandt de få lekene gutta har på rommet sitt. Alt annet forsvant ut da vi pusset opp.
Det ligger i to svære plastkasser. De bygger opp de settene de får, særlig Star Wars legoen er hellig og står på egen hylle. Det som går i knas blir til nye ting og tang som de lager etter eget hode. Utrolig morsomt å se alt det snåle de finner på å lage av kjøretøy,romskip og diverse i samme gata.
Vi elsker lego!

Gammel 28-12-08, 22:26   #57
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes lego og puslespill er litt odd. Jeg liker veldig godt både å pusle og bygge i lego, men jeg er alltid like tvilrådig i forhold til hva jeg skal gjøre med resultatet. Synes det er synd å ta det fra hverandre, samtidig som det er umulig å ha det noen plasser. Smålego som er bygget synes ikke jeg kan lekes med, det bare ramler fra hverandre. Det er byggingen i seg selv som er leken.

Gammel 28-12-08, 22:31   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg får mageknip når jeg ser tusenkronerskreasjonen ligge pulverisert ut over gulvet, for så å havne i de allerede overfylte legokassene og aldri bli satt sammen igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:41   #59
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Mimrer litt jeg nå.
Jeg og mine 2 eldre brødre knuste alltid romskipene. Så bygget vi hver våre. Ofte mye mer robuset en de som var på tegningen. Altså mindre detaljer. Så laget vi hver vår base rundt i rommet til eldste broren min og så lekte vi i mange timer. Til og med den rosa iskrem bil legoen min passet inn i verdensrommet. Det var tider det.

Gammel 28-12-08, 23:11   #60
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Mellombrors største ønske denne julen var Star Wars lego. Siden jeg elsker å bygge sammen med han, ble jeg ekstra glad når han fikk to digre kartonger. Men fy så skuffet vi begge har blitt i løpet av romjulen, fordi det har manglet deler i begge eskene.

Oppbevaringen av legoen tar mellombror seg selv av. Han har sirlig orden i esker og små zipplockposer. Nesten så jeg blir irritert, for det er det eneste omeråde han gidder å være nøye på.
Ting som er ferdig bygd står på 2 egne hyller og noe henger ned fra taket i fiskesnøre.
Lillebror sin lego går i en stor plastdunk, men foreløpig er det kun stor lego han holder på med, så det er helt greit.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.