|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?Forøvrig synes jeg det er fint at det er sånn. Skolen kunne godt hatt mulighet til å innvilge litt lenger enn to uker, men det er en bakgrunn for dette. Bla fremmedspråklige som tar ut ungene over lang tid os sånt. Jeg er så sær at jeg synes det er en uting å ta ut unger fra skolen da..... I allefall for en ferietur. Jeg vil tro at det også er noe med å begrense hvor lenge man tar ut unger på sydenturer og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Audacious
|
![]() Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?AnneC, hva med unger som er med foreldre som jobber i NORAD, diplomatiet, hjelpeorganisasjoner osv.? Det er tøft nok med reisingen og omstillingen som fører med å ha foreldre med den typen yrker, om man ikke skal risikere å ikke ha klassen "sin" som en base i hjemlandet å vende tilbake til, synes jeg.
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?
Har ikke lest svarene, men reglene er sånn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Kontrollfrik
Ja, det er temmelig annerledes. Det kommer stadig nye regler, og de som gjelder nå begynte å gjelde 1.1.2000. Eller var det -99? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kontrollfrik
Det finnes heller ikke skolegrenser lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes uansett det er bra at det er strenge regler på dette. Det er alt for mange fremmedsråklige som tidligere tok ut ungene i mange mndr hvert år. Reglene er ikke laget for å gjøre livet surt for folk, men for å sikre at unger får den skolegangen de har krav på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Ta med skolebarn på lang reise - miste skoleplass?Disse reglene er jo heller ikke laget for å være firkantet, men for å hindre at plasser opptas for andre barn som trenger plassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|