|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Valuta i Egypt?
Man kan fint gjøre det på de store hotellene. Ellers er det som regel hull i bakken, der legger man papiret i en eske ved siden av. Det samme gjør man dersom man bruker toaletter på restauranter og kafèer. Lambi er et papir som ikke bør kastes i toalettene i et land som Egypt. Rett og slett fordi det er veldig tykt og man bruker veldig mye vann for å skylle det ned. |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har bare unntaksvis vært innom store hoteller i Egypt, men hull i bakken-do har jeg likevel bare sett hjemme hos beduiner. De fleste andre steder har det vært vanlig do med "underspylingskran" og søppelbøtte ved siden av til dopapir. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Valuta i Egypt?Hvis dere skal være bare på hotellet er det sikkert bra med dopapir der, men skal dere på utflukter f.eks til Luxor er det lurt å ha med bra med dopapir. Det ene tørket med stivt papir du får av domennene utenfor de møkkete doene ved severdighetene er det lite hjelp i. Det anbefales forøvrig å gå inn på hoteller på do hvis det er hoteller i nærheten når dobehov melder seg. Doene ved severdigheter i Egypt er mildt sagt.. :kremt: møkkete og noen domenn prøver å døyve lukta med røkelse. (Sånn i stedet for å vaske |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Valuta i Egypt?Av alt jeg trodde jeg ikke kom til å lære denne lørdagskvelden. |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Valuta i Egypt?Du kan virkelig glede deg til Kairo! |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Menneh - hvorfor reiser han ikke dit du vil? |
|
|
|
#7 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valuta i Egypt?Nå er det like før jeg driter i verandautbygging til sommeren og bestiller tur til Egypt istedenfor. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Jeg anbefaler ikke å reise dit i juli. Forferdelig varmt. Men det var kanskje nå du tenkte på? Reiser du nå så har du ikke pengene til veranda, og dermed blir den utsatt uten at du trenger å tenke noe mere på det. Egypt kan anbefales. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Jeg elsker den arabiske delen av verden, det gjør ikke han. Men ellers er det jeg som sier hva jeg ønsker meg og det får jeg. Så ja, han er litt sær men han kommer nok tilå kapitulere på det området også kjenner jeg ham rett. Det er et par ting han ikke er god på å motstå, seiling er en av dem og dermed seiler Tunisia opp som en strålende kandidat. |
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Valuta i Egypt?Smilefjes: Hvor hen i Egypt er det dere skal reise? Vi skal nemlig også reise til Egypt snart, til Makadi Bay. Må si jeg er spent, har kun vært i Kairo og da ble jeg syk så det holdt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Valuta i Egypt?Jeg er også misunnelig. Kairo er spennende. Pyramidene er noe for seg selv, men personlig likte jeg severdighetene i Luxor enda bedre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Valuta i Egypt?Jeg har sovet i ørkenen og fikk diverse loppebitt, men ikke så mange bitt som på overnattingsstedet i Kairo. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Valuta i Egypt?Nå har vi kuppet tråden, Fnatten, men kameler blir jeg pinadø meg sjøsjuk av. Fyttikatta. Det var en gang vi gikk i to dager til fots, det var innmari slitsomt men spennende. |
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Og hvis en skulle driste seg på en kamel, så ikke gi fra deg kamera til noen kamelførere for å ta bilde av deg. Du får det ikke tilbake uten og betale i dyre dommer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Man går da ikke i shorts dersom man skal ri på kamel |
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
For 12 år siden var jeg lite reisevant i bl.a. Egypt. Og midt i juli i nesten 50 grader i ørkenen utenfor Kairo i shorts og t-skjorte var ikke tingen da nei. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Valuta i Egypt?Elisabet.. Jeg har ikke blitt dårlig av mat i Egypt. Mannen min har blitt dårlig, men det var etter at han spiste på en fin restaurant. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Det er ting som gjør at man får en langt bedre opplevelse når man reiser i muslimske land. Når vi viser litt respekt får vi så utrolig mye tilbake. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Valuta i Egypt?Å - kupp tråd mer. |
|
![]() |
|
|