Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mini-pc - igjen

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-08, 13:16   #1
Left
Passiv

Standard

Mini-pc - igjen

Broren min skal kjøpe seg en liten pc, til surfing etc, og vil ha 10" skjerm. Valget står mellom Lenovo Netbook og Asus EEE 1000H.
De er ganske like i pris.
Hvilken er best?

Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 15:17   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Mini-pc - igjen

Dytter litt på denne.

Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:34   #3
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke vært borti Lenovo's lille, men vi eier en eee. Selv har jeg en større versjon av laptop fra lenovo og har driiitdårlig erfaring med hele skiten. Ville garantert gå for eee'n.

Gammel 03-01-09, 22:55   #4
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte meg eee'en i dag. :forelsket: Den har visstnok mye bedre batterikapasitet enn Lenovoen.

Gammel 03-01-09, 23:02   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Har ikke vært borti Lenovo's lille, men vi eier en eee. Selv har jeg en større versjon av laptop fra lenovo og har driiitdårlig erfaring med hele skiten. Ville garantert gå for eee'n.

Hva slags Lenovo er det?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:06   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Lenovo Ideapad, men har ikke prøvd noen andre, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag.
Jeg er storfornøyd med min, den har fungert utmerket hittil.

Sist redigert av Isa : 03-01-09 kl 23:24.
Gammel 04-01-09, 18:35   #7
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den jeg har er Lenovo 3000 n200 elns. Svær pc til å være laptop. Harddisken røk etter 1 mnd, vista suger og alt lenovo-programvaren gjør at maskinen går som i sirup.

Nå har jeg droppet vista, byttet harddisk og lenovo-skiten skal ikke inn igjen, for den er IKKE med på å øke ytelsen i alle fall. Håper jeg får en bedre opplevelse av den da.

Gammel 04-01-09, 18:48   #8
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Hva slags Lenovo er det?

Det er en lenovo netbook, liten søt sak.
Den fåes i lekkert rødt, men det kan jeg vel ikke se for meg at han skal ha hehehe

Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:28   #9
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den fåes i lekkert rødt, men det kan jeg vel ikke se for meg at han skal ha hehehe

Jeg har nettopp bestilt en slik.

Jeg leste at eee har en tendens til å bråke mye jeg, derfor valgte jeg lenovoen. Lenovoen er nyere og ikke så mye testet som eee, men den skal etter sigende være stillegående i allefall. Og så er Lenovoen 10" og eee bare 8,9"? Hvis du ikke skal ha den nye Asus eee s101, som koster 6000 (2000-2500 mer enn lenovo) og kun finnes i svart.

Gammel 04-01-09, 19:39   #10
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Nei, kanskje ikke. Jeg har i hvit, men gutta på jobben har valgt svart.

Gammel 04-01-09, 20:08   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg har nettopp bestilt en slik.

Jeg leste at eee har en tendens til å bråke mye jeg, derfor valgte jeg lenovoen. Lenovoen er nyere og ikke så mye testet som eee, men den skal etter sigende være stillegående i allefall. Og så er Lenovoen 10" og eee bare 8,9"? Hvis du ikke skal ha den nye Asus eee s101, som koster 6000 (2000-2500 mer enn lenovo) og kun finnes i svart.

Asus EEE 1000H har 10" skjerm mener jeg å ha hørt?

Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:10   #12
Left
Passiv

Standard

Jepp, den har det.

Asus Eee PC 1000H - Endelig så den her! Mini-PC med 10" skjerm
Spesifikasjoner:
CPU: Intel Atom N270
Chipset: 945GSE
Grafikk: Intel UMA
Skjerm: 10" TFT 1024 x 600 ( WSVGA )
Minne: 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR2 SO-DIMM
Harddisk: 160 GB
Nettverk/Trådløst: Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b/g/n
Web-kamera: Ja, integrert - 1,3 Megapiksler
Høyttalere: Innebygde stereohøyttalere
Eksterne porter: Minnekortleser(støtter SD,MMC,SDHC) 3stk. USB-porter, 1stk. VGA-tilkobling, 1stk. 3,5mm minijack inn,
1stk. 3,5mm minijack ut, 1stk. nettverksport RJ-45, Wide Touchpad
Levetid batteri (inntil): 5 timer
Batteri: 6-cell 6600mAh
Dimensjoner: (BxDxH) 26.6 cm x 19,1 cm x 2,85-3.8 cm
Vekt: 1.45 kg
Programvare: MS Works, MS Live, Intervideo DVD xPack
Operativsystem: Windows XP Home

Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:13   #13
Left
Passiv

Standard

Lenovo S10

LENOVO S10 rød, 10" WSVGA, ATOM N270, 1 GB,160 GB, WLAN, BT, XP Home
CPU: INTEL
Disk: 160GB
Memory: 1GB
Model: LENOVO IDEAPAD
Office Ready: Nei
Phone: False
Screen Size: 10,2"
Weight: 1,2Kg

Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 09:40   #14
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jepp, den har det.

Asus Eee PC 1000H - Endelig så den her! Mini-PC med 10" skjerm
Spesifikasjoner:
CPU: Intel Atom N270
Chipset: 945GSE
Grafikk: Intel UMA
Skjerm: 10" TFT 1024 x 600 ( WSVGA )
Minne: 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR2 SO-DIMM
Harddisk: 160 GB
Nettverk/Trådløst: Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b/g/n
Web-kamera: Ja, integrert - 1,3 Megapiksler
Høyttalere: Innebygde stereohøyttalere
Eksterne porter: Minnekortleser(støtter SD,MMC,SDHC) 3stk. USB-porter, 1stk. VGA-tilkobling, 1stk. 3,5mm minijack inn,
1stk. 3,5mm minijack ut, 1stk. nettverksport RJ-45, Wide Touchpad
Levetid batteri (inntil): 5 timer
Batteri: 6-cell 6600mAh
Dimensjoner: (BxDxH) 26.6 cm x 19,1 cm x 2,85-3.8 cm
Vekt: 1.45 kg
Programvare: MS Works, MS Live, Intervideo DVD xPack
Operativsystem: Windows XP Home

Det var denne jeg mente. Og den koster vel ca 6000? Eller nei, nå sjekket jeg og den koster omtrent det samme som lenovo ja. Hm, vet ikke hvor jeg fikk det med 6000 fra. Så da trekker jeg det tilbake!

Leste bare bra ting om denne ellers forresten, men jeg valgte lenovo istedet fordi jeg syns den er kulere å se på. Ville kanskje ha valgt denne om jeg uansett ville ha svart.

Gammel 05-01-09, 10:02   #15
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en MSI Wind 10". Kjøpte den her: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=160354 Jeg er kjempefornøyd, tastaturet er bra og den er rask og grei å surfe med. Det er lille babyen min det derre...

Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 12:16   #16
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg har en MSI Wind 10". Kjøpte den her: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=160354 Jeg er kjempefornøyd, tastaturet er bra og den er rask og grei å surfe med. Det er lille babyen min det derre...

Den veier jo endel mer enn de andre som er nevnt over her, dah. Synes 2,5 kg høres mye ut for en liten sak..... Den eeee'n vi har veier 900 gram elns.

(*Mumle* Men nå funker ikke usb'ne så jeg får ikke inn xp på den igjen! *hat*)

Gammel 05-01-09, 12:36   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Den veier jo endel mer enn de andre som er nevnt over her, dah. Synes 2,5 kg høres mye ut for en liten sak..... Den eeee'n vi har veier 900 gram elns.

Selve PC-en veier 1.17 kg, det er forsendelsesvekten som er 2.5 kg.

Gammel 05-01-09, 13:11   #18
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

oh.. sånn går det når jeg leser ting om morra'n før jeg våkner!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.