|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Mannen her drømmer om ferie til Florida etterhvert, og jeg kjenenr jeg er noe usikker. Mest pga at jeg synes det ser vanskelig ut å gjennomføre det uten å minst bruke 80 000 på 2 voksne og 3 barn (da ca 6,8,11 år). Noen som har vært der og vil dele litt erfaringer? Vi ser for oss ca 2 uker leiehus, evnt en tredje uke med leiebil og hotell. Leiebil må man han alle tre ukene sikkert. Hvor mye regner vi med i lommepenger? Ser at vi i alle fall må regne med 30 000 fra Oslo i fly, fort at det blir dyrere om billigste bill er solgt....
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Det er dyrt ja. Jeg har aldri vært i USA med barn, men mannen og jeg brukte i alle fall masse penger bare på mat. Vi har lyst på en slik tur som du skisserer etter hvert, og da regner jeg med at det vil gå mye penger bare til småtteri, litt må man jo skeie ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Noen jeg kjenner var tre uker i sommer og jeg synes de snakket om at alt kom på ca.120.000. Tre voksne og tre barn og seriøs shopping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?120.00 er 40 000 mer enn jeg håper vi trenger. Tenker at vi må regne i alle fall 80 000,- men ha 10 000 i bakhånd kanskje?
![]() |
#5 |
Ferdig!
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Aner ikke jeg, men bare en to ukers sydentur for fire personer kan jo glatt komme opp i 50-60 tusen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?
|
![]() |
![]() |
#8 |
En som trener
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Jeg anbefaler deg å sjekke ut www.supersaver.no for billige flybilletter. Broren min er helfrelst, de reiser masse og flyr alltid billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Charter: tyrkia på Sunwing resort og spa hotell 33 000 med mat. Leiebil 3 dager 2000, Lommepenger ca 1000 per dag: 14000.
![]() |
#10 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Henger meg på denne. Vet du om noen nettsider som leier ut hus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?vi har sett mange hus på finn, og har to harde kandidater der. Der linkes det og til tips om leiebiler etc inne på husannonsene. tror vi har landet på leiebil i to uker og kjøre rundt i ei. da er det kanskje best å kjøre rundt først, så ha huset de to suiste ukene? 8i tilfelle mye shopping de ukene en er i ro, så slipper man å¨ha alt i bilen?
![]() |
#12 |
Ferdig!
Charter er dyrere ja. Vår tur til Tunisia i sommer kom på ihvertfall 40-45 lapper. Ikkecharterturen til Kreta i fjor ble noe billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Det var det som gjorde at vi valgte å droppe charterreise. Vi ville heller ha hvert vårt soverom, ikke så mange gjester, utsikt osv. |
![]() |
![]() |
#15 |
prøver å være tål***ig
|
det er det huset vi snakker om å booke
![]() |
#16 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Først så vil jeg spørre; får barna permisjon fra skolen i 3 uker eller skal dere reise i sommerferien?
![]() |
#17 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Vi reiser i vinterferien, samt 2 uker fri før / etter. Alt selvfølgelig avhengig av om vi får fri fra jobb. Det er der problemet ligger. Mine barn har vært tatt ut av skolen 3 dager en gang før, og 1 dag i år. læreren sa at det nok ikke ble problem da de klarer seg bra på skolen, og rektor kan gi fri i opptil 2 uker. De får lekser med seg som skal gjøres, jeg håper dog vi kan få de en uke før, så vi kan gjøre unna en del hjemme og slippe å ha med så amnge bøker på ferie.
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Å nå fikk jeg og lyst til å reise |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Eg kan tipse om å bruke USA-spesialisten. Vi brukte dei for eit par år sidan, og dei var superhjelpsomme på alle måtar. Vi leigde hus privat, men kombinerte med diverse avhopp på flyreisene, med hotellovernattingar hist og her + leigebil som vi henta den eine staden og leverte ein annan. Vi fortalde korleis vi ville ha det, og dei bestilte alle billettar, booka overnattingar i områda vi ynskte og fiksa bil og barnesete og det heile. Veldig fornøgde med jobben dei gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Floridaferie - hvilket budsjett setter man opp?Vi har feriert endel i Florida og da flere ganger i Orlando. Du må nok regne med mer en 1000 kr i lommepenger pr dag. Det koser veldig mye å komme inn i parkene også. og siden dere er 5 ryker flere tusen der. Og der må du også regne med mat og drikke. Får ikke ta med egen mat og drikke der tror jeg. Vi fikk ikke det sist gang måte sette det igjen ved inngangen. Kanskje det er lurt å korte ned til 2 uker og 2 dager? da blir det endel mindre lommepenger, for Orlando er virkelig verdt et besøk.
![]() |
|
|