Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gaza

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 11:58   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Gaza

Det ser ut som israelerne har fått en deal med amerikanerne at bare de lot det amerikanske folket få spise julekalkunen sin først, så kan de få bruke tiden frem til presidenskiftet til å renske det de rekker av palestinske irritasjonsmomenter. Jeg vet at de ikke har fått støtte fra USA - men i helvete heller - de har ikke akkurat fått beskjed om å gi seg heller.

Forøvrig mener jeg at FN er klart for å legges ned. Det har ikke vært antydning til tiltak i den organisasjonen på flere tiår. Mitt inntrykk er at ved de aller verste overgrepene så kan FN etter lang betenkningstid muligens - dersom ingen legger ned veto - så kan de kanskje strekke seg til å sende en lapp til de som begår overgrepene og si noe ala "Mange i FN synes dette er litt kjedelig".

Med andre ord - mye penger, stor organisasjon, ingen resultater.

At EU sier at dette er selvforsvar gir min første følelse slik: Aldri i livet om vi skal inn i EU.

Men på den annen side - det er et mikropoeng her ett sted - det går ikke an for Israel å få noen fredsavtale med palestinerne. For den ene palestinske organisasjonen føler seg ikke spesielt forpliktet av en avtale den andre organisasjonen inngår. Så med mindre israelerne da i teorien lager en avtale med hver enkelt gruppering kan det bli vrient å få fred. Og noen avtale med hver gruppering vil de neppe få før de går med på å pakke ned krølleskjeggene sine og forlate distriktet for godt. Og da har de ikke noe sted å reise til.

Så hva skal man da gjøre? Det er lett å si at Israel pokker ikke kan holde på som de gjør - og misforstå meg ikke - jeg er harm langt inn i sjelen på denne gjengen over hva de gjør. Jeg har ikke kjøpt en isralesk appelsin på mange år og kommer ikke til å gjøre det heller.

Men jeg ser ingen løsninger som kan skapes som kan gi fred heller. Rent bortsett fra den Orlando Bloom forelslår for Saladin på slutten av Kingdom of heaven - som er å brenne ned hele dritten.

Sukk.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.