|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å reise til "syden" med små barnVi tenker på å reise en tur til varmere strøk i juni - og da vil snuppa være 16 måneder.
![]() |
#3 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnTjah. Jeg var på en av mine svært få sydenturer da datteren min var 16 måneder. Vi delte en leilighet med et vennepar og deres sønn på 16 mnd. Leiligheten var på bakkeplan, det var ganske praktisk. Ellers hadde vi ikke separate soverom til barna (selv om de hadde det hjemme). Vi bestilte barneseng sammen med reisen. Hadde med vogner det var mulig å sove i, slik at barna kunne sove/hvile i vogn mens vi var ute og spiste om kvelden (det var i alle fall intensjonen, men jeg tror ikke det ble så mye soving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnMin erfaring er at alt går fint. Vi har prøvd leilighetshotell (med separat soverom til barna), vanlig hotell med dobbeltrom og helt sparsommelige pensjonater.
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnDet holder med et soverom når de er så små, reiseseng ved siden av senga eller i stua. Vi liker absolutt best markterrasse, mye mer frihet med bevegelse og gå fram og tilbake, bort og ut på småturer og lek på gress utenfor som regel. Også veldig greit når man drasser xxx antall bøtter og spader, skilpadde-flytemadrasser, bager med håndklær osv, bare gå rett inn på terrassen og legge fra seg, istedenfor trapper opp og ned.
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnVi var tre par med hver vår ettåring i Hellas. Om kveldene puttet vi ungene i vogna og dro avgårde på taverna. De spiste litt og sovnet i vognene sine mens vi koste oss med meze og middelhavsluft. Det gikk veldig bra. Ellers er det vel lurt å finne et sted med fin veranda/terasse (som for eksempel der jeg snakket om i den andre tråden
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnVi kjenner vel litt av vi foretrekker "kjedelig anlegg" med barn. Vi reiste da S var 2 år og da hadde vi leilighet på bakkeplan. Veldig deilig. Det er fint at det går an for de voksne å sitte på en hyggelig terrasse rett utenfor om kvelden, evt balkong. Vi foretrekker å ha litt kjøkken på rommet så man kan lage frokost og litt annen mat selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnJeg har tidligere anbefalt Alcudia på Mallorca, og det gjør jeg igjen. Vi har vært der da lillegutt var drøyt 1. 2 og 3 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnJeg har dratt til "syden" fra guttene mine har vært 10 uker. En toromsleilighet eller connecting rooms er det eneste som funker for oss. Vi liker ikke å være på bakkeplan, vi føler at det er bedre å være i høyden slik at de ikke stikker av. Det er veldig bra hvis ungen sovner i vogna på kvelden, men det har ikke vært noe vi kan satse på. Så for oss har det vært viktig å ha spisesteder enten på hotellet eller i umiddelbar nærhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
<3
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnTakk for svar, alle sammen.
![]() |
#11 |
<3
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnTakk for masse tips!
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barn
Nei, juni går nok helt fint, det er juli og august som er er veeeldig varmt.
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnMulig er jeg kjedelig, men når man reiser første gang med så små barn, så ville jeg anbefalt f.eks Kreta, Kypros og Mallorca (i alle fall ikke en liten gresk øy med kun fergeforbindelse.) Det er ok å vite at det f.eks er engelskspråkelige leger på stedet dersom uhellet er ute. Vi har vært fornøyd med Kreta (Chaniakysten). Ser flere anbefaler hotell Caldera Beach (Star Tour). Selv skal vi bo på Geraniotis Beach (Apollo), men har tidligere bodd på Vinghotell Rita Suites og Troulakis. Begge i Platannias/Agia Marina. Rita Suites var knall - stille og rolig, samtidig midt i smørøyet. Troulakis hadde flott beliggenhet, men hvis man ikke får riktig leilighet, så hører man godt trafikken. Ellers er Blue Village-hotellet Callisto på Kypros absolutt å anbefale, der har du alt!! Dog litt lenger reise i buss fra flyplassen på Kypros sett i forhold til på Kreta. Det er greit å være obs på - at det ikke er for lang busstur etter en lang flyreise. Det kan fort bli slitsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
<3
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnDet med bussturen var lurt, Jentemamma.
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror det tar ca. 45 min. i buss til Platannias på Kreta. På Kypros kjørte vi vel i nærmere 1,5 time. Og så må man jo alltid vente på noen før bussen kan kjøre da.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,5 t?
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnVi har vært i Petra, Lesvos med ettåring, og andre gangen med 2,5 åring og en på 6 mnd. Det gikk aldeles strålende. |
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnFig Tree Bay og Pernera ligger ca 1-1,5 time fra flyplassen med hotellstopp, det er litt lenger å kjøre enn Aya Napia, men ikke så langt fra Fig med taxi. Der er det roligere og mer barnevennlig.
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å reise til "syden" med små barnVi har reist mye til 'syden' med LilleVenn, og det har vært helt vellykket hver gang. Vi har hatt både ett- og toromsleiligheter, samt hotellrom, fortrinnsvis på bakkeplan. Synes det er greiest med leilighet, et hotellrom er veldig greit på stoprbyferie, men blir gjerne litt trangt for en lengre periode. Det kan i tillegg være greit med kjøleskap og kokemuligheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|