Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som kjenner seg igjen (Dagbladet)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 09:53   #121
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kjenner seg igjen (Dagbladet)

Elin: ja det må jeg si.... Nå har jeg ikke lest hele debatten her, men som magica sier er fly til fra Molde i alle fall fulle. Det er folk som ikke får reise de dagene en skal på grunn av så stor trafikk. Det snakkes om å øke antall avganger på grunn av dette. Og Norwegian angrer nok på at de stanset sine flygninger fra Molde. Dessuten er ikke alle flyene som går herfra slike vanlige boinger i størrelse, men vi humper ofte avgårde på fokker 50 eller hva det heter også.

Gammel 07-12-06, 10:37   #122
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Elin: ja det må jeg si.... Nå har jeg ikke lest hele debatten her, men som magica sier er fly til fra Molde i alle fall fulle. Det er folk som ikke får reise de dagene en skal på grunn av så stor trafikk. Det snakkes om å øke antall avganger på grunn av dette. Og Norwegian angrer nok på at de stanset sine flygninger fra Molde. Dessuten er ikke alle flyene som går herfra slike vanlige boinger i størrelse, men vi humper ofte avgårde på fokker 50 eller hva det heter også.

Å, er det dette denne tråden handler om nå.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:17   #123
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, ja. Da kan vel denne diskusjonen sies å være over. Nå har vi vært igjennom hele mølla og fått to "For en idiotisk diskusjon!! " på slutten. Nok en vellykket diskusjon spør du meg. Hva annet bruker man forum til om ikke underholdning? Jeg kan ikke si at jeg lærer så mye nytt at det i seg selv er nok til å være her dag etter dag etter dag. Jeg bruker den dyrebare tiden min her fordi det er morsomt. Det er ikke dypere eller mer interessant enn det.

Ikke idiotisk. Bisarr. Underlig. Vanskelig å få tak på.

Begrepet "snobb" har i hvert fall blitt grundig dissekert og til dels deskreditert underveis, det er omtrent det eneste jeg har klart å forstå helt. :dom:

Gammel 07-12-06, 11:31   #124
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, ja. Da kan vel denne diskusjonen sies å være over.

Diskusjoner på Internett er ikke over før noen nevner Hitler.

Ben "eller at noen har prøvd å hindre noen i å amme offentlig" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:32   #125
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Diskusjoner på Internett er ikke over før noen nevner Hitler.

Ben "eller at noen har prøvd å hindre noen i å amme offentlig" Murphy

Hitler ble sikkert aldri ammet offentlig. Make of that what you will.

Gammel 07-12-06, 11:33   #126
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det ser ut til at de også kan fortsette en stund etter at noen har nevnt Hitler.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:33   #127
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var litt trist at den var over, jeg. Så det er bare fint at ingen har nevnt H.

Jeg vet jo ennå ikke om jeg er snobb.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:37   #128
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde konklusjonen var at vi nok var snobber alle mann, på en eller annen måte?

Gammel 07-12-06, 11:38   #129
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg trodde konklusjonen var at vi nok var snobber alle mann, på en eller annen måte?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 11:41   #130
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men det ser ut til at de også kan fortsette en stund etter at noen har nevnt Hitler.

Jepp, Godwin's Law virker ikke den veien. Det er det som gjerne kalles Quirk's Exception.

Gammel 07-12-06, 11:43   #131
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Sitat:

It is considered poor form to arbitrarily raise such a comparison with the motive of ending the thread. There is a widely recognized codicil that any such ulterior-motive invocation of Godwin's Law (in the above sense) will be unsuccessful. This is sometimes referred to as "Quirk's Exception". "RGB's Restriction of Quirk's Exception", also states: "In cases where the subject of the comparison to Hitler fails to recognize the applicability of Quirk's Exception, Quirk's Exception shall not apply and Godwin's Law shall take effect in its normal manner."

Gammel 07-12-06, 12:03   #132
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det bor en snobb i oss alle. Det er bare et spørsmål om å være på rett sted til rett tid.

Er dette en Hitler-smiley? legger man godviljen til kan det jo se ut som om han "heiler".

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:57   #133
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ihvertfall tilhenger av flyavganger fra Molde.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 15:51   #134
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Å, er det dette denne tråden handler om nå.

jepp, blir innmari sår når folk tråkker på tærne til oss i distriktet....

Gammel 07-12-06, 16:02   #135
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Blunk

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg er ihvertfall tilhenger av flyavganger fra Molde.

Jeg har vært mye på besøk i Molde så det har jeg forståelse for

Gammel 07-12-06, 16:03   #136
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere sosser altså
Jeg, en ekte arbeider med dårlig smak, jeg er ekte og autentisk

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 16:05   #137
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

EY! Her går ingen halvtomme fly! Det er derimot helt fullt, pga enorm utbygging på Ormen Lange på Aukra.

Molde ligger i midten. Det er herfra 1 time til Kristiansund, og i underkant av 2 timer til Vigra (men også ferge). Kristiansund-Ålesund er nesten 3 timer. Det er nå litt i overkant langt til en flyplass. Det er ikke direkte stort heller, går vel ca 5 fly i døgnet. En flyplass er veldig viktig for at folk skal bosette seg!

Skal ikke si at jeg ikke skjønner hva du mener, men "faktaene" dine stemmer ikke helt.

Har ikke sagt at alt er fakta, men la oss si at østlendingene hadde krevd det samme? La oss si en flyplass på Hamar og en flyplass på Kongsberg i tillegg til Gardermoen.... Da hadde det blitt rabalder!
Har fløyet fulltid i 13 år bl.a. på disse strekningene så jeg vet litt om kundegrunnlaget og hvor fulle/tomme flyene er. Ormen Lange på Aukra er et prosjekt ja, og etter at det er ferdig?
Ta et formiddagsfly til Molde en tirsdag utenom høysesongene du...
Eller forklar meg årsaken til at SASBraathens flyr via Molde til Kristiansund for at flyene skal bli fullere?

Skikkelig bra miljøpolitikk! De lokale kreftene i Møre og Romsdal er sterkere enn noe annet sted i landet. De har veldig makt hva gjelder rutenett, avgangstider osv. Men det er klart det er god distriktspolitikk for man holder bosettingen oppe og kan til og med få tilflytting som du nevner.

Men nå sporer det så ille av her at jeg gir meg.....

Gammel 07-12-06, 16:11   #138
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg vet at det for tiden er godt belegg ja! Men det er ikke evig. Det går opp og ned, og Molde har vært en av de rutene som til stadighet må vurdres mot kundegrunnlaget fordi det svinger veldig. Jeg har fløyet veldig mange halvtomme fly (store fly) til Molde, og er ikke kundegrunnlaget større enn at man kan fly en Fokker 50, så kan jeg ikke se vitsen med å sende en halvtom Boeing som bruker dobbelt så mye drivstoff ,og forurenser dobbelt så mye, bare for at Moldenserne og politikere i Oslo synes det er knakende kjekt med store fly som flyr ofte.

Gammel 07-12-06, 17:29   #139
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Har ikke sagt at alt er fakta, men la oss si at østlendingene hadde krevd det samme? La oss si en flyplass på Hamar og en flyplass på Kongsberg i tillegg til Gardermoen.... Da hadde det blitt rabalder!
Har fløyet fulltid i 13 år bl.a. på disse strekningene så jeg vet litt om kundegrunnlaget og hvor fulle/tomme flyene er. Ormen Lange på Aukra er et prosjekt ja, og etter at det er ferdig?
Ta et formiddagsfly til Molde en tirsdag utenom høysesongene du...
Eller forklar meg årsaken til at SASBraathens flyr via Molde til Kristiansund for at flyene skal bli fullere?

Skikkelig bra miljøpolitikk! De lokale kreftene i Møre og Romsdal er sterkere enn noe annet sted i landet. De har veldig makt hva gjelder rutenett, avgangstider osv. Men det er klart det er god distriktspolitikk for man holder bosettingen oppe og kan til og med få tilflytting som du nevner.

Men nå sporer det så ille av her at jeg gir meg.....

Det var du som startet avsporingen.
Når Ormen Lange er ferdig får vi da virkelig håpe at det blir brukt og sysselsetter en hel del folk.

Og jeg vil påstå at (til en viss grad) Hamar og hvertfall Kongsberg ligger MYE mer sentralt i forhold til befolkningstetthet enn disse småbyene på nordvestlandet.

Gammel 07-12-06, 17:56   #140
Albertine
Passiv

Standard

Og det forekommer meg at det faktisk går tog imellom disse byene også.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.