Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Campingtråden 2009

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 00:46   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Campingtråden 2009

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 00:47   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingtråden 2009

For det må vi jo ha i år også. Den i fjor var jo seiglivet. Planleggingen er jo litt av moroa, og kanskje noen skal ha ny vogn eller bytte vogn?

Gammel 08-01-09, 00:50   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me begynner campinglivet litt før påske, på fjellet
Heile påska skal me være på fjelleti vogna. Gå på ski og stå på ski i skibakken.

Til sommaren skal me til Kristiansand, har kjøpt billetter til Kaptein Sabeltann. Veit ikkje heilt om me tek ein rundtur, dvs kjøre til Haugesund, Stavanger, Kristiansand og opp att til Svelvik og heim eller om det blir rett ned til Kristiansand via Drammen. (bur i Hallingdal)
Me for sjå an vær o.l, det som er så kjekt med vogn.
Ellers blir det på fjellet nesten kvar helg heile sommaren.

Gammel 08-01-09, 00:51   #4
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Da starter jeg, vi skal være camping turist for første gang i år, har vært på helge turer i 08, men i år er det fast plass, vi har kjøpt en vogn på 9,5 meter og ett fortelt som er like stort 9x3 meter, vogna har vi brukt høsten på å pusse opp, og når varmen kommer skal den males, jeg gleder meg veldig

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 00:55   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Der var du Zip. Synd vi ikke treffes på i sommer også, siden vi har reist fra Sabeltann når dere kommer.

Vi har jo vogna vår stående hjemme rett utenfor inngangsdøra omtrent, (en Hobby 530 fra 1994 som vi kjøpte i fjor for en ganske rimelig penge), og svigers bor der når de er på besøk. Men i sommer skal vi trekke den en del rundt. I alle fall hele sommerferien, og kanskje noen helger også. Den foreløpige planen vår er Kristiansand og Dyreparken, så over til Danmark og Legoland, før vi tar båt tilbake til Larvik. Håper også og få til 1 uke på Daftø.

Tar gjerne imot tips om fine campingplasser i Danmark. Nå skal vi ikke utforske Danmark så mye i år, men det er to overnattinger vi trenger utenom når vi er i Legoland. På begynnelsen og på slutten. Tar båt fra/til Hirtsahls.

Gammel 08-01-09, 01:00   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.

Da starter jeg, vi skal være camping turist for første gang i år, har vært på helge turer i 08, men i år er det fast plass, vi har kjøpt en vogn på 9,5 meter og ett fortelt som er like stort 9x3 meter, vogna har vi brukt høsten på å pusse opp, og når varmen kommer skal den males, jeg gleder meg veldig

Så deilig med så stor vogn. Jeg sikler stadig over mange av de store, fine vognene på Finn. Men vi får teste ut campinglivet litt mere først, vi startet først og smake på det i fjor, og både store og små storkoste seg, men jeg har ikke lyst til å ligge fast noe sted akkurat nå heller, så da er vogna vi har grei nok.

Gammel 08-01-09, 01:14   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Der var du Zip. Synd vi ikke treffes på i sommer også, siden vi har reist fra Sabeltann når dere kommer.

Vi har jo vogna vår stående hjemme rett utenfor inngangsdøra omtrent, (en Hobby 530 fra 1994 som vi kjøpte i fjor for en ganske rimelig penge), og svigers bor der når de er på besøk. Men i sommer skal vi trekke den en del rundt. I alle fall hele sommerferien, og kanskje noen helger også. Den foreløpige planen vår er Kristiansand og Dyreparken, så over til Danmark og Legoland, før vi tar båt tilbake til Larvik. Håper også og få til 1 uke på Daftø.

Tar gjerne imot tips om fine campingplasser i Danmark. Nå skal vi ikke utforske Danmark så mye i år, men det er to overnattinger vi trenger utenom når vi er i Legoland. På begynnelsen og på slutten. Tar båt fra/til Hirtsahls.

Ser ut til at det blir vanskelig å møtes i år ja. Har tenkt oss til Danmark og utforske der litt eit år men veit ikkje heilt når det blir. Kanskje neste år. Må utforske meir i Sverige og. Har lyst å reise til ein Campingplass som heiter Gustavik eller noko slikt, den skal visst være veldig bra.

Me har jo ganske stor vogn men er fornøyd med det foreløpig sida me har den så masse fast på fjellet. Men skulle me hatt ei mindre fant eg den perfekte vogna her for nokre mnd sida, hugsar berre ikkje kven det var.

Gammel 08-01-09, 01:15   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.

Kjekt med fast plass da. Mamma og pappa har fast plass så me er alltid innom der i løpet av sommaren.

Gammel 08-01-09, 01:23   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ser ut til at det blir vanskelig å møtes i år ja. Har tenkt oss til Danmark og utforske der litt eit år men veit ikkje heilt når det blir. Kanskje neste år. Må utforske meir i Sverige og. Har lyst å reise til ein Campingplass som heiter Gustavik eller noko slikt, den skal visst være veldig bra.

Vi tenker tydeligvis ganske likt vi. Blir bare litt over 1 uke på oss i Danmark i år, men kan tenke meg tilbake og utforske mye mer. Og Sverige er jeg veldig glad i. Mye fine campingplasser der. Gustavika må nok testes ut engang fra vår side også. Når vi er på Daftø en uke i år også, så blir det ikke det til neste år.

Skal en over til Danmark med båt i ferien så lønner det seg i alle fall og bestille båtbilletter så tidlig som mulig sånn at en får økonomibilpakkene. De er i alle fall lagt ut på Color Line nå, og vi betaler bare kr 2200,- tur/retur Danmark med Superspeed 1 og 2 for alle oss fem + stor bil + campingvogna. Det er med reserverte sitteplasser også. Men reiser en akkurat i helgene så er det dyrere. Vi reiser hjem på en torsdag, men skulle vi reist hjem på fredag, som planen min egentlig var, hadde det kostet oss ca. kr 6000,- t/r.

Gammel 08-01-09, 14:59   #10
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

sannereg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Så deilig med så stor vogn. Jeg sikler stadig over mange av de store, fine vognene på Finn. Men vi får teste ut campinglivet litt mere først, vi startet først og smake på det i fjor, og både store og små storkoste seg, men jeg har ikke lyst til å ligge fast noe sted akkurat nå heller, så da er vogna vi har grei nok.

Vi var så heldig å få den store vogna med fortelt til en utrolig pris, så det var billige å kjøpe den enn en liten vogn og da var ikke valget så vanskelig

Gammel 08-01-09, 15:01   #11
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

sannereg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Kjekt med fast plass da. Mamma og pappa har fast plass så me er alltid innom der i løpet av sommaren.

det er jo vårt første møte med campinglivet, men deter jo bare å prøve, og det beste er at det ikke er så kjempe langt å reise for å komme til vogna, så man kan reise ditt i helger uten å bruke masse til på kjøring

Gammel 08-01-09, 15:04   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ut på tur med teltet vårt igjen. Det er så greit med gedigent telt.
Vi skal til Danmark, regner jeg med. Det blir nok Grenå og campingplassen der. Der er det utmerkete vindforhold for kiting, så da blir far fornøyd.

Gammel 27-03-09, 21:49   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi starter vel opp med rigging av nytt gulv i forteltet og nytt fortelt i slutten av april beg. av mai
Gleeeeeder meg, ungene er et år eldre og gleder seg til treffe igjen fjoårets venner.
Vi har fast plass med sjøutsikt og knappe 30 meter til stranden!
Håper bare det blir en flott vår og sommer med mye deilig sol

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:04   #14
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

sannereg er litt kul
Standard

Å nå er det ikke lenge igjen, jeg brl litt furt fodi det kom snø igjen, det betyr at det går en stund til før jeg kan male vogna, men jeg håper vi kan få vogna på plass 1 mai

Gammel 28-03-09, 10:26   #15
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Camp-let har vi.

Vi vurderer å dra nordover med den. Jeg vet ikke om jeg orker en slik ferie siden jeg nå har fått pollenallergi og sliter med utmattelse. Vi hadde en flott ferie med den i 2005. Da kjørte vi til Luleå og videre til Senja og til Bodø. Vi var utrolig heldig med været.

Bakpå hengeren har vi plass til 4 sykler, og vi kan ta ut bakluka og lage oss mat langs veien. En billig ferie med camp let.

Vi har også "bygd ut" med ett ekstra rom. Så det er rom for seks personer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:40   #16
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Camp-let har vi.

Wow! Den der var jo utrolig snerten, og så mye plass dere har!
Vi var inne på å kjøpe noe sånt før vi endte på campingvogn,
vi ville ha et fast sted vi kunne reise til ved sjøen siden vi ikke har råd til
hytte og familiehytta ligger 60 mil herfra

Gammel 28-03-09, 10:42   #17
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Wow! Den der var jo utrolig snerten, og så mye plass dere har!
Vi var inne på å kjøpe noe sånt før vi endte på campingvogn,
vi ville ha et fast sted vi kunne reise til ved sjøen siden vi ikke har råd til
hytte og familiehytta ligger 60 mil herfra

Jeg fant ikke noe skikkelig bilde av ekstrarommet, men der du ser vinduet har vi tatt ut vinduet (glidelås) og satt inn et rom. Så nå har vi plass til seks voksne personer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:49   #18
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg fant ikke noe skikkelig bilde av ekstrarommet, men der du ser vinduet har vi tatt ut vinduet (glidelås) og satt inn et rom. Så nå har vi plass til seks voksne personer.

Utrolig smart løsning!
Hva med å reise nedover til Danmark? Har dere gjort det?
Vi har vogna vår "på rot" med alt pikkpakk og terrasse med masse ting
og tang, så vi har ikke sjans til å dra den rundt(var heller ikke planen).
Har ikke så stor vogn, men forteltet er veldig stort så gjester kan jo sove
uti der hvis vi har besøk, blir jo ikke værre det enn å sove i telt
(har ordentlig gulv med heldekkende teppe).

Gammel 28-03-09, 10:52   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tar med oss teltet og setter nesen mot Danmark, aner ikke hvor vi skal før vi er der.

Gammel 28-03-09, 11:41   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Ser kjempesmart ut med camp-let, men da må dere vel ha bagasje og sånn i bilen hele tiden, eller kan dere pakke den sammen med sengetøyet og sånn inni?

Det jeg synes er så behagelig med vogna er jo at jeg bare pakker alt ferdig i skaper inni vogna og alt er lett tilgjengelig hele tiden. Det er tydelig at ungene gleder seg til vi skal på tur i 3 uker med vogna til sommeren til både Kristiansand, Legoland i Danmark og Daftø i Sverige. Håper vi får til noen helger før sommerferien også. Gleder meg til våren kommer ordentlig, så kan vi gjøre klar vogna og bare reise ut spontane helger ettersom vi ser ann vær og hva vi har lyst til. Nå driver mannen og tar BE-sertifikat også, så kjører vi helt lovlig også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.