Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 19:18   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Flere som har fulgt med på apellen enten på TV eller IRL? Eller som skal i fakkeltog og og som vil rapportere?

Jeg føler meg rimelig uinformert i forhold til midtøstenkonflikten, men følger med interesse trådene på FP om temaet. Jeg grøsser nå uansett når Siv Jensen åpner kjeften.

Jeg har fulgt dekningen av apellen og omgivelsene en stund på Nyhetskanalen TV2 og synes kanalen virker å framstille det som skjer litt ensidig. Reporterne forteller om "aggresjon som blir mer og mer aggressiv" ( ), og ordet "aggresjon" brukes i annenhver setning. Det filmes kun fra motdemonstrasjonen. Det påpekes at motdemonstrantene består av unge gutter fra Gaza og blitzere. Når vi ser nærbilder, så er det kun mennesker som passer inn i disse kategoriene, og de er sinte. Ti poeng til Frp? 70-åringen med pelshatt som ser veldig norsk ut kan jeg kun skimte i det fjerne i et oversiktsbilde. Da Siv Jensen talte hørte vi at det var liv i leieren foran henne også, men disse ble ikke viet oppmerksomhet i det hele tatt.

Noen som vil synes noe om talen til Siv?
Noen som skal i fakkeltog som vil rapportere?
Vil Frp tjene eller tape på den klare israelstøtten?

Gammel 08-01-09, 19:20   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen sin apell og fakkeltoget i Oslo

Ifølge Aarebrot, vil Frp tape på støtten.

Gammel 08-01-09, 19:27   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Det er barnetv på, så jeg får ikke sett noe fra appellen.

Jeg tok bussen forbi Stortinget i ettermiddag, og det så i hvert fall ut til å være nok politi.

Gammel 08-01-09, 19:35   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ifølge Aarebrot, vil Frp tape på støtten.

Hva begrunner han det med? Jeg får google litt. Jeg kjente bare på bekymringen for Frp-støtte når jeg så vinklingen. Veldig mye prat om aggressivitet, og nærbilder av mørkhudede som er sinte og roper. Ikke fordi at de ikke skal få lov til å være sinte altså. Jeg bare tenker på hvordan det kan bli oppfattet av seerne.

For øvrig må jeg si at det er rimelig irriterende at noen få ikke klarer å holde seg på matta, og kaster snøball, flasker og fyrer av raketter. Ikke det at jeg så noe til de nevnte snøballene og flaskene, men så lenge det gjøres fyrer man skikkelig oppunder dette selvsagt.

Gammel 08-01-09, 19:56   #5
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

For øvrig må jeg si at det er rimelig irriterende at noen få ikke klarer å holde seg på matta, og kaster snøball, flasker og fyrer av raketter. Ikke det at jeg så noe til de nevnte snøballene og flaskene, men så lenge det gjøres fyrer man skikkelig oppunder dette selvsagt.

Blir man voldelig av å engasjere seg i konflikten, eller er det de voldelige som bruker saken for å utagere? Jeg synes det er latterlig at det ikke går an å avholde fredelige demonstrasjoner/motdemonstrasjoner.

Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:58   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Blir man voldelig av å engasjere seg i konflikten, eller er det de voldelige som bruker saken for å utagere?

Godt spørsmål.

Gammel 08-01-09, 20:06   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hva begrunner han det med?

Kilde.

Ganske enkelt at det er de færreste frp-velgere som er spesielt opptatt av Israel.

Og ellers mener han, og det tror jeg nok han har rett i, at Frp kommer til å få et tilsig av kristenfanatikerkonservative fjåls, som gjengen rundt Apeltun Sæle.

Gammel 08-01-09, 20:08   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kilde.

Ganske enkelt at det er de færreste frp-velgere som er spesielt opptatt av Israel.

Og ellers mener han, og det tror jeg nok han har rett i, at Frp kommer til å få et tilsig av kristenfanatikerkonservative fjåls, som gjengen rundt Apeltun Sæle.

Takk for link. Skal lese. Jeg trodde Frp hadde en god del isrealvennlige kristne velgere som synes Krf er for blaute, a la Apeltun Sæle. De er kanskje (og forhåpentligvis) ikke så mange.

Gammel 08-01-09, 20:31   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det har vært mye som har skjedd i Oslo i ettermiddag, uro mm.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:07   #10
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Her i huset har vi lyttet til politiradio.
Det er en travel ettermiddag for dem, for å si det mildt. Det er trist, urovekkende og fryktelig irriterende at det alltid er en eller annen berme som skal lage kvalm. Dette skulle jo være en fredelig demonstrasjon/markering, der begge sider går under parolen "VÅPENHVILE". At det da er elementer som ødelegger markeringen er så trist.
Kanskje enda tristere at det er en gjeng som bidrar til å bekrefte fordommer. Derfor tror ikke jeg Siv Jensen kommer til å tape tilhengere på dette. Tvert imot.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:21   #11
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Grusomt!

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/n.../gaza/4298267/

Ellers leste jeg at en god del av Israel-støtterne var eldre mennesker. Politiet måtte lose de inn i ventende busser, som også ble angrepet.
Motdemonstranter var unge, sinte menn.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:26   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Tragisk lesning bønna. Jeg er nysgjerrig på hvem disse menneskene er.

Jeg så forresten intervju med en fra indremisjonen, var det i Stavanger tro? De kom mannsterke med buss til Oslo i dag, og flere var for videre krig. Sjarmerende type han som uttalte seg. Not.

Gammel 08-01-09, 21:35   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bare hele greia er tragisk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 23:36   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes alltid en gjeng idioter som kaster seg på enhver demonstrasjon bare for å få en grunn til å hive flasker og steiner på motdemonstranter og/eller politi.

Jeg tror FrP vil trekke til seg kristenkonservative og folk som allerede er litt rett muslimer.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 23:39   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma, jeg tror det er litt naivt å tro at det er dekningen som gir dette inntrykket. Jeg tror det er et faktum at det er de SINTE, SINTE, SINTE som deltar på motdemonstrasjoner. Her får du kombinasjonen av sinte blitzere og sinte, unge arabere. Man trenger ikke drive mye suspekt kryssklipping for å vise en usympatisk demo da.

Men ellers får jo også det langt mer sympatiske fakkeltoget god dekning, da.

Det er synd at disse rasende, aggressive folkene ikke skjønner at de virkelig skader saken sin.

Gammel 08-01-09, 23:42   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og velgerne FrP vil trekke er nettopp de som er redde for brølende, skjeggete muslimer som hytter med nevene og brenner flagg og sånt, og langhårede, hasjrøykende slabbedasker som ikke gjør annet enn å demonstrere mot vanlige, hardtarbeidende ordentlige folk.

Så FrP bør takke pent for rekrutteringsarbeidet.

Gammel 08-01-09, 23:44   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av Israel-støtterne uttalte at han var for videre kriging. Det ville ikke gagne Israel å trekke seg ut, og de måtte da for guds skyld få lov å forsvare seg. Siv Jensen talte overfladisk og på ordentlig FRP-vis.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 23:45   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Irma, jeg tror det er litt naivt å tro at det er dekningen som gir dette inntrykket. Jeg tror det er et faktum at det er de SINTE, SINTE, SINTE som deltar på motdemonstrasjoner. Her får du kombinasjonen av sinte blitzere og sinte, unge arabere. Man trenger ikke drive mye suspekt kryssklipping for å vise en usympatisk demo da.

Ja, jo - jeg ser den, og det gjorde jeg forsåvidt før jeg skrev det første innlegget også. Jeg klarer allikevel ikke å fri meg fra å få en ekkel følelse i kroppen av nærbildene av sinte unge arabere. Ikke fordi de ikke burde være sinte, men fordi jeg er redd for at det ikke tjener saken de fremmer, heller tvert i mot. Det er mulig jeg undervurderer det norske folk, jeg er nok litt påvirket av at 1/3 av befolkningen er troende til å stemme Frp.

Gammel 08-01-09, 23:46   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Så man kan i hvert fall ikke si at det har vært en ensidig fremstilling i å vise frem usympatiske herremenn fra hverken den ene eller den andre siden.

Gammel 08-01-09, 23:47   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Den siste var angående disse rablende gale israelvennene som blir intervjuet også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.