Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 23:48   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Uten å støtte den type demonstrasjon synes jeg uttalelsene til disse Israel-vennene er mange hakk verre enn handlingene til sinte palestinere.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 23:50   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp.

Gammel 08-01-09, 23:53   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir nesten redd jeg. Det lyser liksom psyko ut av øynene deres, dog på en rolig måte. Det er nesten enda skumlere, enn sinte psyko folk.

Gammel 08-01-09, 23:56   #24
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Uten å støtte den type demonstrasjon synes jeg uttalelsene til disse Israel-vennene er mange hakk verre enn handlingene til sinte palestinere.

Hva da? hun som skulle "trøste sitt folk" som det stod i bibelen?

Jeg synes uansett det er verre med voldelige folk enn ikke-voldelige folk.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 23:57   #25
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber like ved Stortinget og på vei fra jobb i dag var der fullt av politi med hjelmer, gassmasker og tåregass klart og hundene var allerede ute. Pro Israel-demonstrantene hadde ikke begynt sitt show da, men det var allerede store mengder motdemonstranter på plass. Da jeg kom forbi en time etterpå, lå tåregassen i lufta og jeg gikk en annen vei.

Hadde i utgangspunktet ikke bestemt meg for om jeg skulle i fakkeltoget, men etter dette synet var det ikke vanskelig å bestemme seg:

Stor var kontrasten til dette - et par hundre meter unna et par timer etterpå:

Det opereres med tall mellom 15 og 40.000. Mektig var det uansett. Å oppleve denne mengden dørgende stille mens det ble lest opp epost fra en far med 6 barn på Gaza, hvor han beskriver familiens og barnas hverdag under bombingen. Hvordan 12-åringen er blitt skremmende presis i sine anslag på hvor mange hundre meter unna hjemmet bombene smeller, og hvordan 6-åringen spør når bomben kommer til å treffe dere hus. Ikke om, men når. For de har ikke noe sted å flykte.

Etter apellene var det et halvt minutts stillhet for å minnes ofrene, og det spilte ingen rolle om vi var 15 eller 40.000 samlet. Du kunne uansett høre ei knappenål falle på den kalde brosteinen.

På Christiania torg hadde et kor stilt seg opp på på hanske-fontenen, slik at de stod midt i fakkeltoget når det passerte. Der stod de og sang Kringsatt av fiender - rolig, kraftig, om og om igjen.

Høy ståpelsfaktor. Kjempehøy.

Og det som gjorde de så mektig, var at i fakkeltoget var det både Palestine-venner og Israel-venner. Alle var imidlertid mot krigføringen som bedrives der nå.

Gammel 08-01-09, 23:59   #26
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for rapport Arran. :gåsehud:

Gammel 09-01-09, 00:01   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen sånne et stykke ut i slekta. Men temaet blir behørig unngått i familieselskaper, så hadde ikke moren min referert synspunktene deres for meg, så hadde jeg rett og slett aldri tenkt på dem som noe annet enn snille, omsorgsfulle og gode mennesker.

De er bare helt hjernevasket av å bare lese Dagen. Og reise på misjonsstevner i alle ferier. En av dem hevder bestemt at det BARE var jødene som bodde i "Judea". Da mamma prøvde å nevne at "primærkilden" - nemlig bibelen - tross alt nevner andre folkestammer støtt og stadig - det er jo dem det kriges mot hele tiden i Det Gamle Testamentet - så gikk det visst helt i ball, og pappa skiftet brutalt tema.

Gammel 09-01-09, 00:30   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått i fakkeltog, og ikke blitt voldelig. :datapunkt:

Det var flott. Veldig flott.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 01:24   #29
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hva skal man si? Sterke bilder, og jeg skulle gjerne vært der. Bare ikke helt forenlig med 38 uker gravid, bekkenløsning, vann i kroppen og svangerskapsforgiftning.

Jeg skulle ønske alle demonstrasjoner for fred ble gjort på denne måten, og at alle kunne fatte at det hjelper ingen sak å kaste stein uansett hvor rasende du er.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:57   #30
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har gått i fakkeltog, og ikke blitt voldelig. :datapunkt:

Du er ikke engasjert. Bare politisk korrekt.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:15   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Hva da? hun som skulle "trøste sitt folk" som det stod i bibelen?

Jeg synes uansett det er verre med voldelige folk enn ikke-voldelige folk.

Du får begynne å følge med på nyhetene. Jeg frykter uansett mye mer rolige Israel-venner som er for videre krigføring og som mener at det som skjer nå er Israels rett til å forsvare seg, enn frustrerte Palestinere (og sympatisører).

Gammel 09-01-09, 09:26   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, det hjelper lite å være fredelig og sæl i blikket når det man støtter er helt skrekkelig, skrekkelig.

Gammel 09-01-09, 09:27   #33
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du får begynne å følge med på nyhetene. Jeg frykter uansett mye mer rolige Israel-venner som er for videre krigføring og som mener at det som skjer nå er Israels rett til å forsvare seg, enn frustrerte Palestinere (og sympatisører).

Hadde de bare nøyd seg med å være frustrerte ...

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:42   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, jeg skal ikke snakke for pønksa som bare så en mulighet til å lage rabalder, men at noen og hev snøballer og rev Israel-flagg utav hendene på gamle damer er ikke akkurat farlig.

Tillegg: Jeg ser i VG at opptøyene og konflikten eskalerte etter at jeg gikk og la meg, og det er selvsagt helt uakseptabelt. Jeg er ikke for en slik demonstrering, og tenker med skrekk og gru på hva som ville skjedd hvis alle fra Sri Lanka, Somalia og Kongo skulle startet lignende opptøyer av sympati for sine hjemland. Det som skjedde i går og natt flytter fokus fra den egentlige konflikten, og det er beklagelig. Jeg kan likevel mer forstå sinnet Palestineren føler fremfor de som stille og fredlig støtter noe som er helt, helt forferdelig.

Sist redigert av Skremmern : 09-01-09 kl 09:56.
Gammel 09-01-09, 09:43   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Njanei, men jeg syns det er uakspetabelt, og dessuten skrekkelig irriterende, siden det er en skikkelig FrP-stemmesankestrategi. FrP kunne ikke skapt bedre PR om de hadde betalt for det.

Gammel 09-01-09, 09:54   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tviler på at FRP vinner noe på dette, ordentlige velgere forlot dem ved starten av Siv Jensens apell.

Gammel 09-01-09, 09:57   #37
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Min stedatter på 18 år hadde tenkt seg på begge demonstrasjonene, men måtte rømme fra den første på grunn av all volden og tåregassen.
Hennes inntrykk stemmer godt overens med det en av politisjefene sa, nemlig at mange av motdemonstrantene var unge gutter som bare var med for å slåss og ikke har peiling på hva som egentlig foregår i Gaza.
http://www.dagbladet.no/2009/01/08/n.../oslo/4298729/
Hun sa at hun hadde sett særlig mange pakistanergjenger som gjorde hærverk og som var de mest gærne. Og bare for å ha sagt det: Hun er oppvokst i et meget fargerikt miljø, så dette har ikke noe med fremmedfrykt eller rasisme eller noe sånt å gjøre.

Jeg tror også at FrP sanker mange stemmer på sånt.

Det var fint å se fakkeltoget etterpå, forresten.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:04   #38
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Hun er oppvokst i et meget fargerikt miljø, så dette har ikke noe med fremmedfrykt eller rasisme eller noe sånt å gjøre.

Nei, men det kan fort føre til økt fremmedfrykt og rasisme. Jeg tror i motsetning til Aarebrot at FrP kan tjene på dette. Israel-spørsmålet interesserer nok ikke FrP-velgere flest, men det gjør voldelige muslimer/innvandrere.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:07   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Nei, men det kan fort føre til økt fremmedfrykt og rasisme. Jeg tror i motsetning til Aarebrot at FrP kan tjene på dette. Israel-spørsmålet interesserer nok ikke FrP-velgere flest, men det gjør voldelige muslimer/innvandrere.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:23   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

"Ordentlige" velgere sitter hjemme i stua og ser skrekkslagent på disse sinte, voldelige, nevehyttende, steinkastende slubbertene med lang hår/svartmusket fjes og stemmer FrP i ren skrekk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.