Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbudet mot kjøp av seks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 11:02   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbudet mot kjøp av seks?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og kjøp av sex er?

Å betale noen for å kose - er ikke det en grei forklaring? (Vil man problematisere/diskutere temaet, kan man jo snakke om at kos av ulik art er noe som bare er hyggelig hvis begge har lyst selv, og at det ikke føles bra å "måtte" kose med noen man egentlig ikke kjenner/liker.)

Gammel 09-01-09, 11:03   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg synes ikke akkurat at vi trenger å forklare forbud mot kjøp av sex riktig ennå heller. Nyhetene er rett og slett ikke egnet for barn.

Enig i den andre setningen her, men til den første: Hvis barna spør, så "trenger" man jo å forklare. Og har man barn som leser selv, kan man ikke hindre at de får med seg masse ting - overskrifter man går forbi, plakater på t-banen - som ikke er egnet for barn, selv om man ikke engang slår på TV-en mens de er våkne. :erfaren:

Gammel 09-01-09, 11:06   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at man må forklare når man blir spurt, men det er noen av spørsmålene som jeg ikke føler for å presse frem, for å si det sånn.

Gammel 09-01-09, 11:15   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt enig i at man må forklare når man blir spurt, men det er noen av spørsmålene som jeg ikke føler for å presse frem, for å si det sånn.

Absolutt. Jeg tror den eneste gangen jeg har snakket meg ut av et spørsmål og svart så vagt at det egentlig var løgn, er den gangen Poden, fire og et halvt år gammel (og fremdeles uvitende om grunnleggende ting når det gjelder sex og slikt) spurte på t-banen "Har du vært utsatt for voldtekt, eller kjenner du noen som har det - hva betyr det, mamma?"

Gammel 09-01-09, 11:18   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror den eneste gangen jeg har snakket meg ut av et spørsmål og svart så vagt at det egentlig var løgn, er den gangen Poden, fire og et halvt år gammel (og fremdeles uvitende om grunnleggende ting når det gjelder sex og slikt) spurte på t-banen "Har du vært utsatt for voldtekt, eller kjenner du noen som har det - hva betyr det, mamma?"

Ja, hva svarte du da? Jeg hadde vel blitt stum som en østers, tror jeg, og ikke klart å si noe som helst.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:29   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, hva svarte du da? Jeg hadde vel blitt stum som en østers, tror jeg, og ikke klart å si noe som helst.

Det var en annonse for en slags krisetelefon, og jeg forklarte at det var annonse ("reklame") for et telefonnummer man kunne ringe til hvis noen hadde vært veldig slem mot en og skadet en, og så begynte jeg ganske raskt å snakke om en annen annonse på samme side, så han ikke skulle insistere på en forklaring på selve ordet "voldtekt". Ikke riktig enda, og ikke på t-banen, tenkte jeg.

Gammel 09-01-09, 11:34   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpadda: nå blir jeg redd. Snuppa er ei framifrå liten frøken. Skal hun også komme med slike skumle spørsmål om så kort tid? Jeg tror jeg gjemmer henne i et skap de neste 10 årene. Da begynner jeg kanskje å bli klar for å svare på slikt.

Gammel 09-01-09, 11:38   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det er ofte ord og begreper de trenger å kjenne til, en del av det, tenker jeg, og det er vanligvis ganske "spennende" å prøve å forklare dem bra. Poden er ikke av den typen som blir redd på egne vegne eller begynner å gråte på andres vegne hvis han får saklige forklaringer om fæle ting som krig og drap og sånt, og det gjør det enklere. Men innimellom blir jeg litt irritert på t-baneplakatene; de er i overkant lite barnevennlige innimellom, synes jeg. (Selv om det er klart det er viktig at f.eks. numrene til ulike krisetelefoner blir publisert nettopp på steder der barn ser dem.)

Gammel 09-01-09, 11:53   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ofte ord og begreper de trenger å kjenne til, en del av det, tenker jeg, og det er vanligvis ganske "spennende" å prøve å forklare dem bra.

Enig.
Minsten her har hatt hang til et par for han kule ord en periode.
Som runke, pule osv.
Mannen synes ikke det var spes hyggelig at han satt og sa runke opptil flere ganger i familiebursdag til nevøen vår, men når han fikk forklaring på hva det var så sluttet han med det.

Jeg er tilhenger å forklare så enkelt mulig, med minst mulig ord og innviklede forklaringer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:05   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det som Skilpadda med storebror. Der er det mest en interessant intellektuell utfordring å forklare ting.

Med mellomsøster er det en mer innviklet øvelse, siden hun er følsom og blir redd.

Gammel 09-01-09, 18:43   #31
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Enig.
Minsten her har hatt hang til et par for han kule ord en periode.
Som runke, pule osv.
Mannen synes ikke det var spes hyggelig at han satt og sa runke opptil flere ganger i familiebursdag til nevøen vår, men når han fikk forklaring på hva det var så sluttet han med det.

Jeg er tilhenger å forklare så enkelt mulig, med minst mulig ord og innviklede forklaringer.

Jeg syns jeg ser hele familiebursdagen for meg, fantastisk!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.