Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 10:26   #41
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Nei, men det kan fort føre til økt fremmedfrykt og rasisme. Jeg tror i motsetning til Aarebrot at FrP kan tjene på dette. Israel-spørsmålet interesserer nok ikke FrP-velgere flest, men det gjør voldelige muslimer/innvandrere.

Ja, det er nettopp det.
(det jeg mente var at min stedatters observasjoner ikke hadde noe med fremmedfrykt å gjøre, ergo stoler jeg på henne når hun sier at det var mange pakistanske guttegenger som bare var der for å bråke.)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:49   #42
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg synes bare hele greia er tragisk.

Enig.

Jeg så en debatt mellom Kristin Halvorsen og Siv Jensen på NRK1 i går kveld, og synes rett og slett det var vemmelig å se Siv Jensen uttale seg. Mer bastant og ekkelt arrogant dame skal man lete lenge etter.

Også er det litt trist at krigen i Midtøsten blir brukt i et politisk maktspill her hjemme.

Gammel 09-01-09, 11:03   #43
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser av innleggene at litt småvold og å "rive flagg ut av hendene på eldre damer" faktisk synes å være akseptabelt så lenge de som gjør det er ikke er
a)Tilhengere av Israels rett til å forsvare seg
b)Frp-sympatisører
c) Kristne (med harde, rolige og skumle øyne...)

Jeg vet ikke _hvor_ PK det er mulig å bli, men jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at noen i det hele tatt kan forsvare at et initiativ til et fredelig fakkeltog til støtte FOR ALLE som lider i konfliktene i Midt-Østen, skal ødelegges av folk med en agenda som synes å være noe helt annet enn å finne fredelige løsninger. I Norge er det lov til å ytre sine meninger, like det eller ei, og jeg har faktisk full forståelse for at en gjeng med muslimske ungdommer som i raseri og frustrasjon ikke klarer å forholde seg rolige, kan virke skremmende. Hallo, JEG hadde ikke likt å bli dyttet eller skjelt ut av en gjeng sinte menn fordi jeg viste/sa hva jeg mente, og jeg kan ikke skjønne at noen andre egentlig skal måtte finne seg i det heller?

Jeg vet ellers ikke hva Siv Jensen sa i sin appell, jeg vet ikke hva noen andre sa i sine taler heller, men jeg vet at jeg synes det er fantastisk flott når så mange engasjerer seg, og viser et felles ønske om fred et annet sted på kloden.

Gammel 09-01-09, 11:09   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er ikke engasjert. Bare politisk korrekt.

Jeg går ut i fra at det var en spøk. I så fall, haha. Hvis ikke; og det fra mannen som sikkert kan stave "engasjement", men som ikke vet hvordan det føles.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:49   #45
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg går ut i fra at det var en spøk. I så fall, haha. Hvis ikke; og det fra mannen som sikkert kan stave "engasjement", men som ikke vet hvordan det føles.

I likhet med sitcoms, hvor publikum får beskjed om å klappe og le, kunne sikkert en smiley vært forklarende. Men verden blir langt morsommere om den er litt mer subtil (selv om jeg ikke forsøkte å være det her).

For øvrig synes jeg ikke det er noe motsetningsforhold mellom det å utvise engasjement, og vite hvordan det staves.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:50   #46
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, jeg skal ikke snakke for pønksa som bare så en mulighet til å lage rabalder, men at noen og hev snøballer og rev Israel-flagg utav hendene på gamle damer er ikke akkurat farlig.

Det var vel en gammel mann som ble lagt i bakken og slått og sparket mens han lå nede også? Han ble reddet av to andre menn, dratt inn i en butikk.
Forbrytelsen hans var å bære et israelsk flagg.
En FRpU politiker i nordnorge ønsket å demonstrere for Israel - han ble drapstruet, enda det eneste han øsnket til å gjøre var å stå på gata med et israelsk flagg.
Nesten så jeg vil anskaffe meg et Israelsk flagg.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:15   #47
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Er det ingen som gjennomskuer populismen og den skammelige utnyttingen av en fryktelig konflikt her?
Eller ser at dette med "markeringen" fra Israels venner, er direkte provokasjon?

Ytringsfrihet, ja. Da biter man på Siv Jensens retorikk.

Ansvar er også en fin ting. Det er ikke nødvendig å ytre seg til en hver tid, til en hver pris.
Noen ganger er det lurt å være diplomatisk.
Og i en pågående, vanskelig og betent konflikt som nå har utviklet seg til helvete på jord, bør det kunne gå an å holde kjeft, for i stedet å prøve å løse dette, enn å oppildne den ene parten i konflikten på denne måten.

Og av erfaring, vet man at den andre parten da også biter på, og lar ALLE sine agressive følelser få flyte.
Utfra frustrasjon, fortvilelse, redsel, undertrykkelse i lang, lang tid, u name it.

Israels såkalte venner burde vise at de har LITT humanitære egenskaper.

I stedet gjemmer de seg bak ytringsfrihet, og det faktum at de VET at Palestinere vil reagere kraftig på dette, OG at de da har andre virkemidler, som ikke er akseptert, og dermed for skylda for hele faenskapet til slutt.

Akkurat som det faktisk er på Gaza.

(Pøbler og yrkesdemonstranter er der dessverre.)

Poenget mitt er at jeg mener det er unødvendig å provosere frem det bråket som ble i Oslo i går.
Akkurat i DENNE tiden.

Akkurat NÅ, blir folk om mulig ENDA mer provosert av Israelstøtte, i og med det som forgår på Gaza nå.

Det BØR være mulig å bruke huet, være med på å holde ting fredelig, NÅ, pga den humanitære katastrofen som utspiller seg.
Som Israel lar skje.
Israel har skutt en FN-sjåfør, nekter humanitærhjelp inn på Gaza, har stengt dem inne med en mur.
De bomber faktisk mennesker som bor i bur, som ikke har NOE sted å flykte.

Hvordan kan man vise sin støtte til sånt? Å regne med at ingen blir sinte?
At det er de som blir sinte sin skyld?
JA, det er uheldig å bruke vold, JA, det er uheldig med opptøyer.
Men hadde det skjedd om ikke denne Israel-markeringen absolutt MÅTTE gjennomføres nå?
Og til alt overmål med en populistisk politisk leder som frontperson?

Det er skammelig, det er simpelt, og det er rett og slett alt annet enn fredelig.
Det er en direkte provokasjon, og de oppnådde NØYAKTIG det de ville.
Nemlig å flytte fokus fra Israel og deres uhyrlige handlinger over på de som det ALLTID går utover. Og som da selvsagt får skylda, fordi følelser som avmakt, redsel, frustrasjon og sinne kommer til uttrykk.
Hersketeknikken til overmakta kommer til syne. IGJEN!

Og dette SPILLER Siv jensen bevisst på.

Fy skam, henne!!!

Først nå har jeg sett hvor facistisk og simpelt Siv Jensen faktisk tenker.

De burde helle ha gått i det fredelige toget, enn å markere seg FØR det.

Gammel 09-01-09, 12:16   #48
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Og beklager i grunnen den ropinga mi med store bokstaver, men jeg blir så oppgitt og engasjert.

Gammel 09-01-09, 12:22   #49
Line*
Expired

Standard

Jeg må få understreke at jeg selvsagt også er enig i og ser dette:

Sitat:

Obeid er medlem av Støttekomitten for Gaza.- De palestinske ungdommene som brukte vold setter Palestina og smerten på Gazastripen i skyggen av seg selv. Det er trist, sier Obeid, men understreker at bruken av vold er uakseptabel uansett hvem som står bak.

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/n...nriks/4301540/

Gammel 09-01-09, 12:23   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I likhet med sitcoms, hvor publikum får beskjed om å klappe og le, kunne sikkert en smiley vært forklarende. Men verden blir langt morsommere om den er litt mer subtil (selv om jeg ikke forsøkte å være det her).

For øvrig synes jeg ikke det er noe motsetningsforhold mellom det å utvise engasjement, og vite hvordan det staves.

Ikke nødvendigvis, nei.

Gammel 09-01-09, 12:27   #51
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var på vei hjem fra en fest på jobben til mannen i går, og gikk forbi Youngstorget under fakkeltoget. Jeg hadde ikke fulgt med nok til å vite at det skulle være en slik, men alle vi beundret det vakre synet av all lyset, og tok mange bilder. Det så ut til å være en veldig fin demonstrasjon. Så jeg blir så lei meg når jeg leser hvordan situasjonen utartet seg på Karl Johan.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:30   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det var ikke fakkeltoget som utartet seg på Karl Johan, altså.

Gammel 09-01-09, 13:43   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Ordentlige" velgere sitter hjemme i stua og ser skrekkslagent på disse sinte, voldelige, nevehyttende, steinkastende slubbertene med lang hår/svartmusket fjes og stemmer FrP i ren skrekk.

Nei, det gjør de ikke. Man kan ikke plutselig bli FRP-er, man må ha det i seg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:44   #54
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Ja, det hjelper lite å være fredelig og sæl i blikket når det man støtter er helt skrekkelig, skrekkelig.

Det samme kan man egentlig si om Hamas. Og deres støttespillere.

Gammel 09-01-09, 13:44   #55
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det var vel en gammel mann som ble lagt i bakken og slått og sparket mens han lå nede også? Han ble reddet av to andre menn, dratt inn i en butikk.
Forbrytelsen hans var å bære et israelsk flagg.
En FRpU politiker i nordnorge ønsket å demonstrere for Israel - han ble drapstruet, enda det eneste han øsnket til å gjøre var å stå på gata med et israelsk flagg.
Nesten så jeg vil anskaffe meg et Israelsk flagg.

Jeg har ikke sagt at det som skjedde er OK. Men jeg forstår sinnet. Du må for øvrig bare skaffe deg et Israel-flagg.

Gammel 09-01-09, 13:48   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør de ikke. Man kan ikke plutselig bli FRP-er, man må ha det i seg.

Sorry, men:

(De har ikke konstant oppslutning, vet du)

Gammel 09-01-09, 13:51   #57
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg har ikke sagt at det som skjedde er OK. Men jeg forstår sinnet. Du må for øvrig bare skaffe deg et Israel-flagg.

Både det og palestina-skjerf. Samtidig!

Gammel 09-01-09, 14:03   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Sorry, men:

(De har ikke konstant oppslutning, vet du)

"Ordentlige" velgere ser på demonstrantene som helt vanlige mennesker, de lar seg ikke skremme av verken sinnet eller hudfargen, om ikke annet forstår de hva sinnet bunner i. De forstår til og med at flere demonstranter er der for rampestrekenes skyld, og ikke selve saken. Og jeg mener så visst at du må "ha det i deg" for å kunne stemme FRP, alle med litt samfunnskunnskap gjennomskuer FRP på flekken.

Gammel 09-01-09, 15:02   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Artikkel fra Dagbladet

Litt nyanser skader ikke.

Gammel 09-01-09, 15:14   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det skader ikke i det hele tatt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.