Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Omgangssyken smittet visst (men den pleier ikke gjøre det, Elinblu)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 23:48   #61
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Omgangssyken smittet visst (men den pleier ikke gjøre det Elinblu)

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har lært ungene å spy i do, vask, eller i dusjen.

Foretrekker egentlig at ungen spyr i ei bøtte framfor å måtte vaske spy utav vasken eller dusjen.

(Hva gjør jeg egentlig i denne spytråden? :kvalm: )

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 23:51   #62
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Håper den går fort over igjen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 23:54   #63
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vanligvis blir vi alle smittet, men de siste gangene en av ungene har hatt det har vi brukt sprit på hender, toalett, håndtak etc hele tiden mens det sto på. Ingen andre i familien har blitt smittet :bank i bordet:

Gammel 10-01-09, 00:01   #64
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har lært ungene å spy i do, vask, eller i dusjen.

Vi våknet i går morges til at rommet til ungene stinket oppkast. Da hadde storebror hatt en sprutbrekning eller to ut over dynen og rett i veggen og sovet videre. Han husket det heller ikke, og når HP fortalte det, så skjønte han ingen ting, og lurte i grunnen på hva smulene på dynen var.

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Foretrekker egentlig at ungen spyr i ei bøtte framfor å måtte vaske spy utav vasken eller dusjen.

Det kom som en overraskelse på meg første omgangssyke etter graviditeten. Jeg kastet opp hele tiden opp magesyre og tok like gjerne vasken innimellom, for det var mer behagelig. Men når omgangssyken kom, så var det ikke bare magesyre lengre liksom.

Gammel 10-01-09, 00:02   #65
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Hva gjør jeg egentlig i denne spytråden? :kvalm: )

Du er her fordi du har en sånn rørende omsorg for meg vel!

Gammel 10-01-09, 00:10   #66
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Du er her fordi du har en sånn rørende omsorg for meg vel!

Opprinnelig, ja.
Men jeg burde ha trukket meg tilbake når tråden sporet av til å dreie seg om spyteknikk.

Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:18   #67
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All sympati. Det er ingenting som er så "ufarlig", men som samtidig er så forj**lig. Man føler seg aldri så syk som når man er kvalm.

Den unge mannen (snart 4 år) spydde på søndag. To timer inn i lunsjbesøket vi var på. Ett døgn etter juletrefesten som tydeligvis bød på mer enn godteri i posen. Heldigvis ble ingen smittet. Hverken mannen, jeg eller voksen/barn der vi var på lunsjbesøk. Han spydde 4 ganger. Det eneste gode som kom ut av dette var at han økte spykompetansen dithen at han kjente at han kom til å spy (våknet, var ekstra kvalm og kom til å spy) - gikk på do og spydde i do.

Gammel 10-01-09, 00:19   #68
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig, ja.
Men jeg burde ha trukket meg tilbake når tråden sporet av til å dreie seg om spyteknikk.

Men spyteknikk er bra altså. Jeg er veldig glad for at jeg fikk til å ikke spy ut nesen denne gangen. Men så har jeg også to svangerskap med hyperemesis bak meg å støtte meg på da. (Og duverden som "aldri gravid igjen" kommer frem hver gang jeg kaser opp. )

Gammel 10-01-09, 00:20   #69
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den unge mannen (snart 4 år) spydde på søndag. To timer inn i lunsjbesøket vi var på. Ett døgn etter juletrefesten som tydeligvis bød på mer enn godteri i posen. Heldigvis ble ingen smittet. Hverken mannen, jeg eller voksen/barn der vi var på lunsjbesøk. Han spydde 4 ganger. Det eneste gode som kom ut av dette var at han økte spykompetansen dithen at han kjente at han kom til å spy (våknet, var ekstra kvalm og kom til å spy) - gikk på do og spydde i do.

Du vet at det har vist seg å være ganske lang inkubasjonstid på spyrundene som går nå?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:24   #70
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Du vet at det har vist seg å være ganske lang inkubasjonstid på spyrundene som går nå?

Vi kjenner til spysyke juletrefestdeltakere. Vi kjenner ikke til spysyke (rom)julefeiringsfrender, så jeg satser på at vi ikke er inne på Syken Med Lange Inkubasjonstider.

Gammel 10-01-09, 00:24   #71
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, forrige gang, så fikk jeg det en uke etter førstemann var ferdig! Dagen jeg pustet lettet ut og tenkte jeg hadde sluppet unna, da begynte det om kvelden. Denne gangen har det gått en halv uke. Mannen og Admini har bare vært uvel og uttfafor og hatt dårlig mage, mens Poden kastet opp i forgårs og jeg i dag. :viktiginfoTM:

Gammel 10-01-09, 00:27   #72
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet du er mor når ungen spyr - og du fanger det med hendene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:28   #73
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du vet du er mor når ungen spyr - og du fanger det med hendene.

Gammel 10-01-09, 00:30   #74
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff... fikk en snikende følelse av å bli smittet gjennom denne tråden. Men god bedring, DM.

:stikker:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:33   #75
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Uff... fikk en snikende følelse av å bli smittet gjennom denne tråden. Men god bedring, DM.

Hmmm. Ja, er det egentlig så lurt å drive og susse og klemme sånn på DM akkurat i dag?

Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:35   #76
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gjør som Rine, jeg.
Sier god bedring og stikker ut igjen!!

Gammel 10-01-09, 00:38   #77
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Det er veldig hyggelig av dere å komme innom denne ekle tråden og ønske meg god bedring! :takknemlig:

Gammel 10-01-09, 00:41   #78
Skvetten
Passiv

Standard

Hadde nesten forventet noen emneord i denne smittefarlige tråden. Det er lettere med puletråder.

Enda en gang god bedring du har min fulle sympati.

Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:50   #79
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Påsken 07 hadde vi en akutt versjon som ikke tillot noen løping til do engang. Måtte ha bøtte rett ved siden av sengen!!

Jeg vil slenge på GOD BEDRING jeg også!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.