|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloJeg har fulgt med litt på TV2 Nyhetskanalen i ettermiddag, og blir så innmari lei meg av å se at folks ytringsfrihet knebles av pøbler. Må nesten fnise litt da TV2-reporteren stadig viser til at pøblene "angriper sine egne". Ærlig talt, de som skyter raketter i massene av folk som ønsker å demonstrere i sympati for palestinere kan vel ikke akkurat sies å tilhøre demonstrantene?
|
|
|
#102 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo
Domming!
|
|
|
#103 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloHva er det du ikke forstår, da, Billa? Jeg konstaterte at ingen var i fare (ettersom snøballkasting og flagg-stjeling ikke er farlig) når dette pågikk, jeg sa ikke et ord om at det var greit. Det var meningsløst og unødvendig, men ikke farlig. :teskje: |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Usedvanlig begavet
OK.
|
|
|
#105 |
|
Ekvilist
|
Det jeg funderer på er om de som utagerer er de som faktisk har utviklet et hat som følge av situasjonen i Gaza.
|
|
|
#106 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloIkke villig til å gi helt slipp på snøballkastingen ennå: Er det bare jeg som har sett, og laget, ordentlig harde, sammenpakkede snøballer? Laget av kram snø og jobbet med til de er steinharde, bokstavlig talt? Det er farlig, like farlig som å kaste stein, hvis de kastes av en sterk og treffsikker person og treffer feil/rett. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloHey, altså, diskusjonen om hvor farlige snøballer er, harde, myke, med eller uten grus, er da ikke poenget!!
|
|
|
#109 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hva! Er ikke dette snøball-tråden? |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloUansett, det første som dør i en krig er sannheten. Hvem eier sannheten, Israel eller Hamas? Skal Israel, fordi Israel er redd for seg og sine, fortsatt kunne bombe den palestinske sivilbefolkningen sønder og sammen. Vil det noen gang bli fred? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Ekvilist
|
Ja, jeg tok meg i det tidligere i dag; Eh, hva skjer egentlig i Gaza i disse dager?
|
|
|
#112 |
|
Usedvanlig begavet
Jepp, SÅ enig!
|
|
|
#113 |
|
Leser
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloJeg er enig med Billa i det at så lenge folk er på "vår side" så aksepteres det lettere. Det er en universell regel. Se bare på trådene om at folk heller vil la ungene gå i palestinaskjerf enn med davidstjerne.
|
|
|
#114 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloForsåvidt enig, him, og det med at man aksepterer lettere feilene som gjøres av folk man er enig med er uten tvil riktig og viktig å huske på, men helheten der blir for kategorisk og rigid i mine øyne. Ja, vold er noe å unngå. Men det er for enkelt å si at det alltid er galt og at det alltid er bedre å sitte på sidelinja og rynke på nesen enn å risikere å assoieres med folk som gjør gale ting også.
|
|
|
|
#115 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Deltidsmamma
|
Det er en mellomting. Man kan godt sympatisere med saken og derigjennom risikerere å assosieres med folk som gjør gale ting, det synes jeg er helt greit; men man må aldri sympatisere med det gale de gjør. Og det er det jo noen som faktisk gjør, utrolig nok. De forstår det ihvertfall, bagatelliserer litt (det er ikke så farlig, liksom), og tar ikke fullstendig avstand, og da bærer det galt avsted. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Hvem da? Kan du vise et innlegg her et sted hvor noen sympatiserer med herverk & vold?
|
|
|
|
#118 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Ringskrømt
|
Det var noe sånt jeg hadde planer om å svare til hims innlegg. Tråden hadde i tillegg blitt fantastisk kort og uengasjerende hadde det kommet et "vold er forkastelig - uansett"-svar, og 100 "signerer" etterpå. Det at man utforsker og tenker litt rundt det som skjer hjelper oss til å forstå situasjonen mye bedre. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Leser
|
Du har hørt om ikke-voldelig motstand regner jeg med? Det er det en demonstrasjon er. Det jeg har problemer med er de som bruker demonstrasjonen til å utøve vold - og det er ikke en bagatell i mine øyne. Hvis vi godtar at det er OK å rive et israelsk flagg ut av hendene på en mann som ikke har gjort noe annet enn å holde flagget, da har vi tapt. Vi kan ikke godtta slik oppførsel uansett hvem som gjør det. Vi kan forstå den, men ikke godtta den.
|
![]() |
|
|