|
|||||||
| Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og ned
|
I morgen er jeg eier av en Nikon D60Nå har jeg slitt lenge nok med mobilkamera og har funnet ut at jeg er nødt å kjøpe meg et kamera.
|
|
|
#2 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60Tror nok det er et kamera du kommer til å ha mye glede av og kos deg med fotograferingen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60D60 er et meget bra kamera. Hva slags linse er det med i pakken du har kjøpt? Nikon har meget gode standardobjektiver så du vil normalt ikke trenge noen annen linse umiddelbart. Lær deg kameraet først. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Opp og ned
|
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60
Det er en 18-55 mm linse, eller det heter vel ikke linse, men, men.
|
|
|
#6 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60Med en 18-55 linse så vil du nok etter hvert føle litt behov for en litt videre linse. FotoVideo.no har mange gode linser, sjekk ut nettbutikken deres. 55-200 linser får du faktisk fra 990 kroner. Jeg hadde denne 70-300 linsen og var godt fornøyd med den. Et meget godt kjøp til 1995 kr. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Unik
|
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60Husk berre på at Nikon D60 ( sammen med D40 ) må ha motor i sjølve linsa. Dei to har det ikkje i kamerahuset.
|
|
|
#8 |
|
Opp og ned
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
|
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60Eg har ei vanguard veske til mitt apparat. Då få eg plass til fotoapparatet og ekstern blitz i hovedrommet. Har lader, kabler og litt anna småplukk plassert rundt om i dei andre romma.
|
|
|
#11 |
|
Populærkulturjunkie
|
FotoVideo har jeg handlet alt fotoutstyret mitt fra, de har en gigantisk butikk i Oslo i tillegg til nettbutikken sin og jeg har alltid fått strålende service. Når det gjelder veske så ville jeg ikke kjøpt det uten og ha sett den først, men en vanlig skulderveske vil sikkert holde i massevis. Löewepro går vel for å være best, de har noen skikkelig fine sekker også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Opp og ned
|
Tusen takk for hjelp. Da er linse bestilt. Ser allerede at jeg trenger en bedre linse. Knipser som en annen tulling her.
|
|
|
#13 |
|
Etylbarbital
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60Jeg har også handlet alt fra FotoVideo og er kjempefornøyd. Har samme telelinse som Juste, men sjekk om den fungerer med ditt kamera.
|
|
|
#14 |
|
Opp og ned
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: I morgen er jeg eier av en Nikon D60Jeg bruker 18-55-objektivet til mitt kamera (standardobjektivet som følger med i Canon 400D-kit'et) mye. Tror ikke det er en dårlig linse, men kanskje ikke så lyssterk. Det er ikke telelinsen du har bestilt heller, men den har selvfølgelig muligheter til lengre brennvidde siden det er en telelinse. Dvs. at du kan zoome. Det er ikke så ofte jeg har behov for det, men på sommeren så er det fint å kunne ta bilder av unger på litt avstand.
|
![]() |
|
|