Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 20:13   #1
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Blott en dag er en helt nydelig sang, men jeg klarer ikke å synes annet enn at hun ødelegger den. Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne noen fine versjoner av den. Noen som har noen tips? Og det samme med Sov på min arm? Lisa Nilsson sang den på Beat for Beat og da begynte tårene å sprute, det var så nydelig. Gøran Fristorp synger de begge, men faller ikke helt for hans versjon.

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:33   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carola er ikke blant mine favoritter, uansett hvilke fantastiske sanger hun måtte synge.

Gammel 24-09-06, 21:48   #3
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Carola er ikke blant mine favoritter, uansett hvilke fantastiske sanger hun måtte synge.

Carola er ÆSJ!

Gammel 24-09-06, 20:36   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker svensk musikk. Spesielt den som var sent på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet fra min spede ungdomstid før jeg flyttet til Norge. Nå følte jeg meg plutselig veldig gammel.

Gammel 24-09-06, 21:47   #5
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Noen som har peiling på hvem som synger en sang som går noe sånt som; .....min enda lengtan nu och her , elska meg for den jag er....
??

Gammel 24-09-06, 22:58   #6
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Noen som har peiling på hvem som synger en sang som går noe sånt som; .....min enda lengtan nu och her , elska meg for den jag er....
??

Ainbush singers eller noe sånt heter de- den er bare helt nyyyyyyyydelig. Den heter Älska mej för den jag är. Jeg har den på CD forresten...

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 06:58   #7
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Ainbush singers eller noe sånt heter de- den er bare helt nyyyyyyyydelig. Den heter Älska mej för den jag är. Jeg har den på CD forresten...

Søker på Ainbush og finner ikke noe.. Er det slik det staves?

Gammel 25-09-06, 10:28   #8
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Søker på Ainbush og finner ikke noe.. Er det slik det staves?

Ainbusk var det visst

Gammel 25-09-06, 23:04   #9
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Standard

Ainbusk var det visst

Fant du den? Hvis ikke så kan jeg jo maile/msn'e den til deg. Men får i tilfelle ikke gjort det før i slutten av uken, for i morgen reiser jeg på seminar med jobben

Gammel 28-06-07, 22:16   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Ainbusk var det visst

"Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie, och jag såg att godhet fanns:
Hon pudsa' mina ledsna tårar med sin mjuka svans..."

Stor hit fra Ainbusk Singers i 1989...

Gammel 28-09-06, 15:26   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ainbusk singers het de, nå tror jeg de kun heter Ainbusk (einebusk på dialekte fra Gotland). Jeg som svensk syns selvsagt at det finnes mange bra svenske artister/grupper. Timbuktu liker jeg, men ikke Kent. Av de "gamle" som ikke er nevnt var jeg en stor tilhenger av Ratata en gang i tiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 20:37   #12
lasse solberg
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
lasse solberg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

??

Ainbusk singers( fleskkvartetten)" Elska mig for den jag er"

lasse solberg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 23:49   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blott en dag er en helt nydelig sang, men jeg klarer ikke å synes annet enn at hun ødelegger den. Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne noen fine versjoner av den. Noen som har noen tips?

Freddie Wadling & Hisingskårens Blåssektion gjør en versjon av Blott en Dag som ikke er så dum.

Gammel 25-09-06, 00:01   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lydverket på onsdag skal forresten handle om svensk musikk :Opplyser:

Gammel 25-09-06, 00:23   #15
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Lydverket på onsdag skal forresten handle om svensk musikk :Opplyser:

Takk for tipset.

Gammel 25-09-06, 00:31   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anders Glenmark
Niklas Strømstedt
Orup
Cecilia Vennersteen (synger noen Steinmannlåter...)
Roxette og Marie Fredriksson
Cornelis
Bjørn Afzelius
Gøran Fristorp
Thomas Ledin
Bjørn Skifs
Lasse Berghagen
Lisa Ekdahl
Tommy Kjørberg
Robert Wells
Marie Bergman
Ted Gjerdestad (Movie Star)

Vikingara og Sven Ingvars er fars favoritter og har høyt volum på enhver fest. Vi kan jo allle tekster; Blue Hawaii, Gulbruna øgon.....
...og sikkert fler.

Svensk musikk når humøret sier det

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.